dtg is een absolute ramp NOOIT mee in zee gaan.
ze hebben een agressieve opdringerige verkoop, ze blijven je terug bellen en ze vooral niet wat ze beloven.
ik ben zo dom geweest te tekenen, de leveringsvoorwaarden niet goed te lezen. dus ik zat aan een contract vast, ik betaalde niet, het kwam bij een incasso bureau, men dreigt met een deurwaarder en dagvaarding, dus ik heb gezegd me dan maar te dagvaarden, maar dat doen ze niet omdat de rechter de meeste items uit de levereringsvoorwaarden onredelijk bezwarend vind. en bovendien maakte het incassobureau vormfouten waarom denk ik de dagvaarding niet is doorgezet.
dus heb je getekend en voel je je genaaid, betaal in geen geval je kunt er vrij makkelijk onderuit.
Re: Ervaring met DTG
32Ik ben zelf nooit in aanraking met DTG geweest, wel een klant. Heb toen ook met DTG moeten bellen vanwege een site, DTG heeft mij zeer onprofessioneel en vooral sarcastisch te woord gestaan. Daarbij de klant voor flink wat geld eigenlijk gewoon opgelicht, want wat zij hebben gedaan dat kan gewoon niet. Als het goed is de klant dit jaar van DTG af. En DTG moet ophouden met leugens verspreiden! Beetje bij onwetende ondernemers dreigen dat als zij niet bij DTG zitten direct uit Google verdwijnen. Echt ongelooflijk.
Re: Ervaring met DTG
33Bijvoorbeeld op dit forum. Berichten zijn door mij verplaatst naar het admin gedeelte.Klaas Koopman schreef:Kun je aangeven waar je dit tegen komt, ben wel benieuwd! En zijn er überhaupt partijen die wel positief zijn over de diensten van DTG?Wouter Hol schreef:DTG is weer flink aan het forumspammen. Een tactiek die alleen door zeer dubieuze partijen gebruikt wordt. Nog een waarschuwing om niet met DTG in zee te gaan!
Ook op HL vergelijkbare spam voorbij zien komen. Hier wordt er door leden van dat forum op die spam gereageerd:
https://www.higherlevel.nl/forum/index. ... #msg536134
Persoonlijk vind ik het wel mooi dat ik in dat topic al zo'n 4 jaar van te voren wist te voorspellen dat die spam ging komen.
Re: Ervaring met DTG
34Bedankt Wouter. Dat zo'n bedrijf niets geleerd heeft van Groupon, zoals ook al werd vermeld in het HL topic, is een grote fout. Ik had toch wel iets meer verwacht van een DTG.Wouter Hol schreef:Bijvoorbeeld op dit forum. Berichten zijn door mij verplaatst naar het admin gedeelte.Klaas Koopman schreef: Kun je aangeven waar je dit tegen komt, ben wel benieuwd! En zijn er überhaupt partijen die wel positief zijn over de diensten van DTG?
Ook op HL vergelijkbare spam voorbij zien komen. Hier wordt er door leden van dat forum op die spam gereageerd:
https://www.higherlevel.nl/forum/index. ... #msg536134
Persoonlijk vind ik het wel mooi dat ik in dat topic al zo'n 4 jaar van te voren wist te voorspellen dat die spam ging komen.
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Ervaring met DTG
35En vandaag plaatste een van de nep accounts van DTG wederom linkspam. Triest bedrijf.
Re: Ervaring met DTG
36Kan zo'n account niet verwijderd worden dan? Ik meen al een paar keer hetzelfde forumlid dit te hebben zien doen...Wouter Hol schreef:En vandaag plaatste een van de nep accounts van DTG wederom linkspam. Triest bedrijf.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Ervaring met DTG
37IK heb bij DTG een website laten bouwen, dit om snel gevonden te worden.
Ze hadden de paginas half januari klaar en ze vertelde mij dat het enige dagen zou duren voordat Google ze online gezet zou hebben,
want daar haden ze een goede samenwerking mee, pure onzin.
