Pagina 1 van 1

Klantenservice bij multi-channel verkoop

Geplaatst: 06 april 2023
door marcelvbeek
Ha mede-webwinkeliers,

Zijn er hier resellers op meerdere platformen zoals Bol.com, Amazon en bijv. Kaufland o.i.d.?

Wij verkopen al een tijdje (o.a. wanddecoratie) via Bol.com en dat gaat prima met een product-synchronisatie via Channable. We lopen er nu alleen tegenaan dat, als je ook wilt verkopen via andere platformen, je klantenservice ook over al die platformen moet doen. Betekent dat telkens inloggen op alle verkoopplatformen of zijn daar tooltjes voor? Soort Channable maar dan voor klantenservice?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!


Groeten,
Marcel

Re: Klantenservice bij multi-channel verkoop

Geplaatst: 06 april 2023
door Rubenb
Hoi Marcel,

Via een helpdesk kun je alle klantenservice op 1 plek doen (bijv: Freshdesk, Zendesk, Trengo, etc.). Voor Bol.com en Amazon hoef je niet in te loggen, maar kun je direct in de helpdesk antwoorden. Kaufland ook, maar vaak moet je daar nog wel inloggen om bestelgegevens in te zien.

Klantenservice uitbesteden kan natuurlijk ook ;-p

Re: Klantenservice bij multi-channel verkoop

Geplaatst: 05 augustus 2023
door Roger_223
marcelvbeek schreef: Ha mede-webwinkeliers,

Zijn er hier resellers op meerdere platformen zoals Bol.com, Amazon en bijv. Kaufland o.i.d.?

Wij verkopen al een tijdje (o.a. wanddecoratie) via Bol.com en dat gaat prima met een product-synchronisatie via Channable. We lopen er nu alleen tegenaan dat, als je ook wilt verkopen via andere platformen, je klantenservice ook over al die platformen moet doen. Betekent dat telkens inloggen op alle verkoopplatformen of zijn daar tooltjes voor? Soort Channable maar dan voor klantenservice?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!


Groeten,
Marcel
Klantenservice draai je toch vooral via mail en telefonisch? Je kan dan toch 1 centraal email adres / telefoonnummer gebruiken voor alle platformen.

Re: Klantenservice bij multi-channel verkoop

Geplaatst: 05 augustus 2023
door Dirkjan
Roger_223 schreef:Klantenservice draai je toch vooral via mail en telefonisch? Je kan dan toch 1 centraal email adres / telefoonnummer gebruiken voor alle platformen.
Als een klant een vraag heeft over een aankoop/retour dan wil je meestal even de status daarvan opzoeken. Die heb je dan meestal niet in je mail en daarvoor moet je dan inloggen bij het verkoopplatform. Meestal bieden de platforms wel integraties met software. Bijvoorbeeld: als een klant via een platform een retour aanmeldt en jij dat terug kunt zien in je eigen voorraadbeheersoftware, dan kun je die gebruiken als databron voor je klantenservice.