Iris-Camerabewaking schreef:Hallo iedereen,
Ik heb een redelijk nieuwe webshop online
iris camerabewaking. Deze site is sinds begin december online. Volgens google hebben we een lage bouncerate (40 tot 60%) en bezoekers zijn gemiddeld 3 minuten online.
Maar we hebben een conversie van 0%. Ik heb prijsanalyses gedaan en sommige producten scherp in de markt gezet. Dus prijsstelling ligt het niet aan.
Kortom wil ik vragen met jullie expertise wat jullie van de site vinden. Misschien zie ik iets over het hoofd. Je wordt "blind" voor je eigen site. Misschien kan iemand met een frisse opbouwende kritiek komen..
Hey Sebastiaan,
De website ziet er op het eerste gezicht goed uit, echter is de site wel erg druk, met name de homepagina. Je moet gebruikers in veel gevallen het handje vasthouden als je ze ergens wil hebben. Laat ze daarom slechts een paar keuzes maken in het begin, om ze zodoende naar het onderdeel te sturen waar jij en zij heen willen, namelijk het product of categorie dat zij zoeken.
"Volgens google hebben we een lage bouncerate (40 tot 60%) en bezoekers zijn gemiddeld 3 minuten online." Om hoeveel bezoekers gaat het hier? En waar komen deze exact vandaan? Al eens gedacht om een adwords campagne op te zetten rond een product dat het vast en zeker goed doet? Een product met zoekvolume, waar jullie een veel betere prijs dan anderen leveren. Zodoende kun je eens kijken of de conversie ratio wel of niet goed zit. Daarnaast is het handig om dan eens wat A/B testen uit te voeren.
Een punt wat sowieso de conversie flink kan doen verhogen is het "toevoegen aan winkelmandje" hoger op de pagina te plaatsen, boven de zogeheten 'fold' oftewel de vouw. Alles daaronder wordt minder naar gekeken, over het algemeen. Dus zorg dat men, zodra men op een productpagina komt, gelijk kan zien hoe men kan bestellen. Op de plek waar dit normaliter staat, staat nu een link, waar ik eerder op klik om te kijken of ik kan bestellen. Dan kom ik onder het bestelknopje uit, wat ook niet echt gewenst is. Zorg tot slot dat de productpagina's wat rustiger zijn, ik kan vanaf die pagina naar allerhande andere producten, aanbiedingen en informatie, die wellicht niet relevant zijn als ik wil kopen.
Ik hoop dat je met bovenstaande eerst vooruit komt, zo niet dan horen we het graag!
Klaas Koopman -
SEO Specialist &
Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)