Re: Meest gestelde vragen van een webwinkel

4
:)
Wanneer je webshopstarters quick&dirty in groepen zou gooien en een stempel geven dan denk ik dat je wel redelijk gelijk zult hebben.
(eigenlijk wilde ik eerst vragen uit welke, indien je een koe zou zijn, onderbuik je dit vernomen had ;) )

Als we deze groep het stempel 'snelle starters' geven dan zie ik ook wel voor me dat deze nog met de 2009 gedachte leven om snel ff wat in elkaar te zetten om zo gelijk te kunnen cashen.

Maar het is niet zo dat de gekozen webshop software bepalend is, of zaligmakend.
Absoluut niet zelfs. In ICT-land zijn vaak genoeg inferieure oplossingen geweest die uiteindelijk toch de massa konden bereiken. We kennen de verhalen wel van hoe Apple& Microsoft zijn historie is.

In deze tijd is in mijn optiek service en klantgericht werken belangrijker, daar kun je wel je onderscheidend vermogen in kwijt.

Terugkomende op de basisvraag; ik denk inderdaad wel dat dit op het kostenvlak zal zijn en waarschijnlijk niet op de vraag: hoe zet ik mijn business zo op dat ik me een plaats in de markt vecht waar bestaansrecht voor mij is.

Zo, en nu is het tijd voor een biertje en foto's van de cabrio-tocht van vandaag uitzoeken :) 8)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Meest gestelde vragen van een webwinkel

5
hey, je gaat toch niet met drank op achter het stuur? :lol:

Ik denk niet dat het probleem bij de gratis webwinkels zit, meer bij de bijkomende kosten, BTW, reclame, en de inschrijvingen her en der. Vaak zien mensen alleen het bedrag dat binnenkomt op de bankrekening en missen het totale plaatje.

Deze doet het vast ook goed in de FAQ:
Waar moet ik me aan houden/ingeschreven staan om een webwinkel te runnen, volgens de regels.

en natuurlijk de vraag die iedereen heeft, hoe krijg ik mijn producten aan de man.

Re: Meest gestelde vragen van een webwinkel

6
Als je een beetje op het forum kijkt zijn de belangrijkste vragen volgens mij:
- Hoe kom ik aan een (dropship) leverancier
- Waar haal ik bezoekers vandaan
- Waarom draai ik geen omzet

En verder misschien nog "moet ik me inschrijven bij KvK"

Re: Meest gestelde vragen van een webwinkel

7
Als eerste zou ik een wedervraag willen stellen: waarom wil een webwinkeladviseur dit weten. Dit zou toch bekend moeten zijn?

Vragen die zo bij mij op komen zijn:
- waar vind ik een betrouwbare leverancier
- welk webwinkelsysteem ga ik gebruiken? voor- en nadelen/ beperkingen van systemen
- hoe word ik gevonden op internet
- reclame maken. Hoe en hoeveel?
- verborgen kosten (welke kosten worden vaak vergeten door starters)
- hoe kom ik aan een (wederom betrouwbare) webdesigner
- gestart....en dan?

etc.

Er zullen vragen zat zijn denk ik.
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)

Re: Meest gestelde vragen van een webwinkel

9
Na het schrijven van het ondernemingsplan werden voor mij al veel dingen duidelijk.
Waar ik wel veel vragen over heb/had is het hele belasting gebeuren.

Tevens de juridische zaken/rechten en plichten e.d.

Helemaal in het begin had ik een topic geopend over het contacteren van leveranciers.

Tenslotte heb ik me wel vergist aan de hoeveelheid tijd die het runnen van een webwinkel met zich mee brengt. Gelukkig heb ik die tijd wel, maar toch had ik het onderschat.