Na een maand nog steeds niet te vinden met de normale zoektermen, en nu blijkt dat Google er 3 maanden over doet.
Ik had de pagina's laten bouwen omdat ik snel bereikbaar wilde zijn, nutteloos dus.
Na een aantal malen bellen en niet teruggebeld worden, heb ik het maar opgegeven, waardeloos dus DTG
Ze hadden de paginas half januari klaar en ze vertelde mij dat het enige dagen zou duren voordat Google ze online gezet zou hebben,
want daar haden ze een goede samenwerking mee, pure onzin.
Na een maand nog steeds niet te vinden met de normale zoektermen, en nu blijkt dat Google er 3 maanden over doet.
Ik had de pagina's laten bouwen omdat ik snel bereikbaar wilde zijn, nutteloos dus.
Na een aantal malen bellen en niet teruggebeld worden, heb ik het maar opgegeven, waardeloos dus DTG
Re: Ervaring met DTG
38Dat ruikt naar acquisitiefraude. DTG kan natuurlijk helemaal niet door 'een goede samenwerking' pagina's sneller laten indexeren. Dat is een aantoonbare leugen. U kunt hier wel zelf invloed op uitoefenen. Probeer te zorgen dat u links naar uw website krijgt op prominente plekken. Dan zal Google u sneller indexeren.Snarf123 schreef:IK heb bij DTG een website laten bouwen, dit om snel gevonden te worden.
Ze hadden de paginas half januari klaar en ze vertelde mij dat het enige dagen zou duren voordat Google ze online gezet zou hebben,
want daar haden ze een goede samenwerking mee, pure onzin.
Na een maand nog steeds niet te vinden met de normale zoektermen, en nu blijkt dat Google er 3 maanden over doet.
Ik had de pagina's laten bouwen omdat ik snel bereikbaar wilde zijn, nutteloos dus.
Na een aantal malen bellen en niet teruggebeld worden, heb ik het maar opgegeven, waardeloos dus DTG
Re: Ervaring met DTG
39Dat is ook wat overdreven.en nu blijkt dat Google er 3 maanden over doet.
Een nieuwe website staat met 1 week gedeeltelijk in google en na twee weken zo goed als helemaal. Zeker als je hem zelf in google webmastertools opgeeft en een sitemap toevoegt met alle pagina's.
Re: Ervaring met DTG
40Even een update vanaf mijn kant.
Mijn webshop is sinds 1 januari 2016 live en om naamsbekendheid te creëren had ik het netwerkprofiel 1 maand gratis uitgeprobeerd.
Na een maandje heb ik werkelijk 'niets' gemerkt van dit en heb er dus verder niks mee gedaan. Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat je binnen een maandje geen wonderen kan verwachten. Maar voordat je 30-40 euro per maand gaat betalen krap je jezelf wel 2x achter je oren.
Ik las dit topic een paar weken geleden en was verbaast dat mensen zeiden dat ze agressief en opdringerig worden aan de telefoon van DTG. Ik begrijp het nu volkomen?!
In eerste instantie bellen ze om te vragen of je tevreden was met je proefmaandje. 'Prima!' En voor je het weet gaan ze uitvoerig met je in discussie waarvan ze weten dat het zinloos is. Zelf zit ik in de websitebranche en dan gaan ze mij vertellen hoe fantastisch hun SEO is? Ga toch fietsen! Ze vertellen je onwaarheden.
Wat een verschrikking dat DTG zeg!
Mijn webshop is sinds 1 januari 2016 live en om naamsbekendheid te creëren had ik het netwerkprofiel 1 maand gratis uitgeprobeerd.
Na een maandje heb ik werkelijk 'niets' gemerkt van dit en heb er dus verder niks mee gedaan. Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat je binnen een maandje geen wonderen kan verwachten. Maar voordat je 30-40 euro per maand gaat betalen krap je jezelf wel 2x achter je oren.
Ik las dit topic een paar weken geleden en was verbaast dat mensen zeiden dat ze agressief en opdringerig worden aan de telefoon van DTG. Ik begrijp het nu volkomen?!
