Iets anders dan pakketpost

1
Hallo allemaal,

Klein vraagje. voor jullie waarschijnlijk makkelijk, maar ik zou er erg mee geholpen zijn.

Voor verzonden van dingen die niet door de brievenbus kunnen. Is daar een andere oplossing voor de pakketpost. Ik vind 6,75 nogal duur namelijk.

Ik kom de volgende voorwaarden tegen op de site van postnl:

=========================
Past het door de brievenbus?
Voor brievenbuspost gelden bij TNT de volgende maten en gewichten:

Maximale buitenmaten 380 x 265 x 32 mm (lengte x breedte x hoogte)

Minimale buitenmaten 140 x 90 mm (lengte x breedte). De hoogte maakt niet uit

Maximale gewicht 3 kg (inclusief verpakking

=======================

Betekent dit dus dat wanneer je een hoogte van meer dan 32mm hebt, je altijd vast zit aan pakketpost en het hoge tarief?

Thx
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)

Re: Iets anders dan pakketpost

2
Vedet schreef: Betekent dit dus dat wanneer je een hoogte van meer dan 32mm hebt, je altijd vast zit aan pakketpost en het hoge tarief?
Ja.

Je zit echter niet vast aan PostNL. Er zijn andere aanbieders die goedkoper kunnen zijn.

Re: Iets anders dan pakketpost

3
Helaas, die standaardmaat van brievenbussen is niet verzonnen door TNT (PostNL), maar is een officiële Nederlandse norm.

Goedkoper alternatief is een goedkopere vervoerder zoeken; PostNL is wel snel, maar de prijs is er ook naar.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Iets anders dan pakketpost

5
Thx all.

Dat is dus zeker iets waar ik rekening mee moet gaan houden. Je kan niet voor elk pakketje 6 euro of meer naar de klant toe rekenen (als je bijvoorbeeld producten van 10 euro hebt). Hoe doen jullie dit, toch maar de volledig verzendkosten rekenen :D ?

Er zijn vast andere mogelijkheden, maar meteen eencontract bij postnl sluiten lijkt me nou niet de ideale begin stap.

Wat zijn andere voorbeelden, kom je dan bij de DHL's enzo? Die hebben vast niet overal inzamelingspunten?
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)

Re: Iets anders dan pakketpost

6
Vedet schreef: Er zijn vast andere mogelijkheden, maar meteen eencontract bij postnl sluiten lijkt me nou niet de ideale begin stap.

Wat zijn andere voorbeelden, kom je dan bij de DHL's enzo? Die hebben vast niet overal inzamelingspunten?
Het is kiezen of delen. PostNL heeft de hoogste dekkingsgraad voor wat betreft inzamelings- en afhaalpunten, maar kost ook het meest.

DHL is goedkoper maar die heeft in elke stad maar 1 afhaal- en inzamelingspunt.

Je kan een contract afsluiten met PostNL, maar dat is alleen goedkoper vanaf pak 'm beet 500 tot 1000 zendingen per maand. Wel kan je een nog hogere servicegraad leveren omdat je ook automatisch track & trace codes naar je klant kan mailen en je pakketten er een stuk professioneler uit zien door de labels, en je krijgt alles netjes op 1 factuur.

Verder kan je je ook afvragen of het handig is om grote producten met een lage verkoopprijs online te gaan verkopen. Het moet tenslotte nog verzonden worden.

Ik zou zeggen; Informeer eens bij de diverse pakketdiensten naar de mogelijkheden, daar heb je verreweg het meest aan!

Re: Iets anders dan pakketpost

7
Wouter Hol schreef: Verder kan je je ook afvragen of het handig is om grote producten met een lage verkoopprijs online te gaan verkopen. Het moet tenslotte nog verzonden worden.
Eigenlijk zeg je dus dat ik beter op de markt kan gaan staan met deze producten :D

Zonder gein, ik ga zeker informeren bij diverse partijen.
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)

Re: Iets anders dan pakketpost

8
Vedet schreef:Dat is dus zeker iets waar ik rekening mee moet gaan houden. Je kan niet voor elk pakketje 6 euro of meer naar de klant toe rekenen (als je bijvoorbeeld producten van 10 euro hebt). Hoe doen jullie dit, toch maar de volledig verzendkosten rekenen :D ?
Prijsgevoeligheid hangt nogal af van het product en de markt. Ik heb klanten met een hoge prijsgevoeligheid (koopjesjagers), maar ook klanten met een lage prijsgevoelig (om de meest uiteenlopende redenen).

Wat schat je zelf in? Enkele afwegingen waarop jij het antwoord beter weet dan wij:

• Wordt het product van € 10 nog verkocht als het inclusief verzendkosten € 16,95 kost? Test het anders eens met een kleine voorraad.

• Is er een goede reden om meerdere exemplaren van hetzelfde product te kopen?

• Heb je een uitgebalanceerd assortiment dat het voor klanten aantrekkelijk is om verschillende producten tegelijk te bestellen?

• Ben jij de enige of een van de weinigen die het product voert, of kun je het voor een tientje ook in elke winkelstraat krijgen?

• Leent het product zich voor het samenstellen van "bundels", bijvoorbeeld "vier van € 10 samen voor € 34,95"?

• Kun je het product van € 10 makkelijk meeverkopen als extraatje bij aanzienlijk duurdere producten?

Een standaardoplossing is inderdaad de reële verzendkosten rekenen op kleine orders en dat compenseren door grote orders gratis te bezorgen vanaf een bepaald bedrag. Die "koop méér"-stimulans werkt alleen als er een reden is om in één keer meer van hetzelfde of meerdere verschillende producten te bestellen.

Ik neem zelf wel eens verlies op kleine orders, maar dat moet je kunnen en willen.
StoreCore.io