Voucher meesturen van andere webshop

1
Bij een van mijn 2 webshops gaat met iedere bestelling een bedankt kaartje mee met daarop een kortingscode voor een volgende bestelling. Ongeveer 5-10% van de nieuwe bestellingen heeft zo'n code dus er wordt genoeg aandacht aan gegeven.

Nou gaat er voor de andere shop ook zo'n kaartje komen en ik twijfel nu of ik bij beide shops beide kaartjes moet meesturen of alleen van dezelfde shop. Aan de ene kant komt het misschien wat spammerig over. Aan de andere kant is het wel een leuke korting voor een nieuwe klant om kennis te maken met de winkel.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Re: Voucher meesturen van andere webshop

2
Ik zou ze lekker beide meesturen ;-)

Ik heb wel eens nagedacht over dergelijke aanbiedingen, maar ik ben bang dat de code binnen de kortste keren op een kortingswebsite verschijnt en iedereen hem gebruikt. Tenzij je codes uniek zijn natuurlijk.

Re: Voucher meesturen van andere webshop

4
WebwinkelMeerwaarde schreef:Als de doelgroep (ongeveer) overeenkomt, dan zou je dit kunnen doen.
Eens, dát zou de doorslaggevende overweging moeten zijn.

Ik zou zelf alleen wel proberen dat zwart op wit te krijgen met harde cijfers. Dat kan met een A/B-splittest: stuur in de helft van de bestellingen twee vouchers mee en in de andere helft maar één voucher. Kijk vervolgens na enkele maanden welk van de twee type "campagnes" het meest heeft opgeleverd.

(Heb je de testopzet eenmaal werkend, dan kun je ook eens andere dingen testen. Bijvoorbeeld of een voucher van € 5 korting effectiever is dan 10% korting, om maar eens wat te verzinnen.)
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.