Op welk zoekwoorden moet ik mij richten en hoe?

1
best collega,

Ben bezig met het schrijven van teksten voor een nieuw op te zetten webshop. (product en algemeen teksten)

Het is een site in bescheiden badmode, volledig bedekt, grote maten enz enz.

nou zit ik alleen met een dilemma, op welke zoek woorden richt ik me.
de zoekwoorden, waar het meest op word gezocht, (concurrentie hoog)
of die waar minder naar word gezocht, maar waar de concurrentie dus ook lager is.

voorbeeld van zoek woorden die in me opkwamen:


Zoekwoord , Concurrentie , Wereldwijde maandelijkse , Lokale maandelijkse zoekopdrachten badmode Hoog 90.500 74.000
badpak Normaal 90.500 74.000
zwemkleding Hoog 40.500 33.100
zwempak Hoog 6.600 5.400
grote maten badpak Hoog 2.900 2.400
bescheiden zwemkleding 0 0

welke pak je nou het best? of gebruik ik het best een menging van alles, maar daar door
licht de na druk minder op een bepaald zoek woord, waar door ik dan waarschijnlijk nergens hoog kom?.

voorbeeld van geschreven tekst, gaat dit de goede kant op?

Je kan de kwaliteit zien en voelen van deze elegante en bescheiden zwemkleding.
Gemaakt van de beste kwaliteit stof (190gr 20% Dupont Lycra en 80% Nylon), ideaal
om heerlijk mee te zwemmen.De stof van dit badpak is waterafstotend, chloorbestendig, rekbaar en UV-bestendig. Het badpak vormt zich mooi rond het lichaam, en heeft geen binnen voering en vulling om extra gewicht te vermijden, We raden u aan een zwempak of bikini onder deze zwemkleding te dragen ter extra ondersteuning en comfort.

De (----merk----) bestaat uit een, broek tuniek en een bij passend zwemkapje.

Deze (----merk----) stretcht en vormt zicht rond het lichaam,voor een afslankend effect.
Als van een wat losser passing houd, ga dan voor een groteren maat.
Hou er rekening mee dat de gegeven maten op de maat tabel, gegeven zijn zonder rekening te houden met het stretch effect. Daar door heeft het badpak de eigenschap gemiddeld nog 20 cm te kunnen stretchen.


Hoop dat jullie mij beetje richting kunnen geven.

groetjes
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht

Re: Op welk zoekwoorden moet ik mij richten en hoe?

2
Hallo Loek,

Ik bekijk dit als vrouw zijnde en een aantal woorden/dingen vallen mij op.
Wat bedoel je met bescheiden? Misschien zou je meer het woord 'verhullende' badkleding kunnen gebruiken?

De regel: 'Je kan de kwaliteit zien en voelen van deze elegante en bescheiden zwemkleding'
misschien anders formuleren naar bv.: Kwalitatieve en elegante badkleding, gemaakt van een hoogwaardige stoffen (D190gr 20% Dupont Lycra en 80% Nylon) en dan samenvattend uileggen wat de voordelen zijn van deze stof.

Ik zou ook de zinsdeel: 'om extra gewicht te vermijden' misschien weglaten. Eigenlijk spreek je ze hiermee direct aan op hun gewicht...het is wat te letterlijk.
Het moet eigenlijk ego strelend zijn wat je schrijft en het idee geven dat ze hiermee prima voor de dag kunnen komen en het afkledende badkleding is (dat noem je verder in je stukje al zo).

De zin: 'Als van een wat losser passing houd' ik zou iets meer in de richting van bv. 'ruimvallende pasvorm' gebruiken.

Ook de zin: 'badpak vormt zich mooi rond het lichaam' krijg ik een beetje het gevoel van een rollade :) Ik zou eerder het woord corrigerend gebruiken. Bv. werkt rondom corrigerend of anders formuleren naar bv. 'waardoor het lichaam zich mooi vormt', dan krijgt de klant het gevoel van.. het maakt mijn lichaam mooier.. ;) en dat willen alle vrouwen wel of ze nou maatje xxl of s hebben.

Groetjes Miran
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Op welk zoekwoorden moet ik mij richten en hoe?

5
Als ik de omschrijving zo lees gaat het om de zwemkleding die geschikt is voor moslima's?
Misschien is bescheiden dan wel een geschikt woord. Ik ben geen moslima dus pin me er niet op vast.

Iets waar de meeste vrouwen op letten en wat de "bescheiden" vrouw vast ook belangrijk vind: Schijnt de stof niet door als deze nat is? Het klinkt zo logisch, maar vooral badpakken die geen voering hebben en een lichte kleur schijnen door.

En misschien heb je nog iets aan dit artikel:
http://www.webwinkelweblog.nl/algemeen/ ... nkels.html

Re: Op welk zoekwoorden moet ik mij richten en hoe?

6
In eerste plaats zijn jouw resultaten gebasseerd op een breed zoekwoord. Dus altijd als bijvoorbeeld badpak in het zoekwoord voorkomt, telt hij het mee. Dus alle varianten als badpak forum badpak nieuws etc.

Soms kan het beter zijn om je SEO en SEA te richten op wat meer uitgebreide woorden

Bijvoorbeeld niet badpak maar --> badpak online bestellen, of badpak webwinkel

Tip; gebruik de Google Adwords Tool en zet hem in op 'exact zoeken'. Daarmee kan je heel specifiek zoekwoorden analyseren. Kijk naar het zoekvolume maar vooral ook naar de concurrentie. Sommige woorden zijn gewoon niet haalbaar als kleine webshop. Op die woorden is het wel interessant om een adwords campagne te lanceren. Daarmee kom je direct bovenaan of rechts in de zoekresultaten en betaal je alleen als mensen daadwerkelijk op je advertentie klikken.

