wel bezoekers, geen conversie:(

1
Beste,

Ik zou graag beroep doen op jullie kennis en ervaring wat betreft het volgende:

Onze website ( https://www.werkplanet.nl ) is in eerste instantie een kennissite/doe site. Hierin is het met zo'n 25.000 maandelijkse bezoekers ook vrij succesvol. Om meer omzet te genereren uit die bezoeken hebben we een webshop ingeframed. Dat wil zeggen, wanneer je klikt op webshop ga je naar een nieuwe url, maar de layout blijft (nagenoeg) hetzelfde.

Wat blijkt na een maand; we hebben een doorklikratio van 0,6% naar de webshop. En dat zien we toch graag anders. Nu hebben we 2 artikelpagina's waar 10.000 mensen op binnenkomen, we proberen deze pagina's dus aantrekkelijker te maken door een link/banner te plaatsen. Nu is mijn vraag aan jullie:

Hoe kan ik de webshop op onderstaande pagina beter aanprijzen zonder de initiele functie (informeren, wil niet zakken in google) te ondermijnen. Any thoughts?

https://www.werkplanet.nl/werkzoekende/ ... 89/Article

Bij voorbaat dank!

Re: wel bezoekers, geen conversie:(

2
Je ziet het zelf misschien niet meer, maar tekst en beeld lokken niet bepaald uit tot doorklikken. Dit is nogal "raad maar wat we verkopen":

Afbeelding


Probeer eens verschillende andere varianten, eventueel in een A/B-test om effectiviteit te meten.
StoreCore.io

Re: wel bezoekers, geen conversie:(

3
Bedankt, dat is een goed idee punt. Misschien zie ik het zelf inderdaad niet meer. Ik ga a/b testen doen en wat studenten (voornaamste doelgroep) onze site laten testen en hun (ongetwijfeld ongezouten mening incasseren) 8)

Als iemand anders nog een op- of aanmerking heeft dan zijn deze nog steeds erg welkom!

Re: wel bezoekers, geen conversie:(

4
Meestal klik je op een link 'webshop' omdat je op zoek bent naar iets te kopen. Als ik naar jullie website suft ben ik op zoek naar werk of werkgerateerde items. Ik zal dan niet snel op 'webwinkel' klikken.

Ik zie dat er trainingen, boeken en spellen onder vallen. Misschien zou je webshop kunnen vervangen door een ander woord wat de lading beter dekt.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: wel bezoekers, geen conversie:(

5
Als ik een loopbaanwebsite zou bezoeken, zou ik me weinig kunnen voorstellen bij het begrip webshop. Om die reden zou ik er dan ook niet op klikken. Als je echter een banner of kopjes (of iets dergelijks) zou hebben met de termen loopbaangesprek, coaching, CV-check, etcetera, dan zou ik al veel meer geneigd zijn om eens verder te kijken wat jullie mij te bieden hebben. Just my two cents (ik heb alleen even kort de homepage bekeken)..

Re: wel bezoekers, geen conversie:(

6
Het is in principe een zestal diensten dat je aanbied en dan vind ik de vorm 'webshop' niet de beste keuze. Waarom niet gewoon een lijstje met wat je aanbied (inclusief prijs) met daarachter misschien een uitleg/detailpagina?

Los daarvan vind ik de prijzen niet echt studentikoos. De website ziet er echter goed en duidelijk uit. Het feit dat de webshop op een subdomein staat maakt niets uit lijkt mij.
Als je er gezamenlijk uitkomt, kan scheiden goedkoper.