Amazon seller's account gedeactiveerd - volgende stap
Geplaatst: 23 mei 2023
Beste mensen,
In 2020 opende ik een Amazon Duitsland-verkopersaccount voor mijn bedrijf gevestigd in Nederland. Mijn account werd gedeactiveerd voordat ik producten had vermeld, omdat Amazon waarschijnlijk denkt dat ik een postbusbedrijf heb/ geen legitiem bedrijf in Nederland. Een Amazon-vertegenwoordiger bevestigde dat zij denken dat dit de reden is (een van hun afdelingen). Ik heb vele beroepen gedaan waarin ik alle bewijzen leverde dat dat niet waar is, samen met de hulp van een consultant die hierin gespecialiseerd is, maar zonder succes.
De redenen dat Amazon denkt dat ik geen legitiem bedrijf heb, zijn als volgt:
*In eerste instantie gebruikte ik de creditcard van mijn vriend omdat ik geen creditcard had.
*Daarna gebruikte ik een debit card van Transferwise op mijn eigen naam.
*Ik voegde een bankrekening toe die op mijn persoonlijke naam stond, niet op mijn bedrijfsnaam. Daarvoor had ik nog geen zakelijke bankrekening.
*Daarna voegde ik een nieuwe zakelijke bankrekening toe, maar er was geen geldstroom omdat het nieuw was.
*Ik heb een account aangemaakt met een IP-adres in Thailand, omdat ik aan het reizen was. Ik was en ben nog steeds deels een digitale nomade.
Ik heb geen nieuw account geopend en heb het helemaal opgegeven. Nu in 2023 heeft Amazon uitgebreid naar Nederland. Ze stuurden me een e-mail om een gesprek in te plannen, en nodigden me uit om een account te openen.
Ik heb 2 vragen ter voorbereiding op dit gesprek:
1)Moet ik vermelden dat mijn account is gedeactiveerd of gewoon een nieuw account openen via hun gesprek?
2)Mijn consultant vertelde me toen dat ik al het bewijs heb geleverd van het hebben van een legitiem bedrijf in Nederland, maar zonder succes. Dit is vreemd. Het kan zijn dat er een andere reden voor is, moet ik dat vermelden of kan dat de kans verminderen dat mijn account wordt goedgekeurd?
Deze hiervoor genoemde reden zou kunnen zijn dat ik in 2019 Amazon Duitsland gebruikte om naar België in de EU te dropshippen. Bijvoorbeeld iemand in België bestelt bij mijn bedrijf in Nederland, dan bestel ik bij Amazon Duitsland en stuur ik rechtstreeks van Amazon Duitsland naar de klant in België, maar met mijn bedrijfsgegevens als factuuradres op Amazon. Ik opende een Amazon zakelijk account dat me in staat stelde om producten van Amazon Duitsland te dropshippen zonder BTW te betalen naar andere landen omdat het binnen de EU was. Blijkbaar was dat niet toegestaan en ze hebben mijn account teruggezet naar een normaal account. Misschien mochten ze dat niet om belastingredenen. Merk op dat ik geen Amazon-verkopersaccount had tijdens deze dropshipping.
Bij voorbaat dank!
In 2020 opende ik een Amazon Duitsland-verkopersaccount voor mijn bedrijf gevestigd in Nederland. Mijn account werd gedeactiveerd voordat ik producten had vermeld, omdat Amazon waarschijnlijk denkt dat ik een postbusbedrijf heb/ geen legitiem bedrijf in Nederland. Een Amazon-vertegenwoordiger bevestigde dat zij denken dat dit de reden is (een van hun afdelingen). Ik heb vele beroepen gedaan waarin ik alle bewijzen leverde dat dat niet waar is, samen met de hulp van een consultant die hierin gespecialiseerd is, maar zonder succes.
De redenen dat Amazon denkt dat ik geen legitiem bedrijf heb, zijn als volgt:
*In eerste instantie gebruikte ik de creditcard van mijn vriend omdat ik geen creditcard had.
*Daarna gebruikte ik een debit card van Transferwise op mijn eigen naam.
*Ik voegde een bankrekening toe die op mijn persoonlijke naam stond, niet op mijn bedrijfsnaam. Daarvoor had ik nog geen zakelijke bankrekening.
*Daarna voegde ik een nieuwe zakelijke bankrekening toe, maar er was geen geldstroom omdat het nieuw was.
*Ik heb een account aangemaakt met een IP-adres in Thailand, omdat ik aan het reizen was. Ik was en ben nog steeds deels een digitale nomade.
Ik heb geen nieuw account geopend en heb het helemaal opgegeven. Nu in 2023 heeft Amazon uitgebreid naar Nederland. Ze stuurden me een e-mail om een gesprek in te plannen, en nodigden me uit om een account te openen.
Ik heb 2 vragen ter voorbereiding op dit gesprek:
1)Moet ik vermelden dat mijn account is gedeactiveerd of gewoon een nieuw account openen via hun gesprek?
2)Mijn consultant vertelde me toen dat ik al het bewijs heb geleverd van het hebben van een legitiem bedrijf in Nederland, maar zonder succes. Dit is vreemd. Het kan zijn dat er een andere reden voor is, moet ik dat vermelden of kan dat de kans verminderen dat mijn account wordt goedgekeurd?
Deze hiervoor genoemde reden zou kunnen zijn dat ik in 2019 Amazon Duitsland gebruikte om naar België in de EU te dropshippen. Bijvoorbeeld iemand in België bestelt bij mijn bedrijf in Nederland, dan bestel ik bij Amazon Duitsland en stuur ik rechtstreeks van Amazon Duitsland naar de klant in België, maar met mijn bedrijfsgegevens als factuuradres op Amazon. Ik opende een Amazon zakelijk account dat me in staat stelde om producten van Amazon Duitsland te dropshippen zonder BTW te betalen naar andere landen omdat het binnen de EU was. Blijkbaar was dat niet toegestaan en ze hebben mijn account teruggezet naar een normaal account. Misschien mochten ze dat niet om belastingredenen. Merk op dat ik geen Amazon-verkopersaccount had tijdens deze dropshipping.
Bij voorbaat dank!