Voor meer informatie raad ik aan op onze online marketing pagina te kijken;

http://www.alphasolutions.nl/online-mar ... ureau.html
Tree Online

Re: Op welk zoekwoorden moet ik mij richten en hoe?

8
Hoi Loeke,

Belangrijk is dat je weet hoe sterk de concurrentie is op bepaalde zoektermen. Als je als nieuwkomer met 0 backlinks en weinig verstand van seo moet concurreren op bv: badkleding met bijvoorbeeld wehkamp,dan maakt het niet uit hoeveel er op gezocht wordt, jij gaat daar de eerst komende jaren niet gevonden op worden. Zoek een iets specifiekere zoekopdracht waar 'de grote jongens' niet op concurreren. Liever bovenaan een zoekopdracht met 500 hits dan onderaan een zoekopdracht met 50.000 hits.

Als je onderneming groeit kun je je langzaam invechten bij de gewilde zoekopdrachten,

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Re: Op welk zoekwoorden moet ik mij richten en hoe?

10
badkleding met bijvoorbeeld wehkamp,dan maakt het niet uit hoeveel er op gezocht wordt, jij gaat daar de eerst komende jaren niet gevonden op worden
Weet je dat dit grote onzin is!
Ook kleine sites worden zo nu en dan bovenin gezet. En of het vaker gebeurt is maar net afhankelijk van de reactie van de bezoeker. Is de bezoeker in 5 seconde terug is dat niet zo best maar blijft hij weg uit google dan heeft het dus resultaat en kom je steeds hoger.

Re: Op welk zoekwoorden moet ik mij richten en hoe?

11
Grote onzin zou ik niet willen zeggen. Zoektermen zijn geld waard en bedrijven investeren geld om zoektermen naar zich toe te trekken. Grote bedrijven hebben nu eenmaal kapitaal voor een SEO bureau dat zich constant bezig houdt met eeeh SEO:)

Het algoritme van Google is voor ons allemaal een mysterie en er zijn uitzonderingen op de regel, maar ik zou een starter never nooit adviseren om een dusdanige gok te nemen. Zonde ook, omdat er in de niche vaak zoektermen zitten met mensen die specifieker zoeken en dus ook vaker geneigd zijn wat aan te schaffen.

Re: Op welk zoekwoorden moet ik mij richten en hoe?

12
Het algoritme van Google is voor ons allemaal een mysterie
Een algoritme om zo'n goede zoekmachine te maken is ook erg moeilijk.
Maar waar hij aan voldoet is wat Google zelf ook altijd verteld en wat gewoon klopt.
De bezoeker van de website moet krijgen waar hij naar zoekt. Als jouw site geeft wat je beloofd dan kom je zonder problemen hoog in de ranglijsten.
Ofwel je kan op heel luxe of moeilijke of simpele woorden proberen hoog te scoren maar dat lukt niet als je niet levert wat je beloofd.

Als je gevonden wilt worden op rode badpakken en je seo is daar perfect op afgestemd komt je toch nooit hoog in google als je alleen maar groene en blauwe badpakken verkoopt. Waarom niet? Omdat de bezoeker je site snel verlaat omdat ze niet vinden wat ze zoeken.
Maak een website voor de bezoeker en alles komt goed.

Re: Op welk zoekwoorden moet ik mij richten en hoe?

13
Ik denk alleen dat het te utopisch is om te zeggen dat alleen jij rode badpakken verkoopt en alleen jij een klantvriendelijke website hebt. Er is op een term als badkleding gewoon een hoge concurrentie en concurreren op zoektermen gaat verder dan een goede website hebben en dan komt alles goed...

Ik zal bijvoorbeeld mezelf nemen. Ik schrijf webteksten, en de zoekterm 'webteksten' is voor mij het meest lucratief. Echter, er zijn met mij nog zo'n 1000 andere webtekstbureau's. Het feit dat ik mijn content aanpas op het woord webteksten, inclusief META en klanten tevreden zijn over mijn werk gaat mij echt niet bovenaan brengen. De persoon die wel bovenaan staat heeft 700 backlinks, dat betekent jaren hard werken en opbouwen van een netwerk.

Dus ik ging zitten op het grammaticaal onhandige, maar veel minder concurrentie intensieve 'tekst voor website'. Daarmee kon ik direct op plaats 8 instappen en groeien. Nu ik wat zekerder word over de populariteit van mijn website probeer ik over te schakelen naar webteksten.

Re: Op welk zoekwoorden moet ik mij richten en hoe?

14
Miran schreef:Ik vond dit ook nog op internet:
http://www.eduvision.nl/cursus/cursus_w ... #tabinhoud
Het is een gratis online cursus.
Uit interesse volgde ik vandaag mee het Magento webinar.
Het was natuurlijk zeer algemeen, en ging eigenlijk maar voor een heel klein deeltje over de achterkant van Magento, en dat is net waar ik op zoek naar ben. Eigenlijk leerde ik niets nieuws. Maar het was wel interessant om het eens allemaal op een rijtje te horen.
Als ik de tijd vind ga ik wel eens wat meer webinars van hun volgen.