'Wie zijn wij?' pagina

1
Hallo iedereen,

Sinds gister heb ik een "Wie zijn Wij?" pagina toegevoegd op mijn website.

Nu vroeg ik mij af, hoe noodzakelijk is dit, is dit iets wat de klant graag wilt weten, helpt dit mee aan het vertrouwen van de klant, persoonlijk denk ik van wel.

Maar dan de vraag, wat vertel je wel en wat vertel je niet, ik heb beschreven hoe ik uiteindelijk mijn webwinkel ben gestart.

Ben erg benieuwd wat jullie ervaring is met zulke pagina's, word het gelezen naar jou inzien of word er totaal niet naar gekeken. Wat zijn de punten welk je wel en niet verteld?

Groeten,
Martijn
NextBikeParts, webwinkel in Mountainbike en Mountainboard artikelen.

Re: 'Wie zijn wij?' pagina

2
Probeer vanuit de klant te denken. Wil wil je graag weten als klant? Wat zou je interessant vinden? Waardoor zou je vertrouwen groeien? En wat zou je totaal niet boeien?

Re: 'Wie zijn wij?' pagina

3
Ik zou je leeftijd weglaten (sommige mensen kopen niet zo snel bij iemand van 21 jaar) en het verhaal van de windmolens , zonneenergie, ... zou ik ook weglaten.
Praat zoveel mogelijk wat verwant is met de website, de rest laat je best achterwegen.
Laat ook zien waar je ervaring/passie zit ivm. wat je aanbied.

Ik vind een persoonlijke "wie zijn wij" pagina wel belangrijk.
Ik lees deze altijd bij kleine websites, voordat ik iets koop.
Restauratie antieke meubelen - Meubelrestauratie Vaes

Re: 'Wie zijn wij?' pagina

4
veke schreef:Ik zou je leeftijd weglaten (sommige mensen kopen niet zo snel bij iemand van 21 jaar) en het verhaal van de windmolens , zonneenergie, ... zou ik ook weglaten.
Praat zoveel mogelijk wat verwant is met de website, de rest laat je best achterwegen.
Laat ook zien waar je ervaring/passie zit ivm. wat je aanbied.

Ik vind een persoonlijke "wie zijn wij" pagina wel belangrijk.
Ik lees deze altijd bij kleine websites, voordat ik iets koop.
Idem. Ik lees ze altijd, en verwacht daar een samenvatting van de ondernemer of het onstaan van de webwinkel op zich. Voor verdere details (leeftijd/branche etc.) kun je verwijzen naar een blog waar met regelmaat meer informatie over jou als ondernemer, of jouw webwinkel als onderneming, te vinden is.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: 'Wie zijn wij?' pagina

5
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb op enkele punten mijn verhaal aangepast.

Leeftijd heb ik weggehaald en wat extra "onzin" verwijderd.

Ik vind het persoonlijk ook fijn om te weten wat voor een persoon achter de winkel zit, je kan immers niet zien met wat voor personen je te maken hebt bij een webwinkel (in tegen stelling tot een stenen winkel). Dit zal dan ook extra helpen of ik wel of niet iets koop bij een wat onbekendere webwinkel, vandaar dat ik ook een pagina heb toegevoegd. Ben benieuwd of mijn bezoekers er ook zo over denken en overgaan tot aankopen :)
NextBikeParts, webwinkel in Mountainbike en Mountainboard artikelen.

Re: 'Wie zijn wij?' pagina

6
Persoonlijk zou ik het korter maken, mensen willen snel een beeld vormen van een bedrijf/persoon .

Ik zou vooral veel weglaten uit het eerste deel (vooral wat niets te maken heeft met fietsen) en vanaf "Groter en groter.." alles laten staan.
Restauratie antieke meubelen - Meubelrestauratie Vaes

Re: 'Wie zijn wij?' pagina

7
Maar ik vind het eigenlijk niet nodig. Ik heb op mijn site teminste geen wie zijn wij. Wel een hoe werkt stuiterballen.com Ik denk dat dat belangrijker is. Gewoon duidelijk je algemeene voorwaarden uitleggen.

Re: 'Wie zijn wij?' pagina

8
Wouterjan schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet nodig. Ik heb op mijn site teminste geen wie zijn wij. Wel een hoe werkt stuiterballen.com Ik denk dat dat belangrijker is. Gewoon duidelijk je algemeene voorwaarden uitleggen.
Je hebt niet alleen geen 'over ons' pagina maar bent helemaal vrij anoniem. Ik zie geen adres, foto van een pand of voorraad, een nulzes nummer en een Twitteraccount die nu twee weken oud is. Ik zou bij die webwinkel om die redenen niet bestellen. Zal vast legitiem zijn, maar ziet er zo nieuw en onervaren uit dat ik af zou haken. Een overons pagina zou me alsnog over de streep kunnen trekken als ik daar een ondernemer proef/lees/voel die me overtuigd van zijn passie.
Nu op mijn weblogs:

Re: 'Wie zijn wij?' pagina

10
Dirkjan schreef:
Wouterjan schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet nodig. Ik heb op mijn site teminste geen wie zijn wij. Wel een hoe werkt stuiterballen.com Ik denk dat dat belangrijker is. Gewoon duidelijk je algemeene voorwaarden uitleggen.
Je hebt niet alleen geen 'over ons' pagina maar bent helemaal vrij anoniem. Ik zie geen adres, foto van een pand of voorraad, een nulzes nummer en een Twitteraccount die nu twee weken oud is. Ik zou bij die webwinkel om die redenen niet bestellen. Zal vast legitiem zijn, maar ziet er zo nieuw en onervaren uit dat ik af zou haken. Een overons pagina zou me alsnog over de streep kunnen trekken als ik daar een ondernemer proef/lees/voel die me overtuigd van zijn passie.
Gelukkig voor lang niet iedereen op de bestellingen af te gaan. Maar ik zal eens kijken hoe ik het minder anoniem kan maken.