De komst van Amazon en Alibaba
Geplaatst: 21 november 2018
Goedemorgen webwinkeliers,
Als er al een topic over bestaat hoor ik het graag, maar ik kon het niet vinden. Zoals vele webwinkeliers zien wij dat de grote platformen zoals Amazon en Alibaba snel groeien in Nederland.
Zelf verkopen wij een aantal producten die ook door de consument rechtstreeks daar is te bestellen. Vaak van mindere kwaliteit, en zonder enige kennis en ondersteuning, maar een groot deel van de consumenten beseft dat niet denk ik omdat het er op het plaatje hetzelfde uitziet.
Anyway, we moeten er mee om zien te gaan. Het hoort er als internet ondernemer nu eenmaal bij dat je je moet kunnen aanpassen denk ik. Daarnaast, onze producten vereisen enige technische kennis, en kosten zo'n 50 tot 500 euro, dus ik verwacht dat er toch nog een groot deel van de klanten bij ons zal blijven bestellen vanwege onze kennis en service.
Hoe gaat de rest van de ondernemers hier mee om? Zien jullie het als kans, of als bedreiging. Hoe zien jullie de toekomst voor je eigen, maar ook voor andere webshops?
(ik ben vooral benieuwd naar reacties van webwinkeliers die daadwerkelijk producten verkopen die ook door deze platformen worden aangeboden, dus reacties als 'wij hebben een eigen merk of unieke producten mogen achterwege blijven)
Als er al een topic over bestaat hoor ik het graag, maar ik kon het niet vinden. Zoals vele webwinkeliers zien wij dat de grote platformen zoals Amazon en Alibaba snel groeien in Nederland.
Zelf verkopen wij een aantal producten die ook door de consument rechtstreeks daar is te bestellen. Vaak van mindere kwaliteit, en zonder enige kennis en ondersteuning, maar een groot deel van de consumenten beseft dat niet denk ik omdat het er op het plaatje hetzelfde uitziet.
Anyway, we moeten er mee om zien te gaan. Het hoort er als internet ondernemer nu eenmaal bij dat je je moet kunnen aanpassen denk ik. Daarnaast, onze producten vereisen enige technische kennis, en kosten zo'n 50 tot 500 euro, dus ik verwacht dat er toch nog een groot deel van de klanten bij ons zal blijven bestellen vanwege onze kennis en service.
Hoe gaat de rest van de ondernemers hier mee om? Zien jullie het als kans, of als bedreiging. Hoe zien jullie de toekomst voor je eigen, maar ook voor andere webshops?
(ik ben vooral benieuwd naar reacties van webwinkeliers die daadwerkelijk producten verkopen die ook door deze platformen worden aangeboden, dus reacties als 'wij hebben een eigen merk of unieke producten mogen achterwege blijven)