NextBikeParts

1
1,5 jaar geleden ben ik gestart met NextBikeParts, het liep in het begin goed en het is met ups en downs gegaan zoals elke starter last van zal hebben. Inmiddels gaat het steeds beter en je merkt door de tijden heen dat ook meer mensen het over je gaan hebben. Tijdens mountainbike wedstrijden hoor je je naam vallen en dat is dan toch wel erg leuk!

Ik ben alleen altijd bezig met het verbeteren van de website en ben altijd benieuwd wat andere van de website vinden.

Graag zou ik dan ook vragen om mijn website te bekijken en waar nodig kritiek te geven op verbeter punten. Ik maak gebruik van Opencart en in de tijden heb ik deze flink uitgebreid met diverse dingen, niet alles is helaas mogelijk met Opencart.

Ben erg benieuwd!

Website: http://www.nextbikeparts.com

Sportieve groeten,
Martijn Oosterbaan
NextBikeParts, webwinkel in Mountainbike en Mountainboard artikelen.

Re: NextBikeParts

2
Zit er leuk uit!
Ik ben zelf een MTB-er en ben wel eens langs jouw shop gehobbeld. In tegenstelling tot de meeste die op een fiets zitten om te sporten, boeit het mij niet veel wat het merk is, zolang het maar te betalen is. Als je op veel fora leest worden alle setjes uitgebreid besproken (oud nieuws voor jou naar alle waarschijnlijkheid) en maakt het al heel wat uit voor iemand hou zijn stalen danwel aluminium danwel carbon ros is afgemonteerd.
Nu het mij niets uitmaakt en ik gewoon niet teveel geld wil uitgeven voor een rondje fietsen, valt het mij op dat het moeilijk is om budget onderdelen te vinden en dat mis ik dan ook aan jouw site.

Succes met je mooie site,

Pieter
http://www.2nd-number.net

Re: NextBikeParts

3
Bedankt voor je reactie!

Budget onderdelen blijven een issue, maar ik ben wel bezig om steeds meer te gaan kijken naar ook de budget markt. Merken als bijvoorbeeld XLC hebben producten die low budget maar toch goed zijn, deze producten komen dan ook steeds meer op de website.

Wat betreft de indeling van de producten, is het wellicht fijner om ook een lijst te hebben zodat op prijs gezocht kan worden? Maar dat ook de producten op fabrikant gezocht kunnen worden?

Om als voorbeeld te geven de categorie zadelpennen: http://nextbikeparts.com/zadelpennen

Groeten,
Martijn
NextBikeParts, webwinkel in Mountainbike en Mountainboard artikelen.

Re: NextBikeParts

4
Wellicht een goed idee, omdat te doen.
Zoals ik al had gezegd in mijn eerste reactie, het maakt mij niet veel uit wat voor merk ik heb en als ik iets nieuws nodig heb, dan weet ik het oude merk vaak niet eens meer. Het zoeken op merk is dan ook niet aan mij besteed als jouw potentiële klant, nu wil ik soms graag geloven dat ik uniek ben, maar denk dat er meerdere klanten zijn die zo denken over MTB als ik.
http://www.2nd-number.net
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: NextBikeParts

6
Dat is inderdaad een goede, ik zal onder de merken ook alles nog een keer los zetten. Zodat alles te bekijken is en te selecteren op prijs. Mocht je dan toch op merk willen zoeken, is dat mogelijk.

De socialmedia plugin werkt alleen als je een product open klikt.

Ik doe inderdaad alles zelf aan de website.
NextBikeParts, webwinkel in Mountainbike en Mountainboard artikelen.

Re: NextBikeParts

7
eens even kijken, nu ff tussen 2 wedstrijden door :)

Eerste wat opvalt is dat je achtergrond even tijd nodig heeft om te laden; is 362kb, fors denk?

Aan mij als klant heb je overigens niets; 1 Gazelle van 20 jaar oud waar ik nog steeds blij mee ben :)

Ohja, slot wil niet meer zo goed. Toch eens even kijken.

Uitgebreide categorie overzicht; op naar Sloten.
Zit er niet tussen..? Nou, die heb je dus niet.

Wel zie ik onderhoud staan, ff kijken.
Muc-off
Muc-off
Muc-off
?

Sorry, heb ik niets mee.

techniek dan:
URL& Title ok.
Geen meta description?
Geen meta keywords?
Slechts 1 maal een Heading?
Slechts de helfst van de image's heeft ALT attributes.

Heb je nog wat te doen :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: NextBikeParts

8
Hallo,

Bedankt voor de input! Hier kan ik zeker iets mee!

Ik heb enkele categorieën zoals 'Sloten' onder verdeeld bij Accessoires, omdat anders de lijst wel erg groot zou worden.
Geen meta description?
Geen meta keywords?
Slechts 1 maal een Heading?
Slechts de helfst van de image's heeft ALT attributes.
Er zou een meta description en meta keywords aanwezig moeten zijn, ik ga dat nakijken. Waar heb je gezien dat deze namelijk niet aanwezig waren?

Misschien "domme" vraag, wat bedoel je met '1 maal een Heading'?
Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is een ALT toe te voegen aan de product image's. Ga ik eens naar kijken, een goeie!
NextBikeParts, webwinkel in Mountainbike en Mountainboard artikelen.

Re: NextBikeParts

9
SWProjects schreef:Hallo,

Bedankt voor de input! Hier kan ik zeker iets mee!

Ik heb enkele categorieën zoals 'Sloten' onder verdeeld bij Accessoires, omdat anders de lijst wel erg groot zou worden.
Geen meta description?
Geen meta keywords?
Slechts 1 maal een Heading?
Slechts de helfst van de image's heeft ALT attributes.
Er zou een meta description en meta keywords aanwezig moeten zijn, ik ga dat nakijken. Waar heb je gezien dat deze namelijk niet aanwezig waren?

Misschien "domme" vraag, wat bedoel je met '1 maal een Heading'?
Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is een ALT toe te voegen aan de product image's. Ga ik eens naar kijken, een goeie!
Tja, bij een review kijk ik als een 'domme' internetter :)

Voor genoemde info gebruik ik de plugin SEOquake, vaak klopt dat wel.
Heading; je H1 tot H6

Succes :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren