Verzending regelen groot pakket

1
Ik wil pakketten versturen met een afmeting van 185 cm x 45 cm x 15 cm (lxbxh). Het zal ongeveer 6 kilo wegen.

Ik heb een rondje google gedaan, webwinkel forum doorzocht wat verzenders gebeld, maar zie bij aanbieders: Postnl, DPD, GLS, DHLforyou allemaal maximale afmetingen die hier ver onder liggen.

Heeft iemand ervaring met versturen van een pakket met deze afmeting ?

Re: Verzending regelen groot pakket

4
Okee, maar hoe zou ik dat dan kunnen regelen?

PostNL en DHLforyou heb ik gebeld en zij gaven aan dit niet te verzenden. Op de site van GLS en DPD staan ook duidelijk de maximum afmetingen.

Bij UPS en TNT express kon het wel, maar daar schrok ik wel van de tarieven. Vanaf €29,-
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzending regelen groot pakket

5
Bij UPS kan je al snel een korting krijgen. Ik weet niet welke aantallen je kunt doen?

Zelf krijg ik ook grote zendingen binnen GLS. Lengte 160x50x50cm ongeveer.
DHLforyou is niet hetzelfde als DHL.

Re: Verzending regelen groot pakket

6
Ik heb even in de documenten van DHL voor je gekeken. Op basis van DHL Wegvervoer (026-tel nr)

Voor jouw afmetingen van 185 cm lengte geldt een toeslag van 15,00 euro! naast je collo of vrachtgoed tarief. Volledig verdedigbaar voor DHL omdat deze goederen volledig handmatig gesorteerd moeten worden en soms twee palletplaatsen in beslag nemen gedurende transport.

Wanneer je alleen lengte vracht verstuurd, ben je het beste af met een collo tarief (max tientje excl btw en branstoftoeslag). Natuurlijk hoe meer je te verzenden hebt, hoe goedkoper je doostarief.
EXTRA GROOT
Pakket groter dan 180cm x 100cm x 50cm (l x b x h) met een max. van 240
cm x 100 cm x 200 cm (l x b x h).
--
Pakket langer dan 240 cm (max. 600 cm) met een max. doorsnede van 30 cm
en een max. gewicht van 50 kg.
Ben geen UPS klant, maar informeer even naar hun 'extra groot' toeslagen. Ervaring met UPS is dat men al drie euro extra wilt hebben als chauffeur aangeeft 'afgeleverd op woonadres'. Zo zijn er wel meer eikeltjes toeslagen die je pas achteraf ziet.

PostNL zal er ook niet om te springen staan, wordt al snel cargo vracht. (Duur)
DHL4YOU wilt alleen pakketten die in een personenwagen passen, om zo de grotere wagens zo min mogelijk in de woonwijken te hebben. Icm DHL wegvervoer is er meer mogelijk :twisted:
DPD zou ik niet overwegen voor lengte vracht.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Verzending regelen groot pakket

9
Wij versturen de oversized pakketten met een dergelijke afmeting met GLS. Nooit problemen mee.
Betaalbaar en goede service
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden

Re: Verzending regelen groot pakket

10
gmunnik schreef:Wij versturen de oversized pakketten met een dergelijke afmeting met GLS. Nooit problemen mee.
Betaalbaar en goede service

Krijg je dit voor elkaar, omdat jullie heel veel versturen?
Want op hun site staat ook heel duidelijk:
Kan ik alles versturen ?
Nee, uitgesloten: pakketten met een gewicht van meer dan 32 kg, een gordelomvang van meer dan 300 cm,
een lengte van meer dan 120 cm,
een hoogte van meer dan 60 cm en/of een breedte van meer dan 60 cm;

Re: Verzending regelen groot pakket

11
GLS wilt natuurlijk het ideale pakketje vervoeren van max 32 kg en 120 cm lang; zodat het automatisch gesorteerd kan worden && max 1 palletplaats in neemt.

Helaas leven we niet in de ideale wereld en moet er ook iets met de hand gebeuren. Men heeft namelijk ook een bepaalde vervoersplicht.

Men hanteert over het algemeen toeslag voor out-of-specs, maar vervoerd het wel. Eventueel met een dag vertraging. Kwestie van even doorvragen bij GLS (of andere partij) voor informatie en kosten.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Verzending regelen groot pakket

12
DHL Europlus accepteert pakketten met deze afmetingen (185 cm x 45 cm x 15 cm (lxbxh) maar rekent daar inderdaad een (relatief) hoge toeslag voor.

