Hallo collega's
Ik lees al een tijd dit forum en heb er al een aantal handige dingen vanaf gehaald. Wij zijn alweer ruim een half jaar online met onze shop en de resultaten vallen zeker niet tegen.
Graag zou ik van jullie horen wat we nog kunnen verbeteren of welke dingen onduidelijk zijn aan onze webwinkel. Als je alleen maar zelf naar de shop kijkt kan een foutje gemakkelijk over het hoofd gezien worden, dus graag jullie reacties.
http://www.webshoptoday.nl
Wees niet bang harde kritiek te geven. Ik ben hier gekomen voor een eerlijke mening dus kom maar op!
Groeten,
Rudy
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
2De website laadt hier erg traag. Ongeveer 3.5 sec op first encounter en vervolgens alsnog ong. 1.5 sec bij volgende bezoeken. Kijk eens wat hier aan gedaan kan worden, mijn beste gok is dat het aan de host ligt gezien de laadtijd bij connectie ligt en niet laden van pagina's.
Design heb ik niets op aan te merken, ziet er strak en betrouwbaar uit.
Design heb ik niets op aan te merken, ziet er strak en betrouwbaar uit.
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
3Ziet er goed uit.
Maar in de linker kolom, teveel tekst naar mijn goesting. (teveel info = te druk)
Je heb ook 2 keer het winkelmandje, misschien dan die in de linkerkant wegdoen?
Idem voor webshopkeurmerk en TNT vervoer voor 18:00 besteld ...
Maar in de linker kolom, teveel tekst naar mijn goesting. (teveel info = te druk)
Je heb ook 2 keer het winkelmandje, misschien dan die in de linkerkant wegdoen?
Idem voor webshopkeurmerk en TNT vervoer voor 18:00 besteld ...
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
4Goede tip veke ik heb gelijk die dubbele info weggehaald. De header is laatst aangepast dus die info stond opeens twee keer op de site.
Over het winkelmandje, in de linker mand is de inhoud met afbeeldingen zichtbaar. Is dit een waardevolle toevoeging of blijf je erbij dat dit dubbel en dus onnodig is?
Over het winkelmandje, in de linker mand is de inhoud met afbeeldingen zichtbaar. Is dit een waardevolle toevoeging of blijf je erbij dat dit dubbel en dus onnodig is?
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
5Algemene indruk is een positieve. Paar dingetjes dus.
Identiteit: met de algemene naam WebshopToday.nl is niet in een oogopslag duidelijk wat je nu precies verkoopt. Pas na wat bladeren door het assortiment wordt het duidelijk. Dat kan iets concreter, bijvoorbeeld met een tagline onder het logo. (Daar waar nu wat blurb staat: "De ruimste keuze, direct uit voorraad leverbaar". De ruimste keuze in wat?)
Assortiment: ik klikte op Apple iPhone 4 in de hoofdnavigatie omdat ik op zoek ben naar een iPhone. Ik zie echter alleen accessoires. Dat kun je waarschijnlijk niet 1-2-3 oplossen, maar houd het in het achterhoofd. Het leidt tot nog al wat afhakers met een negatieve beleving en tot relatief hoge reclamekosten voor bezoekers die eigenlijk het product zochten, niet slechts de accessoires.
Presentatie: de ruimte tussen de productnaam en de prijs is te groot. Daardoor lijken de prijs en de groene balk "Bekijk dit product" bij de afbeelding van het volgende product eronder te horen. Vooral als je scrollt en geen totaaloverzicht hebt, is dit hinderlijk.
De verzendkosten in het winkelwagentje zijn ongestructureerd en onlogisch. Je kunt kiezen tussen "TNT Post - Standaard verzendkosten" voor € 4,95 en "TNT Pakket met Track&Trace - NL-Pakketpost", ook voor dezelfde € 4,95. Huh?
De website is op dit moment inderdaad sloom, maar dat zou je over een langere periode moeten meten. Op vrijdagmiddag wordt er sowieso vaak massaal ge-internet. Kan toeval zijn.
