[www.tabletstoday.nl] Graag ontvang ik tips voor verbetering

1
Ik heb een aantal weken geleden onze andere (oude) webshop, webshoptoday.nl hier al gepost voor feedback. Op dat moment hadden we totaal 7 webwinkels. Nu bleek dit niet de handigste wijze te zijn om ons assortiment aan te bieden en de domeinnaam bleek niet passend te zijn. We hebben nu besloten 5 van deze shops te sluiten. Afgelopen woensdag zijn we overgegaan op twee shops.

Nu gaan we ons alleen nog maar richten op: http://www.tabletstoday.nl en http://www.smartphonetoday.nl.

Een punt wat bij een aantal van jullie bij het vorige topic naar voren kwam was de snelheid. We hebben nu een snellere/stabielere server die de snelheid flink verbeterd heeft. Het blijft natuurlijk wel magento...

Ik hoor graag jullie mening over deze shops en puntjes die we nog kunnen verbeteren. Ik heb er bij het vorige topic veel aan gehad dus ik hoop dit maal weer op goede tips!

Re: [www.tabletstoday.nl] Graag ontvang ik tips voor verbete

3
Even heeeel kort voor het slapen gaan.

Snelheid valt nog steeds best tegen. Ik moet wachten en daar heb ik een hekel aan. Wat er vervolgens gebeurd is dat ik al een klein beetje geïrriteerd ben en je vervolgens je webshop namen niet waar maakt. Je verkoopt namelijk geen tablets of smartphones, en je levert niet vandaag, iets wat de namen wel doen vermoeden.

De webshopnaam doet voor mij aan, hey vandaag een tablet of foon, dat is leuk en snel! Helaas.
Waarom is er een traagheid aanwezig eigenlijk? Want dat is niet nodig met de juiste hosting.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [www.tabletstoday.nl] Graag ontvang ik tips voor verbete

6
Bedankt voor jullie reacties.

De snelheid blijft lastig... Ik blijf zelf (bijna) altijd onder de 2 seconden. Kunnen jullie mij vertellen hoe lang het duurt en bij welke pagina's dat is?

Ik heb wel een kleine aanpassing gedaan wat de snelheid op de homepage verbeterd heeft. Eerst stond het zo ingesteld dat daar een random selectie uit het totale assortiment werd getoond. Nu heb ik er een aantal producten vast neergezet. Ik denk dat de database het te zwaar had met die random selectie.

Re: [www.tabletstoday.nl] Graag ontvang ik tips voor verbete

10
Het laden duurde bij mij ca. 10 seceonden. Zal ook wel deels aan onze ISP liggen, maar toch.....

Ik heb wel de ultieme test gedaan: bestelling geplaatst.
Ik moest nog wat cases hebben voor iPhone 4. Heb er 3 besteld en betaald met iDeal.

1. Ging allemaal prima. Wat me opviel was bij je betaalmethodes stond Factuur. Volgens mij moet dan "Op rekening" zijn. Ik dacht even dat ik 2,95 voor een factuur moest gaan betalen.....
2. Daarnaast koos ik voor iDeal via Rabobank. De keuze voor de bank moest ik later nog een keer maken. Dat zie je overigens wel vaker hoor, maar is toch raar ("Ik had toch al gekozen??").
3. Bij de pagina waar je terugkomt na de betaling staat email adres als 2 woorden, terwijl dat volgens mij 1 woord is: emailadres.
4. Ook in het mailtje dat ik kreeg als ontvangstbevestiging staan een paar spelfouten (niks schokkends hoor): factuuradres, verzendadres, betaalmethode, verzendmethode, verzendbevestiging zijn allemaal 1 woord
Daarnaast mis je nog een komma bij de zin "Zodra uw bestelling is verzonden KOMMA ontvangt u een verzend bevestiging per mail".
Tenslotte is mijn bank niet ingevuld en is het plaatje bovenin niet zichtbaar (ik vermoed dat daar het logo moet staan)
5. Tenslotte heb ik me aangemeld voor de nieuwsbrief. In het bevestigingsmailtje hiervan mis ik de mogelijkheid om direct weer af te melden, gebruik je een ander lettertype dan bij je ontvangstbevestigingsmailtje van de order en staat dat ik me heb ingeschreven voor de nieuwsbrief van RRCommerce. Ik zou hier Tabletstoday.nl/Smartphonetoday.nl van maken.

