Geen annulering en retouren accepteren

1
Ik heb een vraag...

Wij verkopen stijgbeugels voor de paarden die de klanten op bestelling kunnen laten maken. Ze kunnen hierbij de kleur kiezen, of een combinatie van kleuren, Swarovski steentje of niet, Landenvlag erop of het logo van merk, eigen naam erop.... De prijzen van de beugels variëren van € 175,- tot € 400,- (Gewone beugels zijn meestal rond de € 20,-)

Nu is het natuurlijk logisch dat als we deze beugels voor een klant op bestelling laten maken, wij deze nooit meer door zullen verkopen als ze retour zouden komen. Omdat ze veel te persoonlijk zijn en met een naam erop. Daarnaast is het een bak met geld wat we kwijt zullen zijn als zoiets geannuleerd wordt of retour komt.

Nu heb ik het volgende erbij gezet:
Let op: De beugels worden alleen gemaakt als de betaling bij ons binnen is. Het volledige bedrag moet vooraf voldaan worden. De stijgbeugels kunnen niet geruild worden of terug gestuurd worden.
Ook kan de bestelling niet geannuleerd worden.
En in de algemene voorwaarden:
Let op: Producten die speciaal voor u op bestelling gemaakt zijn kunnen niet geannuleerd worden, retour gestuurd worden of geruild worden.
Maar mag ik dit wel volgens de wet doen? Met oog op de wet van koop op afstand?
http://www.horsetopshop.nl

Re: Geen annulering en retouren accepteren

2
Voor zaken die speciaal voor de klant gemaakt worden, gelden de retour regels niet. Ook hygiëne artikelen trouwens

Je kan een aannemer geen zelf ontworpen huis laten bouwen en als deze af is, zeggen hmmmm nah ik heb toch liever een flatje :)

Re: Geen annulering en retouren accepteren

4
Dat het volledige bedrag vooraf voldaan moet worden lijkt mij niet rechtsgeldig. Ook bij maatwerk moet je klant volgens mij de mogelijkheid hebben om 50% vooruit te betalen.

Dat dergelijke items niet retour mogen komen is helemaal correct.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Geen annulering en retouren accepteren

6
Als het maatwerk is , dan geld het recht van retour niet meer.

Speciale bestellingen en maatwerk zijn wel 2 verschillende zaken.
Speciale bestellingen worden gezien als producten die niet standaard in jouw assortiment worden gevoerd, maar wel vrij simpel bij je leverancier te bestellen zijn.

Maatwerk is dat je alles volledig naar wens van de klant laat maken en dat is hier zoals ik het nu begrijp het geval. En dat vervalt het recht.


http://blog.iusmentis.com/2010/05/21/ma ... p-afstand/

http://www.internetkassa.nu/ondernemen/ ... stand.html

"* Uitzondering op het retourrecht zijn op maat gemaakte producten en/of diensten."
Meer weten over affiliate marketing en lead generation ?