In eerste instantie bellen ze om te vragen of je tevreden was met je proefmaandje. 'Prima!' En voor je het weet gaan ze uitvoerig met je in discussie waarvan ze weten dat het zinloos is. Zelf zit ik in de websitebranche en dan gaan ze mij vertellen hoe fantastisch hun SEO is? Ga toch fietsen! Ze vertellen je onwaarheden.
Wat een verschrikking dat DTG zeg!
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes
Re: Ervaring met DTG
41Graag zou ik nog het een en ander willen toevoegen aan mijn ervaring met de DTG / vorige post hierboven.
Naar aanleiding van het telefoongesprek van afgelopen dinsdag met een opdringerige medewerker zou deze mevrouw mijn netwerkprofiel deactiveren. Hiermee was ik in de veronderstelling dat het verder afgehandeld zou worden. Krijg je op vrijdagavond na sluitingstijd (ze zijn open tot 19:00) om 22:00 's avonds bericht dat je profiel geactiveerd is. Je leest het goed, geactiveerd.Ik heb niets bevestigd.
Top service hoor! Dus niet..
Hebben meerdere mensen dit soort grappen meegemaakt?
Naar aanleiding van het telefoongesprek van afgelopen dinsdag met een opdringerige medewerker zou deze mevrouw mijn netwerkprofiel deactiveren. Hiermee was ik in de veronderstelling dat het verder afgehandeld zou worden. Krijg je op vrijdagavond na sluitingstijd (ze zijn open tot 19:00) om 22:00 's avonds bericht dat je profiel geactiveerd is. Je leest het goed, geactiveerd.Ik heb niets bevestigd.
Top service hoor! Dus niet..
Hebben meerdere mensen dit soort grappen meegemaakt?
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes
Re: Ervaring met DTG
42Jeetje dat is wel heel erg! Maar wat je zegt herken ik qua het liegen. Ik word daar ook zo moedeloos van, want nietswetende mensen trappen er in voor zelfs 3 jaar!!! Ik heb een klant met een 3-jarig contract dat nu dan eindelijk afloopt! En maar huilen dat ze zonder DTG niet meer in Google voor zou komen, dikke onzin!
Re: Ervaring met DTG
43Ja, dit is echt bizar. Op dinsdag bellen ze om te vragen of je tevreden was. Geef je aan dat je geen interesse hebt en gaan ze een discussie van een halfuur lang met je aan in een wanhoopspoging je nog te overtuigen. Vervolgens zeggen ze het te deactiveren. Krijg je 3 dagen erna om 22:00 een mailtje dat je profiel geactiveerd is terwijl je niets hebt toegezegd. Ik ga morgen bellen, ben benieuwd wat ze gaan zeggen.Zyra schreef:Jeetje dat is wel heel erg! Maar wat je zegt herken ik qua het liegen. Ik word daar ook zo moedeloos van, want nietswetende mensen trappen er in voor zelfs 3 jaar!!! Ik heb een klant met een 3-jarig contract dat nu dan eindelijk afloopt! En maar huilen dat ze zonder DTG niet meer in Google voor zou komen, dikke onzin!
Website: https://www.transparantehoesjes.nl
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes
Twitter: @transparanthoes
Facebook: http://www.facebook.com/transparantehoesjes
Re: Ervaring met DTG
44Interessante informatie hier.
Ik dacht, laat ik eens opzoeken wat DTG nou is, want de telefoongids en daarna dus SEO, kan dat goed gaan.
Ik heb geen ervaring met ze en of de negatieve reacties hier maatgevend is voor DTG is nog de vraag, maar het oogt niet fraai.
Het meest opmerkelijke is nog wel de meerjaars verbintenissen.
Dat heeft geen enkel zichzelf respecterend en goed functionerend (SEO) bedrijf nodig lijkt me.
Ik dacht, laat ik eens opzoeken wat DTG nou is, want de telefoongids en daarna dus SEO, kan dat goed gaan.
