Onze webshop is ondertussen 14 dagen oud.
Per dag krijgen we 30 - 50 unieke bezoekers, bouncepercentage 50,13%, maar conversie = 0%
Wat kunnen we veranderen om dit te verbeteren?
Sabine
http://www.delissebloem.be
Re: de lissebloem
2Beste Sabine,
welkom op het forum.
Je bent nog maar net begonnen, waardoor het lastig is om conclusies te trekken uit je cijfers. Goed dat je jouw webwinkel hier plaatst, zodat je in ieder geval wat tips kunt krijgen.
Wat mij direct opvalt is dat door het gebruik van de achtergrondafbeelding, de productfoto's met witruimte niet mooi uitkomen. Dit geldt ook zeker voor het vlak met merken. Door diezelfde achtergrondafbeelding leest de (langere) tekst niet prettig.
Verder is het niet direct duidelijk wat je in de webwinkel kunt kopen en waarom een bezoeker dat bij jou zou moeten doen. Vermeld dus duidelijk waarvoor de bezoeker hier terecht kan (bijvoorbeeld met een tagline) en noem klantvoordelen om bezoekers te overtuigen om iets te kopen (levering binnen een dag, hoogste kwaliteit, gratis retourneren, etc.)
Als je op de productgroepen klikt in het menu, zijn er een aantal die een lege pagina tonen. Via de subgroepen kom je er wel. De groep cadeaupakketjes is echter helemaal leeg.
Verder ontbreekt de contactinformatie: adres, telefoon, e-mail...
Leuk dat je gestart bent met je webwinkel en veel succes met het verbeteren.
welkom op het forum.
Je bent nog maar net begonnen, waardoor het lastig is om conclusies te trekken uit je cijfers. Goed dat je jouw webwinkel hier plaatst, zodat je in ieder geval wat tips kunt krijgen.
Wat mij direct opvalt is dat door het gebruik van de achtergrondafbeelding, de productfoto's met witruimte niet mooi uitkomen. Dit geldt ook zeker voor het vlak met merken. Door diezelfde achtergrondafbeelding leest de (langere) tekst niet prettig.
Verder is het niet direct duidelijk wat je in de webwinkel kunt kopen en waarom een bezoeker dat bij jou zou moeten doen. Vermeld dus duidelijk waarvoor de bezoeker hier terecht kan (bijvoorbeeld met een tagline) en noem klantvoordelen om bezoekers te overtuigen om iets te kopen (levering binnen een dag, hoogste kwaliteit, gratis retourneren, etc.)
Als je op de productgroepen klikt in het menu, zijn er een aantal die een lege pagina tonen. Via de subgroepen kom je er wel. De groep cadeaupakketjes is echter helemaal leeg.
Verder ontbreekt de contactinformatie: adres, telefoon, e-mail...
Leuk dat je gestart bent met je webwinkel en veel succes met het verbeteren.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: de lissebloem
3Zoals gezegd springen de afbeeldingen met de achtergrond er niet mooi uit. Ook zijn de achtergronden van de afbeeldingen verschillend. Wit grijs donker. En ook de formaten zijn verschillend. Ik vind de achtergrond van de shop niet echt slecht maar je logo verdwijnt er wel in en valt niet meer op.
Ook de verzendkosten zijn niet echt duidelijk. Er staat bij verzendkosten een streepje. Moeten dan eerste alle gegevens worden ingevuld voordat de verzendkosten zichtbaar zijn?
Bedenk je altijd waarom er iemand bij jou zou kopen? Een aantal punten zouden kunnen zijn.
* Weinig aanbod op de markt.
* Goedkoop
* Service
* Snelle levering
Etc etc...
Probeer ook de drempel naar aanschaf zo klein mogelijk te maken. Als een klant eerst bijv zijn bankpas moet zoeken kan dit alweer een reden zijn om de aankoop uit te stellen of misschien wel helemaal te vergeten.
Ook de verzendkosten zijn niet echt duidelijk. Er staat bij verzendkosten een streepje. Moeten dan eerste alle gegevens worden ingevuld voordat de verzendkosten zichtbaar zijn?
Bedenk je altijd waarom er iemand bij jou zou kopen? Een aantal punten zouden kunnen zijn.
* Weinig aanbod op de markt.
* Goedkoop
* Service
* Snelle levering
Etc etc...
Probeer ook de drempel naar aanschaf zo klein mogelijk te maken. Als een klant eerst bijv zijn bankpas moet zoeken kan dit alweer een reden zijn om de aankoop uit te stellen of misschien wel helemaal te vergeten.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Re: de lissebloem
4Verder valt op dat er geen btw wordt berekend als je producten hebt toegevoegd aan de winkelwagen.
De verzendkosten staan duidelijk vermeld onderaan op de homepage, maar komen inderdaad niet duidelijk terug tijdens het bestellen.
