Paypal

1
Beste,

Ik twijfel heel erg om paypal te gaan gebruiken in mijn webwinkel. Ik stuit elke keer tegen de 3,5% die je betaald over het bedrag dat over gemaakt word.

Ik verkoop namelijk ook mountainbikes van zo'n 2000 euro, Dat is dan toch al snel 70 euro wat je kwijt bent aan Paypal.

Hoe pakken jullie dit soort dingen aan? Laten jullie de klant meer betalen voor Paypal, of alleen bij kleine bedragen het mogelijk maken van Paypal?

Verneem het graag,

Groeten,
Martijn
NextBikeParts, webwinkel in Mountainbike en Mountainboard artikelen.

Re: Paypal

2
Paypal hanteert verschillende tarieven op basis van je maandelijkse inkomsten. https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/?cmd= ... ut-outside

Ik denk dat je zoiets gewoon moet incalculeren, als 9 klanten via iDeal kopen en 1 via Paypal heb je totaal (9 * 1 euro) + 70 euro kosten gemaakt, net geen 80 euro dus. Dat is 8 euro gemiddeld op een bedrag van 2000 euro, ik neem aan dat dit wel uit moet kunnen.

Ook belangrijk is; zou ik zonder Paypal deze klant alsnog kunnen behouden?

Re: Paypal

3
Keertje proberen. 70 euro is veel geld, maar als je daardoor ook drie mountainbikes per maand extra verkoopt is het misschien het geld wel weer waard. Ik zou persoonlijk niet zo snel zo'n bedrag via iDeal overmaken in ieder geval.

Je kunt het ook een tijdje A/B-testen. Waarbij je PayPal bijvoorbeeld eerst eens alleen bij artikelen tot 100 euro aanbiedt.
Nu op mijn weblogs:

Re: Paypal

4
Beste,

Bedankt voor de uitleg. Als je het zo bekijkt valt de 80 euro inderdaad wel weer mee.

Ik heb nu Paypal op de website geïnstalleerd, maar wel dat ik het bedrag door bereken aan de klant. Aangezien ik met super scherpe prijzen werk, is de 3,4% soms fataal, zeker als er van een bepaald mountainbike merk producten worden gekocht waar de marge minimaal is.

Ik ben benieuwd of dit gaat werken, zo niet dan zal ik het percentage wat extra betaald moet worden is laten zakken. Net zo lang tot er meerdere verkopen gedaan gaan worden via Paypal.

Even experimenteren.

Bedankt voor de tips

Groeten,
Martijn
NextBikeParts, webwinkel in Mountainbike en Mountainboard artikelen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.