Ik heb geen ervaring met ze en of de negatieve reacties hier maatgevend is voor DTG is nog de vraag, maar het oogt niet fraai.
Het meest opmerkelijke is nog wel de meerjaars verbintenissen.
Dat heeft geen enkel zichzelf respecterend en goed functionerend (SEO) bedrijf nodig lijkt me.
Re: Ervaring met DTG
45Juist dat is meer iets wat past bij bedrijven als Proximedia. Zegt meteen naar mijn mening ook veel over de kwaliteit. Zelf ook geen ervaring, maar het beeld wat ik erbij heb is niet positief. Wel jaren geleden vanuit de verkoop kant bij DTG ervaring. Toen ik er werkte ging erg veel fout. Dat was wel nog voor deze 'nieuwe' producten. Dus wie weet is nu alles anders?Mike Hulscher schreef:Interessante informatie hier.
Ik dacht, laat ik eens opzoeken wat DTG nou is, want de telefoongids en daarna dus SEO, kan dat goed gaan.
Ik heb geen ervaring met ze en of de negatieve reacties hier maatgevend is voor DTG is nog de vraag, maar het oogt niet fraai.
Het meest opmerkelijke is nog wel de meerjaars verbintenissen.
Dat heeft geen enkel zichzelf respecterend en goed functionerend (SEO) bedrijf nodig lijkt me.
Re: Ervaring met DTG
46Ook ik ben na enkele verkoop telefoontjes akkoord gegaan met het laten maken van een website. Ik heb diverse malen aangegeven problemen te hebben met het schrijven van tekst. De verkopers hebben mij beloofd hierin ontzorgd te worden en dat het allemaal goed komt. Alles leuk en aardig, hele vriendelijke mensen. Maar dan, lang verhaal met als uitkomst een website die niet voldoet aan mijn verwachtingen. Ja ik mag de wijzigingen doorgeven, vooral tekstueel en er zijn ook logo's gebruikt die ik liever niet op mijn site wil.
Zoals ik al aangaf, ik wil gewoon ontzorgd worden en het schrijven van teksten is gewoon niet mijn ding. Lukt me niet en na zoveel ellende nu wil ik gewoon helemaal van de overeenkomst af. Heeft me al teveel energie en geld gekost.
Omdat het DTG allemaal wat te lang duurde hebben ze me een mail gestuurd (naar een mailadres dat ik zelden lees en nooit aan hen heb doorgegeven) om de site zelf maar online te zetten terwijl die nog helemaal niet af is. En de maandelijkse facturering gelijk gestart. Ik heb hier melding van gemaakt maar dat doet hen niks, na de eerste aanmaning heb ik nu al een verhoging ontvangen. Met dreigement van een incassobureau erbij. Leuk zakendoen is dat dus. Niet eens een fatsoenlijke website opgeleverd en wel volop factureren. Waarschijnlijk sta ik zwak en zal ik tot het eind van de overeenkomst dit wel moeten betalen, heb uiteraard gelijk deze overeenkomst opgezegd.
Ik ben nog in 'overleg' met hen op dit moment maar vandaag heb ik ze telefonisch gesproken en gaven ze aan om mij gewoon aan het contract te houden.
Dus ja, DTG en klanttevredenheid??
Zoals ik al aangaf, ik wil gewoon ontzorgd worden en het schrijven van teksten is gewoon niet mijn ding. Lukt me niet en na zoveel ellende nu wil ik gewoon helemaal van de overeenkomst af. Heeft me al teveel energie en geld gekost.
Omdat het DTG allemaal wat te lang duurde hebben ze me een mail gestuurd (naar een mailadres dat ik zelden lees en nooit aan hen heb doorgegeven) om de site zelf maar online te zetten terwijl die nog helemaal niet af is. En de maandelijkse facturering gelijk gestart. Ik heb hier melding van gemaakt maar dat doet hen niks, na de eerste aanmaning heb ik nu al een verhoging ontvangen. Met dreigement van een incassobureau erbij. Leuk zakendoen is dat dus. Niet eens een fatsoenlijke website opgeleverd en wel volop factureren. Waarschijnlijk sta ik zwak en zal ik tot het eind van de overeenkomst dit wel moeten betalen, heb uiteraard gelijk deze overeenkomst opgezegd.
