Hallo,
Ik ben eigenaar van een verhuurbedrijf, wat op veel punten raakvlak heeft met het e-commerce.
Onze verhuurproducten worden namelijk bezorgd via de pakketpost en komen ook per pakketpost terug. Een gemiddelde reservering is voor 5 - 8 kalenderdagen van huis weg. In die tussentijd is de vaste stellingplaats van het product leeg.
Op dit moment heeft ieder productgroep zijn eigen vaste plek, ongeacht of het product in opslag ligt. Ik denk dat (meer dan) 40% van de plaatsen in praktijk nooit bezet zal zijn omdat het onderweg is of bij de klant in huis is.
Die ruimte zouden we in de toekomst beter kunnen benutten voor het opslaan van andere producten. Bijna alle verhuurproducten zijn verpakt in verpakkingen met een grondmaat van 20x30, 40x 60 of 60 x 80. Het idee is om de stellingplanken op te gaan delen en te mankeren met een locatiecode.
Via het backoffice systeem een module laten bijbouwen dat bij houdt welk product op welke locatie is opgeslagen. Eventueel icm handhelds.
--
Deze methode wordt natuurlijk ook veel gebruikt in magazijnen die gericht zijn op verkopen. Wie kan mijn praktijk ervaring delen, welke problemen kwamen jullie tegen en bevalt het?
Ik hoor graag van jullie!
Mvg,
Patrick
Vaste magazijn plaatsen / dynamische plaatsen
1Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.