Gebruik de verschillende productgroep pagina's om content toe te voegen. Je hebt dit op een aantal pagina's gedaan. Zorg er dan wel voor dat de producten wel het eerst in het oog springen. Beperk dus de lengte van de tekst en toon een overzicht met producten uit die groep, of verplaats grotere teksten naar onder (een productoverzicht).
Ook is het verstandig om SEO toe te passen op je pagina.
Je kunt hierin best veel zelf doen, zie ook het volgende artikel.
Als je trouwens op thee klikt, is het eerste wat ik zie een tip over gin tonic...
De verzendkosten staan duidelijk vermeld onderaan op de homepage, maar komen inderdaad niet duidelijk terug tijdens het bestellen.
Gebruik de verschillende productgroep pagina's om content toe te voegen. Je hebt dit op een aantal pagina's gedaan. Zorg er dan wel voor dat de producten wel het eerst in het oog springen. Beperk dus de lengte van de tekst en toon een overzicht met producten uit die groep, of verplaats grotere teksten naar onder (een productoverzicht).
Ook is het verstandig om SEO toe te passen op je pagina.
Je kunt hierin best veel zelf doen, zie ook het volgende artikel.
Als je trouwens op thee klikt, is het eerste wat ik zie een tip over gin tonic...
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: de lissebloem
5bedankt voor de reacties, hier kunnen we al iets mee.
Aanpassingen aan de lay-out gaan we eens bekijken
enkele vragen:
- De verzendkosten worden pas duidelijk wanneer we weten waar het pakje heen moet (we hebben andere verzendkosten voor BE en NL).
Dit is toch geen probleem aangezien we deze gegevens toch nodig hebben om het pakje te kunnen verzenden? Ze staan ook al vermeld op de frontpage.
- Wat zijn tips om de drempel om te bestellen te verlagen? We vragen enkel te betalen, en een adres om het pakje te versturen.
Aanpassingen aan de lay-out gaan we eens bekijken
enkele vragen:
- De verzendkosten worden pas duidelijk wanneer we weten waar het pakje heen moet (we hebben andere verzendkosten voor BE en NL).
Dit is toch geen probleem aangezien we deze gegevens toch nodig hebben om het pakje te kunnen verzenden? Ze staan ook al vermeld op de frontpage.
- Wat zijn tips om de drempel om te bestellen te verlagen? We vragen enkel te betalen, en een adres om het pakje te versturen.
natuurlijke producten 1 adres: www.delissebloem.be
Re: de lissebloem
630-50 bezoekers/dag als je webshop 2 weken online is is geen slecht resultaat lijkt me. Je moet wel eens kijken vanwaar die bezoekers komen:
Organische resultaten? Adwords? Social media? Referrals?
Waarom? Omdat je soms tot wel 50 neppe bezoekers kunt hebben, zogenoemde referral spam. Robots die je site bezoeken. Zij gaan natuurlijk niets kopen.
Daarnaast is het ook zo dat als je verkeer binnenkomt via bv. Adwords je misschien foute mensen aantrekt die helemaal niet geïnteresseerd zijn?
De eerste vraag is dus, trek ik wel relevante bezoekers?
Daarnaast moet je webshop uiteraard goed zijn. Persoonlijk vind ik het design niet zo geslaagd. Zo'n foto als achtergrond vind ik altijd een erg groot risico, meestal doe je er meer kwaad dan goed mee. Ook de afbeeldingen van je "merken" op de homepage zijn onscherp.
Als ik op je webshop kom zie ik geen enkel product of afbeelding van productgroepen, ik weet dus niet echt wat ik kan verwachten.
Een pagina met tips vind ik een slim idee, maar misschien maak je dan beter een blog? Zo kan je je profileren als specialist en 't is enorm goed voor je SEO. (meer tips om hoger te komen in Google met je webshop lees je hier.)
Wat meer tekst en uitleg bij je producten zou ook zeker niet slecht zijn.
Opmerkingen van bovenstaande reacties zijn terecht, je kan aan de slag denk ik!
Organische resultaten? Adwords? Social media? Referrals?
Waarom? Omdat je soms tot wel 50 neppe bezoekers kunt hebben, zogenoemde referral spam. Robots die je site bezoeken. Zij gaan natuurlijk niets kopen.
Daarnaast is het ook zo dat als je verkeer binnenkomt via bv. Adwords je misschien foute mensen aantrekt die helemaal niet geïnteresseerd zijn?
De eerste vraag is dus, trek ik wel relevante bezoekers?
Daarnaast moet je webshop uiteraard goed zijn. Persoonlijk vind ik het design niet zo geslaagd. Zo'n foto als achtergrond vind ik altijd een erg groot risico, meestal doe je er meer kwaad dan goed mee. Ook de afbeeldingen van je "merken" op de homepage zijn onscherp.
Als ik op je webshop kom zie ik geen enkel product of afbeelding van productgroepen, ik weet dus niet echt wat ik kan verwachten.
Een pagina met tips vind ik een slim idee, maar misschien maak je dan beter een blog? Zo kan je je profileren als specialist en 't is enorm goed voor je SEO. (meer tips om hoger te komen in Google met je webshop lees je hier.)