Re: [www.tabletstoday.nl] Graag ontvang ik tips voor verbete

12
Bedankt voor je bestelling Cactus77 :D
De bestelling is verzonden en komt als het goed gaat bij TNT dinsdag aan.

Een laadtijd van 10 seconden! Dat is echt veel te langzaam. Raar dat ik dat zelf niet heb. Ik heb nog even mijn cache geleegd zodat ik zelf een eerlijke poging kon wagen. Snelheid hier viel mee. Ik hoop dat dit eenmalig was of idd aan jouw isp lag.

om even terug te komen op de punten die je hierboven noemt:

1. Bij de betaalmethoden hebben we voor achteraf betalen "Klarna Factuur". Dat is de naam van hun service en niet door mij zelf ingevuld (het is overigens ook een plugin die ik niet zelf kan aanpassen). Hier kan ik dus niets aan veranderen.

2. De bankkeuze is inderdaad een beetje vreemd. Ik ga hierover contact opnemen met mijn psp.

3 & 4. Nederlands is nooit mijn beste vak geweest... Ik zal morgen nog eens grondig door alle teksten heen lopen. Gelukkig geen grove fouten.

De bank wordt uberhaupt niet ingevuld. Dit wordt niet terug gecommuniceerd door de psp. Ik weet van een klant dus niet met welke bank er betaald is.

Logo heeft zichzelf al opgelost als ik je tweede post lees.

5. We zijn deze week nog de laatste puntjes aan het afmaken van de verhuizing van afgelopen week. De nieuwsbrief is nu het volgende op de to do lijst. Er komen betere mails aan per shop apart.

Bedankt voor je feedback over het bestel/betaal proces. Dat krijg je niet zo snel. Heb je verder nog opmerkingen over de site zelf? Ik ben ook altijd wel benieuwd naar de shop van een ander dus als je een linkje wilt posten/pm sturen, kijk ik ook eens bij jou rond. Ik weet niet of ik ook meteen wat ga bestellen he...

Re: [www.tabletstoday.nl] Graag ontvang ik tips voor verbete

13
Ik zie de bestelling vandaag wel binnen komen.
Toevallig had ik wat cases noig voor een paar iPhones die ik hier heb uitstaan en dan vind ik het net zo leuk om dat bij jou te bestellen ;)
Ik heb nog wat tikfoutjes voor je. Ik zal ze wel even pm'en naar je. Volgens mij voegt het voor anderen niet veel toe als ik ze hier doorgeef.

Re: [www.tabletstoday.nl] Graag ontvang ik tips voor verbete

14
De laadtijden zijn zeer wisselend. Ik heb al mijn cache leeg gegooid en kwam tussen de 4-6 seconden uit bij meerdere keren dit herhalen. Vreemd was toen de shops niet uit mijn cache waren de shop er 4-8 seconden over doen om te laden. Erg traag dus.

Edit: Nog 4 keer geprobeerd en uiteindelijk kom ik uit op minimaal 3 seconden voor beide shops. Maar dan staan ze dus al in de cache.

Re: [www.tabletstoday.nl] Graag ontvang ik tips voor verbete

17
Rudy,

Misschien kan een online evaluator zoals WebsiteOptimization.com meer duidelijkheid bieden?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, want bij mij zijn de laadtijden (ook na je verhuizing) best hoog (4-5 seconden over 20Mb ADSL lijn).

Gr, Remko

<edit: wakkere ik kwam tot conclusies waar er nog geen conclusies mogen zijn>