Identiteit: met de algemene naam WebshopToday.nl is niet in een oogopslag duidelijk wat je nu precies verkoopt. Pas na wat bladeren door het assortiment wordt het duidelijk. Dat kan iets concreter, bijvoorbeeld met een tagline onder het logo. (Daar waar nu wat blurb staat: "De ruimste keuze, direct uit voorraad leverbaar". De ruimste keuze in wat?)
Assortiment: ik klikte op Apple iPhone 4 in de hoofdnavigatie omdat ik op zoek ben naar een iPhone. Ik zie echter alleen accessoires. Dat kun je waarschijnlijk niet 1-2-3 oplossen, maar houd het in het achterhoofd. Het leidt tot nog al wat afhakers met een negatieve beleving en tot relatief hoge reclamekosten voor bezoekers die eigenlijk het product zochten, niet slechts de accessoires.
Presentatie: de ruimte tussen de productnaam en de prijs is te groot. Daardoor lijken de prijs en de groene balk "Bekijk dit product" bij de afbeelding van het volgende product eronder te horen. Vooral als je scrollt en geen totaaloverzicht hebt, is dit hinderlijk.
De verzendkosten in het winkelwagentje zijn ongestructureerd en onlogisch. Je kunt kiezen tussen "TNT Post - Standaard verzendkosten" voor € 4,95 en "TNT Pakket met Track&Trace - NL-Pakketpost", ook voor dezelfde € 4,95. Huh?
De website is op dit moment inderdaad sloom, maar dat zou je over een langere periode moeten meten. Op vrijdagmiddag wordt er sowieso vaak massaal ge-internet. Kan toeval zijn.
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
6Bij mij ook verschrikkelijk traag.
En wat heeft webshoptoday met telefoons enzo te maken? Naam is onhandig denk ik en daarom moeilijk te vinden denk ik. Niet logisch. Of zie ik iets over het hoofd?
En wat heeft webshoptoday met telefoons enzo te maken? Naam is onhandig denk ik en daarom moeilijk te vinden denk ik. Niet logisch. Of zie ik iets over het hoofd?
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
7Ward doe eens normaal! Ik wilde over de naam beginnen! Zucht!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
8Hoezo, voor een normaal denkend mens is die naam toch niet helemaal duidelijk?PeterPastoor schreef:Ward doe eens normaal! Ik wilde over de naam beginnen! Zucht!
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
9De naam is inderdaad niet echt handig voor ons assortiment. We hebben echter nog een aantal sub shops met namen die wel aansluiten:PeterPastoor schreef:Bij mij ook verschrikkelijk traag.
En wat heeft webshoptoday met telefoons enzo te maken? Naam is onhandig denk ik en daarom moeilijk te vinden denk ik. Niet logisch. Of zie ik iets over het hoofd?
http://www.iPhone2Day.nl
http://www.iPod2Day.nl
http://www.iPadToday.nl
http://www.BerryToday.nl
http://www.TabletsToday.nl
http://www.SmartphoneToday.nl
We gaan waarschijnlijk deze shop opheffen omdat de naam inderdaad slecht is. WebshopToday.nl was ooit bedacht om alle producten uit de sub shops in één overzicht te hebben.
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
10De bovenste verzendmethode berekend automatisch het verzendtarief. Bij kleine producten die door de brievenbus passen is dit €2.95. Als een product niet door de brievenbus past wordt dit automatisch € 4,95.Ward schreef: De verzendkosten in het winkelwagentje zijn ongestructureerd en onlogisch. Je kunt kiezen tussen "TNT Post - Standaard verzendkosten" voor € 4,95 en "TNT Pakket met Track&Trace - NL-Pakketpost", ook voor dezelfde € 4,95. Huh?
De tweede is voor een upgrade van briefpost naar pakketpost.
