Goedendag allemaal,
Ik heb met een vriend van mij een webshop voor de verkoop van elektronische sigaretten en dergelijke opgericht. De webshop bestaat nu ongeveer drie maanden en hoewel we wel al een aantal bestelling krijgen zo nu en dan weten we dat er nog veel meer uit te halen valt. Het probleem is echter dat er niet geadverteerd mag worden op de verkoop van elektronische sigaretten en toebehoren. Er is al erg veel tijd besteed aan de SEO dus ik denk niet dat ik daar nog wat aan kan veranderen.
Mijn vraag aan jullie is dus; hoe hebben jullie je webwinkel de wereld in geholpen zonder het gebruik van advertenties?
Met vriendelijke groet,
Marnix
Re: Meer bezoekers zonder te adverteren
2Hoi, zou je de link van jouw shop in je handtekening kunnen plaatsen, dan kunnen we een kijkje nemen.
Er is al erg veel tijd besteed aan de SEO dus ik denk niet dat ik daar nog wat aan kan veranderen
Dat is een onjuiste aanname. Er zijn geen beperkingen wat betreft SEO. Een website / webshop kan altijd beter geoptimaliseerd worden, ook op het gebied van punten die bijv. met usability te maken hebben en indirect dus ook impact kunnen hebben op de SEO. Of het schrijven van blogartikelen (ongelimiteerde hoeveelheid) om steeds beter gevonden te worden. Of het verwerven van zoveel mogelijk backlinks, zodat je concurrenten nooit meer van je kunnen winnen. Hoe dan ook, je kan nooit 'klaar zijn' met SEO. Zelfs als je een shop tot in extreme hebt geoptimaliseerd, kan je een 2e domeinnaam registreren om alle nummer 2 rankings op Google te pakken en dan weer helemaal opnieuw beginnen.
Wat heb je allemaal gedaan aan de SEO?
Ik ben benieuwd, hoe diepgaand zijn je zoekwoordonderzoeken geweest, sta je op elk denkbaar relevant zoekwoord op nummer 1, 2, 3 in de zoekresultaten? Zonder gekheid, vertel eens over je verrichte SEO werkzaamheden!
Hoe hebben jullie je webwinkel de wereld in geholpen zonder het gebruik van advertenties?
Voor de shops die ik heb geoptimaliseerd, 99% SEO activiteiten (en soms wat online promotie op gerelateerde sites). SEO is the way to go. Daar zit het échte goud, dáár schuilt de winst. Ik verzeker het je. Als je een goede, basis SWOT-analyse hebt gemaakt en er is veel vraag naar je product, besteed dan elke seconde van de dag aan SEO en daar steeds beter in worden. Het is alles en eigenlijk het enige wat je nodig hebt. De belangrijkste redenen: 1) vrijwel voor iedereen is het startpunt Google, wanneer zij op zoek zijn naar informatie, producten, diensten of wat dan ook. 2) de bezoekers zijn van hoge kwaliteit; iemand is gericht op zoek naar JOU. En je springt in beeld wanneer die persoon dat kenbaar maakt met woorden. Heel gericht verkeer dus en daardoor hogere kans op een conversie (bijv. sales). 3) De bezoekers komen geautomatiseerd naar jou toe. Ja, zelfs als je de deur uitloopt om boodschappen te doen, is het mogelijk om bezoekers in jouw webshop te krijgen, geheel gratis en van hoge kwaliteit, die bestellingen kunnen gaan plaatsen.
Ik ben benieuwd naar concrete SEO taken die je verricht hebt en het liefst concrete SEO vragen die je hebt. Maar antwoord op je vraag: meer bezoekers zonder te adverteren? SEO, SEO, SEO.
Groeten.
James Hardenberg
Er is al erg veel tijd besteed aan de SEO dus ik denk niet dat ik daar nog wat aan kan veranderen
Dat is een onjuiste aanname. Er zijn geen beperkingen wat betreft SEO. Een website / webshop kan altijd beter geoptimaliseerd worden, ook op het gebied van punten die bijv. met usability te maken hebben en indirect dus ook impact kunnen hebben op de SEO. Of het schrijven van blogartikelen (ongelimiteerde hoeveelheid) om steeds beter gevonden te worden. Of het verwerven van zoveel mogelijk backlinks, zodat je concurrenten nooit meer van je kunnen winnen. Hoe dan ook, je kan nooit 'klaar zijn' met SEO. Zelfs als je een shop tot in extreme hebt geoptimaliseerd, kan je een 2e domeinnaam registreren om alle nummer 2 rankings op Google te pakken en dan weer helemaal opnieuw beginnen.
Wat heb je allemaal gedaan aan de SEO?
