Re: vekto.nl kritiek aub

31
Ruudd schreef:Ik gebruik IE 8 en daarmee deed hij het nog niet. En aangezien je veel van je B2B moet hebben zou ik ook LinkedIn gebruiken.

@ Retired Member;
Zoals al gezegd, horloges en 16-polige stekkers zijn nogal een verschil. Mij maak je echt niet blij met een flash animatie enzovoorts. Ik vind de lay-out best goed bij het product passen, alleen inderdaad nog duidelijke link naar je shop.
Dit heb ik momenteel

Afbeelding

Gaat meer de goede richting op denk ik?

edit->Ga hier morgen mee verder. Mooi geweest voor vandaag.

32
Retired Member schreef:
Vekto.nl schreef:Maar wat bedoeld die? Ik ken de webshops met de categorie lijst links zonder afbeeldingen. Is dat beter dan met afbeeldingen.
Vindt het vaak zelf makkelijker als ik kan zien wat ik koop. Zou zo'n lijst link toegevoegde waarde hebben? Zo ja kan ik vast wel wat maken.
Helmaal mee eens. Iedereen wil een menu links zonder afbeeldingen. Is een beetje 2009 :) Als men meet dan zie je dat men op afbeeldingen klikt. Men wil zien wat men koopt. Menu links is niet meer van deze tijd.

Daarom vond ik je site zo mooi en goed.

Ik zou zelfs van de intro tekst een afbeelding maken. En de tekst ergens onderin zetten.

Zeker zo laten en kijken naar de details.

Dan verder kijken naar de leesbaarheid en marketing erop.

Edit. :cry: Zie nu de veranderingen ga snel weer terug naar de basis. Niet goed.

Begin was veel beter. Nogmaals was goed gedaan alleen kleine details. (webwinkelwagen wat er in zit is erg mooi gedaan)
Volgens mij begrijpen jullie mijn post niet voorbeeld;
http://www.bartsmit.com/ kan meteen product kiezen of categorie etc
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

34
Ik zou de tekst in blokken niet uitvullen, maar links uitlijnen. Doordat browsers uitgevulde tekst niet afbreken, anders dan dtp-programma's, krijg je een lelijke en minder goed leesbare gatenkaas.

Maak van de logo's van merken (Crouzet, Ghisalba, Elmark, enzovoort) een aanklikbare deeplink naar een selectie in het assortiment. Daarnaast kan het geen kwaad (voor gebruikers en zoekmachines) in de begeleidende tekst hyperlinks toe te voegen aan merknamen en productcategorieën: alinea gelezen, doorklikken naar de details.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

37
Geen van beide en beide... Ik vind de opzet van de eerste met de kleurvulling van de laatste t mooiste. Op de laatste staat teveel tekst nu, alleen de merken vermelden met logo en de logo's aanklikbaar maken naar een fabrikanten pagina lijkt me beter.

38
Mieke schreef:Eerste, by far! Veel overzichtelijker.
Vind ik ook

Onderste balk iets kleiner (betaalopties). Intro, link naar webshop (was een goede tip) dit met een afbeelding. Intro tekst helemaal onderin (kort)

Verder alles klikbaar maken op de home wat je aanbied. (ook recente producten).

Er zijn nog veel meer punten. maar dat heeft niets met de vormgeving te maken. bv "registreren" dit zeker niet op de home tonen maar een keuze laten maken in de kassa.

Maar dat is een ander verhaal.

Wellicht het vervolg :)

39
Persoonlijk vind ik de eerste niks aan. Erg saai en standaard. De nieuwe ben ik ook niet zo tevreden over maar beter dan de eerste. Ga het later nog wel een keer aanpakken.

@meesleep
Algemene voorwaarde aangepast, Deze ontvangen van Qshop
ook privacy policy toegevoegd.

