Beschadigd pakket
Geplaatst: 01 augustus 2017
Hallo,
Ik heb via een webwinkel een kenneldeel besteld. Voor de mensen die het niet kennen, dit is een metalen hek met een deurtje voor een hondenkennel.
Het pakket is gebracht door een pakketbezorger. Ik heb het kenneldeel van de bezorger aangepakt zodat hij niet de hele laadklep naar beneden hoefde te doen en ik heb het weggezet waarna ik meteen heb getekend bij de bezorger voor ontvangst. Toen de bezorger wegreed en ik langs het kenneldeel liep, zag ik dat het verbogen was, vermoedelijk door het te strak vastzetten met een spanband. Bij wie ligt de verantwoordelijkheid van de schade. De webwinkel geeft aan dat het pakket in orde was toen het werd verstuurd. Het transportbedrijf zegt dat ik heb getekend voor ontvangst 'in goede staat' en dat ik dan maar moet bewijzen dat het kenneldeel beschadigd was op het moment dat het uit de vrachtwagen kwam. Voor zeover ik weet tekenen ik voor ontvangst en niet automatisch ook voor de staat waarin het pakket verkeert.
Ik heb via een webwinkel een kenneldeel besteld. Voor de mensen die het niet kennen, dit is een metalen hek met een deurtje voor een hondenkennel.
Het pakket is gebracht door een pakketbezorger. Ik heb het kenneldeel van de bezorger aangepakt zodat hij niet de hele laadklep naar beneden hoefde te doen en ik heb het weggezet waarna ik meteen heb getekend bij de bezorger voor ontvangst. Toen de bezorger wegreed en ik langs het kenneldeel liep, zag ik dat het verbogen was, vermoedelijk door het te strak vastzetten met een spanband. Bij wie ligt de verantwoordelijkheid van de schade. De webwinkel geeft aan dat het pakket in orde was toen het werd verstuurd. Het transportbedrijf zegt dat ik heb getekend voor ontvangst 'in goede staat' en dat ik dan maar moet bewijzen dat het kenneldeel beschadigd was op het moment dat het uit de vrachtwagen kwam. Voor zeover ik weet tekenen ik voor ontvangst en niet automatisch ook voor de staat waarin het pakket verkeert.