Klant geeft na 1 maand aan niets ontvangen te hebben.
Geplaatst: 02 december 2021
Ik zit in een vervelende situatie en twijfel wie er nu "in fout" is, hopelijk is er hier iemand met meer kennis hierover.
Een klant heeft een bestelling geplaatst op 22 augustus voor €100, diezelfde dag is het verzonden met PostNL. De eerste keer kon het niet geleverd worden waardoor het naar een afhaalpunt is gegaan. Hier is het volgens de track & trace opgehaald op 28 augustus. meer dan een maand later, op 1 oktober, geeft de klant aan niets ontvangen te hebben.
Een onderzoek bij PostNL kunnen we enkel opstarten binnen een maand nadat het pakket is afgeleverd. Desondanks wilden we toch een poging wagen en vroegen meneer om een "niet ontvangen" verklaring van PostNL in te vullen en te ondertekenen. Deze heeft hij, wederom een maand later, ingevuld en aan ons toegestuurd.
Nu vroeg ik me af waar ligt de grens voor de koper om aan te geven dat iets niet ontvangen/afgehaald is? 1 maand? 2, 3, oneindig? Het kan toch niet zijn dat iedereen na een lange tijd zomaar kan zeggen dat het niet ontvangen is en het volledige bedrag terugbetaald krijgt. Losstaand van het punt dat de klant het ook effectief niet ontvangen kan hebben.
Mijn inziens is het een overeenkomst en heeft de klant hier ook enkele verplichtingen, valt het tijdig melden van een gebrek hier ook onder?
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of kent er meer van. Alvast bedankt.
Lander
Een klant heeft een bestelling geplaatst op 22 augustus voor €100, diezelfde dag is het verzonden met PostNL. De eerste keer kon het niet geleverd worden waardoor het naar een afhaalpunt is gegaan. Hier is het volgens de track & trace opgehaald op 28 augustus. meer dan een maand later, op 1 oktober, geeft de klant aan niets ontvangen te hebben.
Een onderzoek bij PostNL kunnen we enkel opstarten binnen een maand nadat het pakket is afgeleverd. Desondanks wilden we toch een poging wagen en vroegen meneer om een "niet ontvangen" verklaring van PostNL in te vullen en te ondertekenen. Deze heeft hij, wederom een maand later, ingevuld en aan ons toegestuurd.
Nu vroeg ik me af waar ligt de grens voor de koper om aan te geven dat iets niet ontvangen/afgehaald is? 1 maand? 2, 3, oneindig? Het kan toch niet zijn dat iedereen na een lange tijd zomaar kan zeggen dat het niet ontvangen is en het volledige bedrag terugbetaald krijgt. Losstaand van het punt dat de klant het ook effectief niet ontvangen kan hebben.
Mijn inziens is het een overeenkomst en heeft de klant hier ook enkele verplichtingen, valt het tijdig melden van een gebrek hier ook onder?
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of kent er meer van. Alvast bedankt.
Lander