Moet nog ssl nog aanpakken voor gebruikersgegevens en betaling. Ga dit morgen in order maken

40
Over de AV, deze richt zich nu wel uitsluitend op consumenten en niet tot bedrijven. je richt je echter op beide markten. Eigenlijk zou je er dus twee versies op na moeten houden, door de wijze van schrijven en prijzen in de eerdere opzet dacht ik dus al direct dat je je primair op bedrijven richtte. Deze AV spreken dat dus weer tegen en richt je je primair op consumenten. Als je je primair op consumenten richt moet je de prijsstelling in de shop omdraaien. In het groot inclsief btw en in het klein exclusief. Als je duidelijk twee AV hanteert kun je de prijs wel weer zo laten... Snap je m nog :shock:

Over wat verplicht is qua aanduiding van de prijs laat ik wel even in het midden, daar ben ik niet zeker van.

41
Site wordt momenteel beoordeeld door qshop. Na eerste inspectie was alles in order op de voorwaarde en policy na. Zal even bij hun informeren hoe het zit om 2 algemene voorwaarde te hebben.

42
Meesleepbeest schreef:Over de AV, deze richt zich nu wel uitsluitend op consumenten en niet tot bedrijven. je richt je echter op beide markten. Eigenlijk zou je er dus twee versies op na moeten houden, door de wijze van schrijven en prijzen in de eerdere opzet dacht ik dus al direct dat je je primair op bedrijven richtte. Deze AV spreken dat dus weer tegen en richt je je primair op consumenten. Als je je primair op consumenten richt moet je de prijsstelling in de shop omdraaien. In het groot inclsief btw en in het klein exclusief. Als je duidelijk twee AV hanteert kun je de prijs wel weer zo laten... Snap je m nog :shock:

Over wat verplicht is qua aanduiding van de prijs laat ik wel even in het midden, daar ben ik niet zeker van.
Ben middels goedgekeurd, heb het ook meteen toegevoegd aan de website.

Had wel nog gevraagd over de prijsaanduiding. Het moet duidelijk inclusief, exclusief zijn. Verder maakt het niet uit welke er groter is.

Algemene voorwaarde mag aangepast worden voor zakelijke klanten. Reactie qshop:
Het is mogelijk om naast de algemene voorwaarden voor verkopen via de webshop, extra voorwaarden voor zakelijk kopers te hanteren. Hierbij kan het recht van retour worden uitgesloten.

Homepage is een ander verhaal, moet daar nog wat aan doen. Als ik binnen kort wat meer tijd heb pak ik het wel goed aan.

Ga na advies van enkele leden ook de categorie structuur links van de webshop vermelden. Zal dit in de loop van deze maand doen.

Wil jullie bedanken voor de nuttige tips en noodzakelijke aanpassingen die ik moest maken.

Blijf hier zeker terugkomen.

Vekto.nl Versie 2

43
Als alle eerste wil ik jullie bedanken. Er was veel mis met de eerste versie. Sommige dingen waren niet puntjes op de i, maar structurele fouten.
Ik ben hierdoor opnieuw begonnen met de layout en opbouw van de site.

@Max24,
Jij was met een hele goede argument gekomen dat je de verken structuur niet moet aantasten en gelijk houden aan andere sites. Zoals bartsmit
Jou advies volledig opgevolgd en moest daardoor structurele veranderingen toepassen.

@meesleep
Jij had meerdere dingen die ik moest aanpassen. Alle ontbrekende dingen en onduidelijkheden heb ik aangepast. Homepage was zeer slecht. Dus daar heb ik nu wat meer aandacht aan besteed en naar mijn mening in order gemaakt.

Header volledig aangepast, in de navigatie balk kommen meer links.

Graag nogmaals een review en kritiek van de tweede versie.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 07 maart 2011, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Samengevoegd met reeds bestaand topic. 1 topic per webwinkel is genoeg.

46
Je huidige uiterlijk en structuur is niet meer mijn ding, maar dat wisten we al :D

Menu links als dat uitklapt zie je dat niet meteen. Ik zou dan de Sub menus een kleurtje geven.

Voorop is het niet meteen duidelijk dat bedrijven en particulieren kunnen bestellen.

Fotos zijn klein.

Op de productpagina de link naar de fabrikant die moet je openen in een nieuw scherm.
Anders ben je ze kwijt.

Productpagina een knop bij de winkelwagen "Toevoegen" of zo iets.

