Conversion rate, wat scoor jij?

1
Wij scoren met onze webshop 1-1,5% conversie (verkopen), uitgaande van alle bezoekers op de site (dus niet alleen via Adwords). Ik vroeg me af wat collega's doen, is dit een goed gemiddelde of is het aan de lage kant? Omgerekend gaat ongeveer 15% van een verkoop naar Google, dat vind ik eigenlijk vrij veel. Gemiddelde omzet per verkoop is bij ons tussen de 60 en 65 euro.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Re: Conversion rate, wat scoor jij?

2
Heeft denk ik ook veel te maken met de produkten waar je in 'doet'
Is het niet zo dat 2% gemiddeld is?

In het type speelgoed wat wij doen fluctueert het nogal. De startperiode was laag met 0,8 maar mei&juni 4% met dagen van >10%
Nu in de vakantie is het weer knudde; weinig bezoek ook die ook korter dan normaal blijven.

Welke produkten doe je zelf in dan?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Conversion rate, wat scoor jij?

3
Conversie percentage zegt eigenlijk niets. Als je heel relevante bezoekers krijgt heb je een hoger conversie percentage dan wanneer je iedereen naar je webwinkel haalt, relevant of niet.

Zo zal het percentage bij een goede Adwords campagne veel hoger liggen dan een algemene banner op bijvoorbeeld Nu.nl.

Belangrijker is de ROI of de winst onder aan de streep. Wat je investeert in marketing moet je er minimaal uithalen, en dan moet ook nog wat overblijven. Een conversie percentage van 10% is heel leuk, maar als je daar enorme uitgaven voor moet doen kwa marketing is een percentage van 2% bij een lage / geen uitgave aan marketing kosten veel interessanter.

Het conversie percentage is wel handig om afwijkingen te meten zonder dat andere factoren zijn aangepast. Dat is vrijwel nooit het geval omdat nooit alle factoren hetzelfde zijn, maar het geeft je wel een redelijk beeld.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Conversion rate, wat scoor jij?

5
Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd naar wat anderen scoren aan conversie. Ik zit zelf in de hoek klein huishoudelijk en heb een conversie van 1-1,5% zoals gezegd. Als jullie zeggen dat een conversiecijfer niets zegt, dan is dat dus ook niet iets om in de gaten te houden blijkbaar?

Re: Conversion rate, wat scoor jij?

6
Voor jou zelf kan het heel relevant zijn om dit bij te houden, maar voor een derde partij zegt zo'n percentage niets.

Sommige bedrijven verdienen miljoenen met een conversiepercentage van 0.3%. Anderen verdienen nog geen droog brood met 60% conversie.