Wat komt er bij als je naar belgie levert
1Wat komt er voor extra's bij kijken als ik naar buitenland (Belgie) ga leveren? Dus qua belasting, regelgeving ect.
Wouterjan,Wouterjan schreef:Wat komt er voor extra's bij kijken als ik naar buitenland (Belgie) ga leveren? Dus qua belasting, regelgeving ect.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Bancontact/Mister Cash.Wouterjan schreef:Hoe heet ook al weer het meest gebruikte betaalsysteem in Belgie?
Ik weiger het ook altijd. Die paar bestellingen die je dan mis loopt scheelt je een hoop uitzoekwerk als je met de boekhouding aan de slag gaat. Ook verkoop ik niet de meest dure producten, rond de 30 euro maximaal. Dan is het ook weer anders dan wanneer iemand iets van honderden euro's bij je koopt.Wouter Hol schreef:Dat vroeg ik mij ook eens af en hoewel ik geen 100% sluitend antwoord heb gekregen, kreeg ik wel de indruk dat je zoiets niet kan weigeren als een buitenlandse klant dat vraagt en een geldig BTW nummer overlegt.
Gaat uw klant in een jaar over de drempel heen? Dan moet hij voor die betreffende levering, en alle latere leveringen van dat jaar, de btw in eigen land aangeven.