Momenteel heb ik in mijn Magento-shop de optie "Categorieën Pad voor Product URL's" op "JA" staat. Hier kwam ik pas laatst achter...
Er zijn verschillende producten in de webshop die in meerdere categorieën te vinden zijn. Ook wisselen de producten in de verschillende "actie-categorieën" regelmatig. Dit zorgt voor behoorlijk wat duplicate content en URL's die niet meer gevonden worden(te zien in Webmaster Tools) zodra je een product uit een categorie haalt. Google straft je hiervoor af. Een belangrijke reden dus om deze optie uit te zetten.
Ik ben benieuwd wat de consequenties gaan zijn wanneer ik deze optie op "NEE" zet. In hoeverre zal mijn huidige SEO-positie in 1 klap verminderen, of zal dit meevallen?
Extra info:
Standaard wordt nu weergegeven:
http: //www. websitenaam .nl/categorie/subcategorie/product-abc
Maar de volgende pagina leidt tot hetzelfdeproduct/dezelfde inhoud:
http: //www. websitenaam .nl/product-abc
De directe pagina bestaat dus al.
Graag jullie reactie!
Alvast bedankt en groet, Jurre Lammertse
Optie Categorieën Pad voor Product URL's
1De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!