In de winkelwagen beter uitleggen wat je daar kunt doen. Knop afrekenen niet naast de knop leegmaken. Maak leeg zou ik trouwens weghalen. Er staat al een knop verwijder.

47
Retired Member schreef:Je huidige uiterlijk en structuur is niet meer mijn ding, maar dat wisten we al :D

Menu links als dat uitklapt zie je dat niet meteen. Ik zou dan de Sub menus een kleurtje geven.

Voorop is het niet meteen duidelijk dat bedrijven en particulieren kunnen bestellen.

Fotos zijn klein.

Op de productpagina de link naar de fabrikant die moet je openen in een nieuw scherm.
Anders ben je ze kwijt.

In de winkelwagen beter uitleggen wat je daar kunt doen. Knop afrekenen niet naast de knop leegmaken. Maak leeg zou ik trouwens weghalen. Er staat al een knop verwijder.
Snap een aantal punten niet. Waarom is het niet duidelijk dat zowel bedrijven als particulieren kunnen bestellen in een webshop?

Foto's is juist hetgeen wat ik zo groot mogelijk heb gemaakt.
http://www.vekto.nl/solid-state-relais/ ... -10A/51592
zo groot zijn alle 887 producten in de shop.

Winkelwagen is het maak leeg knop voor als je de winkelwagen leeg wil maken. Verwijderen is voor 1 artikel.

Bij mijn leveranciers kan je niks bestellen. Opent niet in een nieuwe venster (bewust). 1 van de basis regels voor het voldoen aan seo normen is geen nieuwe vensters openen. Documenten hebben uitzondering als je het vermeld.

Sub menu´s heb ik iets meer padding gegeven zodat het duidelijk is dat het een sub menu is. Heb even een paar kleuren geprobeerd maar het wordt er niet mooier van.

49
Vekto.nl schreef:
Retired Member schreef:Je huidige uiterlijk en structuur is niet meer mijn ding, maar dat wisten we al :D

Fotos zijn klein.

Anders ben je ze kwijt.

Snap een aantal punten niet. Waarom is het niet duidelijk dat zowel bedrijven als particulieren kunnen bestellen in een webshop?

Foto's is juist hetgeen wat ik zo groot mogelijk heb gemaakt.
http://www.vekto.nl/solid-state-relais/ ... -10A/51592
zo groot zijn alle 887 producten in de shop.

Winkelwagen is het maak leeg knop voor als je de winkelwagen leeg wil maken. Verwijderen is voor 1 artikel.

Bij mijn leveranciers kan je niks bestellen. Opent niet in een nieuwe venster (bewust). 1 van de basis regels voor het voldoen aan seo normen is geen nieuwe vensters openen. Documenten hebben uitzondering als je het vermeld.

Sub menu´s heb ik iets meer padding gegeven zodat het duidelijk is dat het een sub menu is. Heb even een paar kleuren geprobeerd maar het wordt er niet mooier van.
Nog een poging.

Denk vanuit de klant je product is nogal gebonden aan regels (niet iedereen mag zelf in de meterkast werken) Wat ik denk dat je duidelijk op de home moet aangeven zowel particulier als bedrijf. Pak je de beunen ook mee.

Bij veel producten zou ik details willen zien. Niet iedere particulier weet wat jij weet. Een zoom functie zou hierbij kunnen helpen. En de meeste lezen niet die kijken alleen maar.

Leegmaak knop naast de bestelknop is niet verstandig. Klikt men mis moeten ze opnieuw beginnen. Zal niet vaak gebeuren maar 1 keer is teveel. De knop is overbodig je wilt niet dat ze hem leeg maken je wilt dat ze doorgaan en bestellen.

Nieuw venster nadeel voor SEO zal wel. Maar als ze op die link klikken zijn ze van je site af en hun aandacht ben je kwijt. En dat wil je zeker niet op de productpagina. Als ze daar al zijn dan heb je hun interesse, dan moet je ze op de site houden en aan de hand nemen naar de kassa :wink:

Menu keuze blijf ik slecht vinden. Maar jij bent de winkelier :D Keuze tussen mooi en duidelijke navigatie. Ik vind hem niet duidelijk. Je hebt je keuze gemaakt.