Ik ben nog in 'overleg' met hen op dit moment maar vandaag heb ik ze telefonisch gesproken en gaven ze aan om mij gewoon aan het contract te houden.
Dus ja, DTG en klanttevredenheid??
Re: Ervaring met DTG
47Helemaal mee eens: Wat een aanfluiting.
Een website van DTG levert helemaal niets op, vanwege waardeloze zoektermen.
Zij kunnen lekker van jou kunnen afschrijven, maar de zoektermen die worden gebruik zijn véél goedkoper ingekocht. Gek he, dat er geen reacties komen.
Ook de vermelding in de telefoongids (boek en digitaal) levert helemaal niets op: vraag vooral om het bewijs dat jouw gegevens / telefoonnummer wordt aangeklikt en dat er mensen contact opnemen naar aanleiding de DTG vermelding. Het aantal kliks valt vies tegen.
Facturatie is een zooitje; je krijgt alleen een nummer van het product, zonder dat je kan zien waarvoor je betaald, ze kunnen niets uitleggen.
Jaarlijkse verhoging, omdat dat in de algemene voorwaarden staat, weer: geen uitleg.
Echt: Doe er geen zaken mee !!!!
Een website van DTG levert helemaal niets op, vanwege waardeloze zoektermen.
Zij kunnen lekker van jou kunnen afschrijven, maar de zoektermen die worden gebruik zijn véél goedkoper ingekocht. Gek he, dat er geen reacties komen.
Ook de vermelding in de telefoongids (boek en digitaal) levert helemaal niets op: vraag vooral om het bewijs dat jouw gegevens / telefoonnummer wordt aangeklikt en dat er mensen contact opnemen naar aanleiding de DTG vermelding. Het aantal kliks valt vies tegen.
Facturatie is een zooitje; je krijgt alleen een nummer van het product, zonder dat je kan zien waarvoor je betaald, ze kunnen niets uitleggen.
Jaarlijkse verhoging, omdat dat in de algemene voorwaarden staat, weer: geen uitleg.
Echt: Doe er geen zaken mee !!!!
Re: Ervaring met DTG
48Heel vroeger moest je wel in "de Gouden Gids" (papieren voorloper van DTG) staan met een dure advertentie, omdat "men" je daar vond. Sinds de teloorgang van de papieren telefoongids en de ontwikkeling van internet is dat niet meer het geval. Dat scheelt honderden euro's per jaar voor een kleine ondernemer. Wat heden ten dage nog over is van het "selling point" van DTG, is mij een raadsel.
Re: Ervaring met DTG
49ik lees dit nu allemaal weer van dtg. voor mensen die misgekleund zijn en je hebt getekend, bedenk wel dat hun contract juridisch gezien waardeloos is.
schrijf een simpele brief dat ze hun levering niet nakomen, verzoek ze binnen twee weken dit alsnog te regelen, dat doen ze niet en kunnen ze ook niet.
schrijf nog een brief dat je betaling stopt wegens contract breuk. ze de vordering uiteindelijk verkopen aan een incassobureau, met een beetje geluk is dit Lindorff. nu wordt het helemaal een feest en puur leed vermaak, want Lindorff verliest 90% van de zaken. Lindorff gaat je nu enge brieven sturen met grote rode letters en intimideren. het incassobureau gaat je ook bellen zeg dat je dit alleen schriftelijk af wenst te handelen en leg gelijk neer. meestal maken ze al de eerste vormfout (ik zeg niet welke) waardoor de rechter de zaak seponeert los van het feit of de vordering terecht was.
geloof me je staat vrij sterk, het is mij ook gebeurt laat je niet overrulen! en stop vooral met betalen!
