Wat is wijsheid? Webwinkel laten bouwen

1
Beste allemaal,

Ik ben bezig met het opstarten van een eigen webwinkel en het is de bedoeling dat ik hiermee mijn brood ga verdienen.

Na lang zoeken en de meeste opties te hebben bekeken (Zen Cart, Oscommerce en Magento), maar ook Biedmeer e.d. ben ik er achter gekomen dat het allemaal niet is/wordt zoals ik mijn site wil hebben. Voor de duidelijkheid: ik ben wel handig met computers, maar (nog) niet zo handig dat ik zelf het eea kan bouwen of programmeren.

Ik heb dus een afspraak gemaakt met een webdesigner en een offerte ontvangen. Naast de eenmalige kosten voor het bouwen e.d. rekenen zij EUR 99,00 per maand aan servicekosten (hosting, back ups, updates & helpdesk) en EUR 19,00 per maand voor de nieuwsbrief. Is dit redelijk of bovenmatig?

Ik hoor graag van jullie. :-)

2
Service kosten lijken mij wel redelijk, als duidelijk is wat je er voor krijgt.

Updates? Zijn dat updates voor je website, die je zelf aan mag dragen. Of bedoelen ze software-updates voor de server.

Backups... vraag of ze je iedere maand een kopie van de backup toe willen sturen/mailen. Je wilt niet op een kritisch moment ontdekken dat er al tijden (per ongeluk) geen backups meer werden gemaakt.

Wat houdt de 'nieuwsbrief' in? Sturen ze jou iedere maand nieuws over zichzelf of mag je hun nieuwsbrief-module/software gebruiken om zelf nieuwsbrieven te versturen?
[size=75][url=http://www.zonwering-rolgordijnen.nl/rolgordijnen-verduisterend]Rolgordijnen verduisterend op maat gemaakt[/url][/size]

3
De vraag is wat krijg je voor die 99 euro per maand? Ik hoop toch minimaal een VPS, SSL certificaat en een dedicated IP en geen shared hosting.

Pas als er antwoord komt op die vragen kan je beoordelen of dit bedrag redelijk is of niet...

Naar die nieuwsbrief ben ik ook wel benieuwd... :)

Verder kan je natuurlijk ook altijd nog offertes bij andere webwinkel bouwers opvragen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

4
Vigento biedt een gelijksoortig kostenplaatje....1995,- euro voor het bouwen van de shop en 100 euro per maand aan service kosten.

Dit systeem is op basis van Magento een erg vernieuwend en mooi webwinkelsysteem. En uiteraard vergt de hosting wat extra's wat niet iedere (budget) hosting kan bieden.

Wellicht kun je hiermee een vergelijking maken om te bepalen of je "waar" krijgt voor je geld.
~ Yvo
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Doen ze dat nog steeds? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze na het faillissement en doorstart zich meer gingen richten op de iets kapitaalkrachtige klanten...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

6
Ja...ik dacht ook dat ze geen behoefte meer hadden aan kleine ondernemers.

Maar de speciale Vigento website is echter nog steeds online.

Staat wel erg professioneel als ze deze service niet meer aan zouden bieden terwijl de site nog online staat :lol:
~ Yvo