Ik ben benieuwd, hoe diepgaand zijn je zoekwoordonderzoeken geweest, sta je op elk denkbaar relevant zoekwoord op nummer 1, 2, 3 in de zoekresultaten? Zonder gekheid, vertel eens over je verrichte SEO werkzaamheden!
Hoe hebben jullie je webwinkel de wereld in geholpen zonder het gebruik van advertenties?
Voor de shops die ik heb geoptimaliseerd, 99% SEO activiteiten (en soms wat online promotie op gerelateerde sites). SEO is the way to go. Daar zit het échte goud, dáár schuilt de winst. Ik verzeker het je. Als je een goede, basis SWOT-analyse hebt gemaakt en er is veel vraag naar je product, besteed dan elke seconde van de dag aan SEO en daar steeds beter in worden. Het is alles en eigenlijk het enige wat je nodig hebt. De belangrijkste redenen: 1) vrijwel voor iedereen is het startpunt Google, wanneer zij op zoek zijn naar informatie, producten, diensten of wat dan ook. 2) de bezoekers zijn van hoge kwaliteit; iemand is gericht op zoek naar JOU. En je springt in beeld wanneer die persoon dat kenbaar maakt met woorden. Heel gericht verkeer dus en daardoor hogere kans op een conversie (bijv. sales). 3) De bezoekers komen geautomatiseerd naar jou toe. Ja, zelfs als je de deur uitloopt om boodschappen te doen, is het mogelijk om bezoekers in jouw webshop te krijgen, geheel gratis en van hoge kwaliteit, die bestellingen kunnen gaan plaatsen.
Ik ben benieuwd naar concrete SEO taken die je verricht hebt en het liefst concrete SEO vragen die je hebt. Maar antwoord op je vraag: meer bezoekers zonder te adverteren? SEO, SEO, SEO.
Groeten.
James Hardenberg
James Hardenberg, SEO specialist
Re: Meer bezoekers zonder te adverteren
3Hartstikke bedankt voor je reactie!
Als ik het zo lees denk ik inderdaad dat er nog een stuk meer in de SEO schuilt dan dat ik zelf doorheb. Punten die ik al heb gedaan wat SEO betreft zijn:
- basis dingen zoals kernwoorden toevoegen per pagina, titel, meta-tekst etc. zodat het netjes in Google staat. (Dit is ook naar mijn idee hetgene waar ik niet erg veel meer aan kan doen).
- Aangemeld bij google, bing, yahoo search engine
- Een account aangemaakt bij diverse sites (telefoonboek etc) om zo wat meer bekendheid te krijgen.
- Social media accounts aanmaken.
Naar mijn idee is het bedrijfsplan en de doelgroep heel goed aangezien het een nog steeds groeiende markt is en wij ons duidelijk onderscheiden van de concurrentie. Om deze reden denk ik ook dat er nog veel meer uit de webshop te halen valt.
Kort samengevat: wat is volgens jou als je het bovenstaande leest nog echt essentieel om te doen? Het mag van alles zijn, we steken er graag veel tijd in.
Nogmaals bedankt en vriendelijke groeten,
Marnix
Als ik het zo lees denk ik inderdaad dat er nog een stuk meer in de SEO schuilt dan dat ik zelf doorheb. Punten die ik al heb gedaan wat SEO betreft zijn:
- basis dingen zoals kernwoorden toevoegen per pagina, titel, meta-tekst etc. zodat het netjes in Google staat. (Dit is ook naar mijn idee hetgene waar ik niet erg veel meer aan kan doen).
- Aangemeld bij google, bing, yahoo search engine
- Een account aangemaakt bij diverse sites (telefoonboek etc) om zo wat meer bekendheid te krijgen.
- Social media accounts aanmaken.
Naar mijn idee is het bedrijfsplan en de doelgroep heel goed aangezien het een nog steeds groeiende markt is en wij ons duidelijk onderscheiden van de concurrentie. Om deze reden denk ik ook dat er nog veel meer uit de webshop te halen valt.
Kort samengevat: wat is volgens jou als je het bovenstaande leest nog echt essentieel om te doen? Het mag van alles zijn, we steken er graag veel tijd in.
Nogmaals bedankt en vriendelijke groeten,
Marnix
Re: Meer bezoekers zonder te adverteren
4wat is volgens jou als je het bovenstaande leest nog echt essentieel om te doen? Het mag van alles zijn, we steken er graag veel tijd in.
- Boven het hoofdmenu (dat is op de smartphone en op desktop: boven de grijze menubalk) óf in een koptekst onder het hoofdmenu (dat is smartphone: op de plek van de zoekbox, desktop: boven de slider), direct in tekstuele vorm duidelijk maken wat je verkoopt (een allesomvattend koptekst hebben). Deze koptekst moet hoog vertoond worden, zodat bezoekers zo snel mogelijk weten dat ze op de juiste plek zitten. Dit is zeer belangrijk, anders gaat men twijfelen: zit ik hier juist? Verwerk de allerbelangrijkste zoekwoorden in die koptekst.