Wat meer tekst en uitleg bij je producten zou ook zeker niet slecht zijn.
Opmerkingen van bovenstaande reacties zijn terecht, je kan aan de slag denk ik!
Marketing voor je webshop: Tips en inspiratie.
Webshop hoger in Google? Zo doe je dat.
Morris zoekt gastbloggers! Interesse? Laat iets weten.
Webshop hoger in Google? Zo doe je dat.
Morris zoekt gastbloggers! Interesse? Laat iets weten.
Re: de lissebloem
7Hoe kijk je terug op je (bijna) eerste maand?
Heb je meer of minder bezoekers nu en heb je al verkopen gedaan?
Heb je meer of minder bezoekers nu en heb je al verkopen gedaan?
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: de lissebloem
8We hebben enkele aanpassingen gedaan aan de lay-out (achtergrond lichter, logo verkleind, foto's op de frontpagina, blog opgestart, ...)
De bezoekersaantallen stijgen licht, en de eerste verkopen zijn binnen.
Opmerkingen blijven altijd welkom, we blijven er elke dag aan werken.
De bezoekersaantallen stijgen licht, en de eerste verkopen zijn binnen.
Opmerkingen blijven altijd welkom, we blijven er elke dag aan werken.
natuurlijke producten 1 adres: www.delissebloem.be
Re: de lissebloem
9Mooi dat de bezoekersaantallen al stijgen en de eerste verkopen nu binnen zijn.
De informatie in de winkelwagen, wordt nog weergegeven in een klein lettertype (o.a. prijs, hoeveelheid, totaal).
Nog een klein detail: het valt op dat een aantal menukoppen geen hoofdletter heeft (home, verwenpakketjes en blog).
Op het moment dat er een bestelling wordt gedaan en ik in de checkout omgeving kom, zie ik bovenaan op de pagina een half logo/ de naam half in beeld, op een afbeelding van matige kwaliteit.
Verder zou ik bij elke productgroep een of meer foto's toevoegen die de beleving versterken. Bijvoorbeeld een foto van verse kruidenthee die wordt ingeschonken bij thee, een vol schuimend bad bij badproducten, een mooie lentebloesem bij bach bloesems, etc.
Met andere woorden, beelden waardoor je zin krijgt om de producten te gaan kopen.
De informatie in de winkelwagen, wordt nog weergegeven in een klein lettertype (o.a. prijs, hoeveelheid, totaal).
Nog een klein detail: het valt op dat een aantal menukoppen geen hoofdletter heeft (home, verwenpakketjes en blog).
Op het moment dat er een bestelling wordt gedaan en ik in de checkout omgeving kom, zie ik bovenaan op de pagina een half logo/ de naam half in beeld, op een afbeelding van matige kwaliteit.
Verder zou ik bij elke productgroep een of meer foto's toevoegen die de beleving versterken. Bijvoorbeeld een foto van verse kruidenthee die wordt ingeschonken bij thee, een vol schuimend bad bij badproducten, een mooie lentebloesem bij bach bloesems, etc.
Met andere woorden, beelden waardoor je zin krijgt om de producten te gaan kopen.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: de lissebloem
10Je Over Ons pagina zou je nog wat verder kunnen verbeteren. Je vertelt nu een verhaal (dat is goed), maar je zou ook nog de klantvoordelen kunnen benoemen (waarom bij jou kopen?) en je zou het vertrouwen van de bezoeker kunnen vergroten.
Verder zag ik nog een spelfout op je blog pagina:
Verder zag ik nog een spelfout op je blog pagina:
Overigens wordt het menu nu niet helemaal goed weergegeven: contact staat bij mij op een tweede regel.recente artilels
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: de lissebloem
11Hoi,
Volgens mij heb je een leuke markt gevonden en heeft je webshop zeker wel potentieel.
Wat tips:
Toffe groet,
Stijn
Volgens mij heb je een leuke markt gevonden en heeft je webshop zeker wel potentieel.
Wat tips:
- Je afbeeldingen in je slider zijn te klein. Maak gebruik van passende afbeeldingen en maak gebruik van sfeerfoto's. Niet van producten.
Klanten moeten de sfeer beleven - Je headerbalk (groen) is te aanwezig en niets zeggend. Andere kleur maken en iets met plaatjes erop. betalingslogo. verzendlogo. Vandaag besteld, morgen in huis, etc.
- De titel van je website (die in het geopende tabblad van je browser staat) moet je aanpassen met een wat meer beschrijvende tekst. (zoekwoorden)
- Als je een product in het winkelmandje doet en daarna wil je betalen (check-out??) dan krijg je een heel andere pagina. Andere kleuren, andere lay-out. Dat schrikt af.
- Je voorpagina mag best een kort stukje tekst bevatten over je website. Wat verkoop je? Waarom? Waarom bij jou kopen?
Toffe groet,
Stijn