Ik hoop dat ik het hier goed heb geplaatst.
Een "klant" uit Chili had voor €1500 aan kleding bestelt (allemaal aanbiedingen) Ze heeft in haar mail gevraagd om twee aparte dozen want het moest onder de €1000 blijven.
Ik heb erovergeen gelezen en toen ik de verzendkosten had berekend, vroeg ze of dat voor 1 of 2 dozen was. Ik gaf aan 1 doos tenzij het niet zou passen.
De verzendkosten waren €115, ik berekende €70. Ze heeft betaald per bankoverschrijving via een derde partij (gelukkig niet met paypal) en nu weigert ze het pakket, omdat het een doos is en de invoerkosten te hoog zijn. Ik heb nog gevraagd wat de invoerkosten waren, maar daar heb ik nooit een antwoord op gekregen. Ik vermoed dat ze geen rekening heeft gehouden met de invoerbelasting en het dus niet meer wil. Ik moest postnl maar vragen het pakket weer op te halen.
Het pakket is verzekerd voor €1500 maar als het pakket kwijtraakt omdat zij het niet ophaalt, of misschien het pakket vernietigen, hoe zit dat dan?
Zij wenst nu het aankoopbedrag terug, maar dat lijkt me niet?? Ik heb flinke kosten gemaakt (naast al het werk dat er ondertussen in zit)
Binnen de eu hebben klanten heel veel rechten maar hoe zit dat hier??
klant chili weigert bestelling wat nu?
1http://www.regenboogschaap.nl alles voor vilten, (antroposofische)poppen maken, breien, haken Veel gevilte slofjes, kralen, mutsen sieraden bloemen etc.