- Vervolgens zou ik me eerst concentreren op: kan ik deze webshop uberhaupt sneller maken? Want als ik dat niet kan doen, heeft de rest weinig zin: https://developers.google.com/speed/pag ... ab=desktop. De shop is nu ontzettend traag qua laadtijd.
- Alle kleuren van de regenboog worden gebruikt, breng de rust terug op de homepage. Minder verschillende kleuren en meer rust (kleiner wat kleiner kan). Op de categoriepagina's ziet het er rustiger uit.
- Breng alle e-smoking deelonderwerpen in kaart. En check vervolgens de zoekvolumes per deelonderwerp. Stel op basis daarvan een structuur op voor je hoofdmenu. Je hebt nu staan 'mods', maar als ik daar op zoek (e sigaret mods o.a.), zie ik een beperkt zoekvolume. Kan dus zijn dat er vaker wordt gezocht op synoniemen / gerelateerde woorden en je deze in het hoofdmenu moet plaatsen. Op e sigaret onderdelen zie ik al iets meer verkeer. Maar een gedegen zoekwoordonderzoek zal moeten uitwijzen of "onderdelen" het beste woord is om in dat hoofdmenu te plaatsen.
- Op e-sigaret navullingen zie ik een goed zoekvolume! Zijn dat de liquids toevallig? Zo ja, dan moet je het woord navulling noemen (in het hoofdmenu, categoriepagina's, productpagina's etc) om gevonden te kunnen worden door mogelijke klanten die navullingen willen kopen. Tenzij er een woord is waar nóg vaker op gezocht wordt dan 'navulling'.
Je zal het populairste en meest logische zoekwoord in het hoofdmenu moeten gebruiken. Meer bezoekers trekken begint met SEO en dus vooral met een uitgebreid zoekwoordonderzoek. Zonder dit ligt de bodem er niet strak bij en kan je bouwen wat je wilt, maar blijft het resultaat minder dan het potentieel. Vraag een bureau of specialist om een professioneel zoekwoordonderzoek of leer het zelf.
Als de structuur en de bewoordingen in het hoofdmenu niet de juiste benamingen hebben (bijv navulling niet in het menu staan), loop je bezoekers mis, omdat je niet op positie 1 komt te staan, op de woorden waar jouw klanten het meest naar zoeken. Ik zou een lijst maken met alle e-sigaret deelonderwerpen die je maar kan vinden op internet en op basis daarvan de zoekvolumes per deelonderwerp checken en een structuur opbouwen. Dan krijg je een optimale structuur en SEO draait ook om optimale settings. Dan maak je de meeste kans op een nummer 1 plek.
- Een steekproef op je categoriepagina's wijst uit dat daar geen teksten op staan. Hoe wil je dan gevonden worden door mensen die jouw producten willen kopen? Tenminste 1 categorie is zelfs leeg: dutchvapes.nl/mods/justfog/. Op de homepage staan onvoldoende teksten. Je hebt minimaal 200 woorden per pagina nodig, liefst 250 of meer.
- Op mobiel heb je een grijze menubalk staan, als ik op het icoon klik, komt er geen menu tevoorschijn: http://mobiletest.me/iphone_5_emulator/ ... chvapes.nl. Is deze menubalk op mobiel overbodig? Daaronder staat nl. een zwarte, daar verschijnt wel een menu.
Ik heb een checklist liggen hier, dus als je meer wil weten, hoor ik het. Maar begin met de basis (optimale structuur, zoekwoordonderzoeken, voldoende teksten en eerst vooral: speed) etc., als dat niet goed staat heeft de rest ook geen zin. Als je beginner bent op het gebied van SEO, zou ik eerst gaan inzoomen op speed. En daar alle problemen punt voor punt langslopen en oplossen. Of daar hulp bij regelen van collega ondernemers / specialist / bureau.
Als je specifieke vragen hebt, hoor ik dat graag, groet,
James Hardenberg
- Boven het hoofdmenu (dat is op de smartphone en op desktop: boven de grijze menubalk) óf in een koptekst onder het hoofdmenu (dat is smartphone: op de plek van de zoekbox, desktop: boven de slider), direct in tekstuele vorm duidelijk maken wat je verkoopt (een allesomvattend koptekst hebben). Deze koptekst moet hoog vertoond worden, zodat bezoekers zo snel mogelijk weten dat ze op de juiste plek zitten. Dit is zeer belangrijk, anders gaat men twijfelen: zit ik hier juist? Verwerk de allerbelangrijkste zoekwoorden in die koptekst.