Waarschijnlijk onmogelijk maar mocht je de lengte van je pakket 5 cm korter kunnen maken, dus met maximale afmetingen van 180 cm x 100 cm x 50 cm (lxbxh), dan geldt er bij DHL een veel lagere toeslag.

Op onze website kun je met deze afmetingen een vergelijking maken van de tarieven van bijvoorbeeld DHL en DPD waarbij je direct kunt zien wie dit soort grotere verzendingen kunnen uitvoeren en wat de verzending inclusief toeslagen gaat kosten. Zonder factuurtje met toeslagen achteraf!
CheapCargo.com | Gemakkelijk pakketten of pallets vanuit uw webshop of bedrijf versturen

Re: Verzending regelen groot pakket

13
inetverhuurshop schreef:Ik ben benieuwd, als je de maten en gewicht ingeeft bij Parcel International. Wat is het advies? Volgens mij hebben ze nogal dikke (...) met UPS?

Direct toeslagen verwerkt, of komen die pas op het factuurtje achteraf?
Volgens mij hebben ze geen dikke (...) met UPS. Ups staat bovenaan voor een pakketje met deze afmetingen. Welke je kiest mag jezelf weten. Maar ik heb geen vervelende ervaringen gehad met verzenden via parcel international.

Zoals ze aangeven incl. toeslagen. Die worden dus niet achteraf verwerkt.

Vervoerder Prijs Afleverdatum Service Aflevertijd Bestemming CO2 Emission
UPS Express EUR 11.50 12-Apr-2013 UPS, standard,packages (volume weight 25.0)
Incl. 9.500% fuel surcharge Online: 1 dag(en) 23:30
TNT Express EUR 30.06 15-Apr-2013 TNT, express,packages (volume weight 37.5)
Incl. 21.000% fuel surcharge Online: 2 dag(en) 17:00
UPS Express EUR 32.06 12-Apr-2013 UPS, saver,packages (volume weight 25.0)
Incl. 17.500% fuel surcharge Online: 1 dag(en) 23:30
UPS Express EUR 37.75 12-Apr-2013 UPS, express,packages (volume weight 25.0)
Incl. 17.500% fuel surcharge Online: 1 dag(en) 10:30

Het was maar een TIP! Doe ermee wat jullie zelf willen.
Vertrouw je het niet niet doen! Wil je meer weten gewoon even contact met ze opnemen!

Re: Verzending regelen groot pakket

14
Ik ken P I, ervaring leert dat er eikeltjes toeslagen gewoon achteraf in rekening worden gebracht zonder dat men daarvan op de hoogte wordt gesteld. Ik was nog jong en naïef, nauwelijks weet van hoe het pakket-bezorgen-gebeuren in elkaar stak. Ik weet nu wel beter...

11,50 euro is een goede deal; inclusief alle toeslagen. Als TS met regelmaat de zending wilt versturen, weet hij ook bij welke vervoerder hij eens moet aankloppen voor een goed gesprek.

Als dagelijks zendingen te versturen hebt, hebben bijna alle vervoerders wel interesse in een goed gesprek. De deal kan nog beter, mits je ook het 'gewone' doosje via dezelfde partij wilt gaan verzenden.
CheapCargo schreef:DHL Europlus accepteert pakketten met deze afmetingen (185 cm x 45 cm x 15 cm (lxbxh) maar rekent daar inderdaad een (relatief) hoge toeslag voor.
Laatst nog een zending met EPL op transport gezet bestaande uit drie lengte stukken welke groter waren dan 1,85 meter maar kleiner dan 2 meter. Zijn allemaal voor de toeslag van XHANDELING (2 euro en een beetje) voor zowel heen als terug in rekening gebracht.

Volgens mij kijkt men naar hoe het operationeel kan worden verwerkt. Past het gewoon in een kooi bestemd voor NON-CONV; -kaaa tjinngggg- XHANDELING.

Moet het helemaal manueel naar de vrachtwagen gesleept worden. Dan zal het wel als EXTRA GROOT/ZWAAR in rekening worden gebracht. (= extra duur).
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.