PB me anders als je hulp nodig hebt.
schrijf een simpele brief dat ze hun levering niet nakomen, verzoek ze binnen twee weken dit alsnog te regelen, dat doen ze niet en kunnen ze ook niet.
schrijf nog een brief dat je betaling stopt wegens contract breuk. ze de vordering uiteindelijk verkopen aan een incassobureau, met een beetje geluk is dit Lindorff. nu wordt het helemaal een feest en puur leed vermaak, want Lindorff verliest 90% van de zaken. Lindorff gaat je nu enge brieven sturen met grote rode letters en intimideren. het incassobureau gaat je ook bellen zeg dat je dit alleen schriftelijk af wenst te handelen en leg gelijk neer. meestal maken ze al de eerste vormfout (ik zeg niet welke) waardoor de rechter de zaak seponeert los van het feit of de vordering terecht was.
geloof me je staat vrij sterk, het is mij ook gebeurt laat je niet overrulen! en stop vooral met betalen!
PB me anders als je hulp nodig hebt.
Re: Ervaring met DTG
50JA wegblijven bij deze partij! Ze liegen dat het gedrukt staat. Ze leveren niet maar dreigen wel met kosten. Na meermaals gevraagd om bewijs wat ze tot nu toe gedaan hebben, kreeg ik niks! U bent gewaarschuwd.
Re: Ervaring met DTG
53Zag het op hun contact pagina inderdaad. Zijn de ervaringen met Kiyoh gelijk aan die met DTG?
Re: Ervaring met DTG
54Niet mee in zee gaan, malafide bedrijf!
- Zou een proefperiode krijgen, maar nooit gebeld. Zonder inloggegevens of reactie, besluiten ze dan maar dat je "gestart" bent en beginnen ze met facturen sturen. De administratie binnen het bedrijf is ook een zooitje.
- Vervolgens beginnen ze dan met aanmaningen sturen, ook zonder het eerst sturen van een factuur, wat natuurlijk ook niet mag!
- Mijn vermelding in Google Maps van mijn bedrijf houden ze vast. Via Google gevraagd deze weer aan de rechtmatige eigenaar te geven, ook 0 reactie. Op mijn E-mails hierover krijg ik al maanden geen response, terwijl ik van te voren heb aangegeven dat ze deze niet moesten claimen omdat ik dat proces zelf in gang had gezet en zelf eigenaar van mijn bedrijfsvermelding wilde zijn.. Op het moment dat ik mijn code kreeg, hadden ze dat sneeky al ff gedaan....
- Daarnaast heb ik als reclameboer, klanten bij ze lopen, maar er worden veel fouten gemaakt in het proces van hun "SEO diensten", en bovendien wordt er weinig tot geen voordeel gehaald uit de samenwerking. Malafide praktijken, niet mee in zee gaan!
- Zou een proefperiode krijgen, maar nooit gebeld. Zonder inloggegevens of reactie, besluiten ze dan maar dat je "gestart" bent en beginnen ze met facturen sturen. De administratie binnen het bedrijf is ook een zooitje.
- Vervolgens beginnen ze dan met aanmaningen sturen, ook zonder het eerst sturen van een factuur, wat natuurlijk ook niet mag!
- Mijn vermelding in Google Maps van mijn bedrijf houden ze vast. Via Google gevraagd deze weer aan de rechtmatige eigenaar te geven, ook 0 reactie. Op mijn E-mails hierover krijg ik al maanden geen response, terwijl ik van te voren heb aangegeven dat ze deze niet moesten claimen omdat ik dat proces zelf in gang had gezet en zelf eigenaar van mijn bedrijfsvermelding wilde zijn.. Op het moment dat ik mijn code kreeg, hadden ze dat sneeky al ff gedaan....
- Daarnaast heb ik als reclameboer, klanten bij ze lopen, maar er worden veel fouten gemaakt in het proces van hun "SEO diensten", en bovendien wordt er weinig tot geen voordeel gehaald uit de samenwerking. Malafide praktijken, niet mee in zee gaan!