[boisdouce.nl] Hulp verzocht.

1
Geachte lezers,

Als ik op het forum lees zijn er hier nogal een aantal kritische leden in de positieve zin. Ook wij hebben een webwinkel en ben nieuwsgierig wat jullie er van vinden?

Kritiek is goed als ik er iets mee kan.

Bij voorbaad dank voor de moeite.

http://www.boisdouce.nl/webwinkel
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 27 februari 2011, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar juiste forum.

Re: Hulp verzocht.

2
/ move feedback

maar zal ook even wat feedback geven wat ik zo snel zag:

KVK nummer? contact gegevens? ze zijn allemaal niet, of moeilijk te vinden. Zorg dat klanten het in één oogopslag kunnen zien

De logo's op de beginpagina, wat een rotzooitje. Ze staan overal en nergens en zit geen structuur in.

Je hebt echt enorm veel selectie punten aan de linkerkant, kan dit niet op een andere manier? je moet nu helemaal naar beneden scrollen om alles te zien.
http://www.seebuyplay.nl

4
Dit topic is nog niet verhuist naar feedback, echter vraag je toch feedback? Dan is het toch goed...?

Ergens gaat er iets goed mis bij de keuze voor verzendwijze. Voor iDEAL betaling betaal je 6,75 verzendkosten en bij overmaken is het gratis? Lijkt me niet te kloppen. Tevens zou alleen de rembours optie als betaalmethode invloed moeten hebben op de verzendkosten.

Als men iets besteld en in de winkelwagen de betaaloptie kiest ziet men direct 6,75 verzendkosten staan, dit kan mensen afschrikken en is verwarrend. Dan staat er wel een * bij dat het boven de 50 euro gratis is maar men leest dan simpelweg niet denk ik. Je verwart de mensen door achter iDEAL een bedrag te plaatsen.

Kan je winkelwagen dat niet automatisch erbij zetten? Verzendkosten op een aparte regel dus. De meeste winkelwagentjes kun je instellen dat automatisch de verzendkosten worden berekend.

Als ik al mijn gegevens invul en doorga naar 'bestelling verzendne' en daar afbreek, ik wil meer bestellen of wijzigen op het laatste moment. Dan moet ik mijn naw gegevens weer helemaal opnieuw invullen, dat is ook wel erg jammer.

Verder qua uiterlijk vind ik de header scroller niet mooi, omdat je stukjes van afbeeldingen afkapt. En ben het eens met hierboven dat de merk logo's er erg rommelig uit zien zo.

Voor veel producten heb je ook geen afbeelding, dat vind ik niet echt kunnen.

De site in zijn geheel maakt een beetje 'matte' indruk... Het spreekt niet echt aan.

Ook vind ik je linker menu verwarrend, ik verwachte niet direct de make-up in het bovenste menu omdat je er een apart menu voor hebt. Ook hier weer een verwarrend effect.

Ik zou hier twee aparte menu's maken, 1 met verzorgingsproducten en 1 met make-up. Tevens zou ik de merken onder de make-up zetten.

Weet je trouwens dat jouw klanten, in eerste instantie, 3 maanden herroepingsrecht hebben? Je hebt geen AV, geen KvK etc.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [boisdouce.nl] Hulp verzocht.

5
Onderwerp gesplitst.
Bois Douce, je kan je URL in je handtekening zetten. Klik daarvoor in het bovenmenu op "profiel" om je handtekening in te stellen. Dan hoef je niet telkens opnieuw je URL te tikken bij elk bericht.

6
Ik vind de keuzes die je links kunt maken, héél erg aansprekend. Dat vond ik leuk om te doen, beetje rommelen etc.

Ik heb wel een praktisch puntje.
Crème Juvanyl (50ml)
Reguleert het teveel aan talf afscheiding, matifieert het gelaat en houdt de huid mat.
Moet zijn talG.
En matifieert? Ik zag het bij meerdere producten staan. :?:
http://aagjedoeken.wordpress.com/

7
Mieke schreef:Ik vind de keuzes die je links kunt maken, héél erg aansprekend. Dat vond ik leuk om te doen, beetje rommelen etc.

Ik heb wel een praktisch puntje.
Crème Juvanyl (50ml)
Reguleert het teveel aan talf afscheiding, matifieert het gelaat en houdt de huid mat.
Moet zijn talG.
En matifieert? Ik zag het bij meerdere producten staan. :?:
Zo zie je maar hoe verschillend klanten kunnen zijn. Zaak is eigenlijk altijd je klant te kennen en te weten wat je klant wil. Een ideaal klantprofiel maken kan heel erg nuttig zijn in deze. Ik pas sowieso al niet in dat profiel haha :wink:

Matifieert komt van matifiëren oftewel maakt een glanzende huid matter. Klopt dus.

8
Ja, dat snapte ik. ;) Ik vind het woord alleen zo 'duur' en daar houd ik zelf niet van. :lol:

PS: Ik ben helemaal geen beauty-productentype en weet er ook *zip* vanaf. Daarom juist vond ik dat gepruts wel leuk, kijken wat er dan uitkomt. Ik heb echter een vriendin die precies weet wat ze wil en dat ws. heel anders zal bekijken. Die zal zelf wel even uitzoeken wat goed voor haar is. ;)
http://aagjedoeken.wordpress.com/

9
Ruudd schreef:/ move feedback

maar zal ook even wat feedback geven wat ik zo snel zag:

KVK nummer? contact gegevens? ze zijn allemaal niet, of moeilijk te vinden. Zorg dat klanten het in één oogopslag kunnen zien

De logo's op de beginpagina, wat een rotzooitje. Ze staan overal en nergens en zit geen structuur in.

Je hebt echt enorm veel selectie punten aan de linkerkant, kan dit niet op een andere manier? je moet nu helemaal naar beneden scrollen om alles te zien.

Helemaal mee eens, kan ook geen disclaimer vinden geen algemene voorwaarden, toch niet geheel onbelangrijke dingen....privacy verklaring? Dit zijn basic zaken die op een prof. website horen te staan.

10
Ik vind het menu wel verwarrend. Ik snap het principe wel, maar de menukeuzes blijven staan en dat zal een gemiddelde klant niet direct doorhebben.

Soms mis ik omschrijvingen zoals bij de 8hourscreme. Bij veel artikelen staat het wel bij andere weer niet. Het 'shopt' lekkerder als er wat meer info staat.
Dat maakt ook dat klanten wat uit willen proberen.

11
Ik heb me beperkt tot alleen de homepage. Dit is immers een van de (zo niet de) belangrijkste pagina van je site.
1. Ik mis de introductie wie je bent. Er wordt meteen begonnen met een stukje tekst dat ik aan de linkerkant een selectie kan maken, terwijl ik me nog aan het orienteren ben op wat voor webwinkel het is.
2. Die logo's...... wat een drama. Echt iets aan doen hoor. Veel te rommelig.
3. In de linker kanlijn --> Kantlijn. Met -t
4. Verder staat er "Voor vragen of suggesties zijn wij altijd telefonisch bereikbaar". Vervolgens staan de gegevens helemaal onder de logo's. Ik zou dat er meteen bijzetten.
5. Daarnaast vind ik de hoofdcategorien niet duidelijk; Type product, merken, Make-up, Leeftijd, Ik zoek een product voor en huidtype. Ik mis de logica....
6. Links bovenin heb je 3 links staan die ik niet snap. Bij Home kom je terug op deze pagina, logisch. Bij website (??) kom je bij een andere site uit, namelijk die van die fysieke winkel. En Nieuwsbrieven zou ik aanpassen in Nieuwsbrief (enkelvoud dus).

Succes!