- Vervolgens zou ik me eerst concentreren op: kan ik deze webshop uberhaupt sneller maken? Want als ik dat niet kan doen, heeft de rest weinig zin: https://developers.google.com/speed/pag ... ab=desktop. De shop is nu ontzettend traag qua laadtijd.
- Alle kleuren van de regenboog worden gebruikt, breng de rust terug op de homepage. Minder verschillende kleuren en meer rust (kleiner wat kleiner kan). Op de categoriepagina's ziet het er rustiger uit.
- Breng alle e-smoking deelonderwerpen in kaart. En check vervolgens de zoekvolumes per deelonderwerp. Stel op basis daarvan een structuur op voor je hoofdmenu. Je hebt nu staan 'mods', maar als ik daar op zoek (e sigaret mods o.a.), zie ik een beperkt zoekvolume. Kan dus zijn dat er vaker wordt gezocht op synoniemen / gerelateerde woorden en je deze in het hoofdmenu moet plaatsen. Op e sigaret onderdelen zie ik al iets meer verkeer. Maar een gedegen zoekwoordonderzoek zal moeten uitwijzen of "onderdelen" het beste woord is om in dat hoofdmenu te plaatsen.
- Op e-sigaret navullingen zie ik een goed zoekvolume! Zijn dat de liquids toevallig? Zo ja, dan moet je het woord navulling noemen (in het hoofdmenu, categoriepagina's, productpagina's etc) om gevonden te kunnen worden door mogelijke klanten die navullingen willen kopen. Tenzij er een woord is waar nóg vaker op gezocht wordt dan 'navulling'.
Je zal het populairste en meest logische zoekwoord in het hoofdmenu moeten gebruiken. Meer bezoekers trekken begint met SEO en dus vooral met een uitgebreid zoekwoordonderzoek. Zonder dit ligt de bodem er niet strak bij en kan je bouwen wat je wilt, maar blijft het resultaat minder dan het potentieel. Vraag een bureau of specialist om een professioneel zoekwoordonderzoek of leer het zelf.
Als de structuur en de bewoordingen in het hoofdmenu niet de juiste benamingen hebben (bijv navulling niet in het menu staan), loop je bezoekers mis, omdat je niet op positie 1 komt te staan, op de woorden waar jouw klanten het meest naar zoeken. Ik zou een lijst maken met alle e-sigaret deelonderwerpen die je maar kan vinden op internet en op basis daarvan de zoekvolumes per deelonderwerp checken en een structuur opbouwen. Dan krijg je een optimale structuur en SEO draait ook om optimale settings. Dan maak je de meeste kans op een nummer 1 plek.
- Een steekproef op je categoriepagina's wijst uit dat daar geen teksten op staan. Hoe wil je dan gevonden worden door mensen die jouw producten willen kopen? Tenminste 1 categorie is zelfs leeg: dutchvapes.nl/mods/justfog/. Op de homepage staan onvoldoende teksten. Je hebt minimaal 200 woorden per pagina nodig, liefst 250 of meer.
- Op mobiel heb je een grijze menubalk staan, als ik op het icoon klik, komt er geen menu tevoorschijn: http://mobiletest.me/iphone_5_emulator/ ... chvapes.nl. Is deze menubalk op mobiel overbodig? Daaronder staat nl. een zwarte, daar verschijnt wel een menu.
Ik heb een checklist liggen hier, dus als je meer wil weten, hoor ik het. Maar begin met de basis (optimale structuur, zoekwoordonderzoeken, voldoende teksten en eerst vooral: speed) etc., als dat niet goed staat heeft de rest ook geen zin. Als je beginner bent op het gebied van SEO, zou ik eerst gaan inzoomen op speed. En daar alle problemen punt voor punt langslopen en oplossen. Of daar hulp bij regelen van collega ondernemers / specialist / bureau.
Als je specifieke vragen hebt, hoor ik dat graag, groet,
James Hardenberg
James Hardenberg, SEO specialist
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Meer bezoekers zonder te adverteren
5Beste James,
Echt heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg en ik ga aan alle punten werken. Vooral de snelheid en de juiste trefwoorden was ik me niet van bewust. De mobiele site is inderdaad nog vol fouten. Ik heb deze site met wordpress gemaakt en het thema wat ik gebruik doet nogal lastig met de mobiele versie.
Nogmaals enorm bedankt voor je hulp,
Marnix
Echt heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg en ik ga aan alle punten werken. Vooral de snelheid en de juiste trefwoorden was ik me niet van bewust. De mobiele site is inderdaad nog vol fouten. Ik heb deze site met wordpress gemaakt en het thema wat ik gebruik doet nogal lastig met de mobiele versie.
Nogmaals enorm bedankt voor je hulp,
Marnix