Als je dus iets in de winkelwagen plaatst wat toch al € 4,95 kost staat het idd dubbel. Weet niet goed hoe ik hier een betere oplossing voor kan krijgen. Er zijn toch klanten die graag ook bij kleine producten een track&trace code willen.
Als iemand met ervaring met Magento hier een oplossing voor heeft hoor ik dat graag!
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
11Dan blijft het verwarrend en voor het gevoel van kopers misleidend, want je verkoopt helemaal geen iPhone, iPod, iPad, enzovoort, maar slechts accessoires. Kun je niet iets doen met een naam die in positieve zin iets toevoegt: maak je iPhone compleet, houd je iPod bij de tijd, haal alles uit je iPad?rrcommerce schreef:De naam is inderdaad niet echt handig voor ons assortiment. We hebben echter nog een aantal sub shops met namen die wel aansluiten:
http://www.iPhone2Day.nl
http://www.iPod2Day.nl
http://www.iPadToday.nl
http://www.BerryToday.nl
http://www.TabletsToday.nl
http://www.SmartphoneToday.nl
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
12Ja dat vond ik ook en daarom postte ik. Maar jij was eerder en dat vond ik gemeenWard schreef:Hoezo, voor een normaal denkend mens is die naam toch niet helemaal duidelijk?PeterPastoor schreef:Ward doe eens normaal! Ik wilde over de naam beginnen! Zucht!
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
13Peter, ik vatte 'm wel hoor
Maar (gevraagd of ongevraagd) kritiek geven is makkelijk. Verzin maar eens een goed naam voor een shop in accessoires voor smartphones. Dat is heel wat minder makkelijk.
Maar (gevraagd of ongevraagd) kritiek geven is makkelijk. Verzin maar eens een goed naam voor een shop in accessoires voor smartphones. Dat is heel wat minder makkelijk.
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
14Goede tip en ik heb hier gelijk wat op geprobeerd te vinden.Ward schreef: Presentatie: de ruimte tussen de productnaam en de prijs is te groot. Daardoor lijken de prijs en de groene balk "Bekijk dit product" bij de afbeelding van het volgende product eronder te horen. Vooral als je scrollt en geen totaaloverzicht hebt, is dit hinderlijk.
http://www.smartphonetoday.nl/apple-acc ... cases.html
Op deze site heb ik nu een nieuw opzetje gemaakt. Wat vinden jullie hiervan in vergelijking met de oude situatie?
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
15Ik heb een aantal aanpassingen gedaan aan de site. Willen jullie nog eens naar de site kijken en opnieuw je mening geven?
Wat is veranderd:
1. Header tekst
2. Categorie view overzichtelijker
3. Categorie view nu ook in lijst weergave beschikbaar
Wat is veranderd:
1. Header tekst
2. Categorie view overzichtelijker
3. Categorie view nu ook in lijst weergave beschikbaar
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
16Véél beter. Nu is het in een oogopslag duidelijk een shop voor accessoires.
Het menu "Onze Merken" is te lang en staat niet (meer) in alfabetische volgorde. Misschien een paneel van maken met meerdere kolommen in de volle breedte onder de hoofdnavigatie.
Het menu "Onze Merken" is te lang en staat niet (meer) in alfabetische volgorde. Misschien een paneel van maken met meerdere kolommen in de volle breedte onder de hoofdnavigatie.
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
17Ward, vind je de verzendkosten nu duidelijker? Ik heb het iets anders neergezet zodat het volgens mij nu geen vragen meer oproept. Ik hoor graag je mening.Ward schreef: De verzendkosten in het winkelwagentje zijn ongestructureerd en onlogisch. Je kunt kiezen tussen "TNT Post - Standaard verzendkosten" voor € 4,95 en "TNT Pakket met Track&Trace - NL-Pakketpost", ook voor dezelfde € 4,95. Huh?
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
18Als het door de brievenbus past, is de keuze "Brievenbuspost voor € 2,95" of "Upgrade naar pakketpost voor € 4,95" wel logisch. Als het echter sowieso pakketpost wordt, omdat het niet door de brievenbus past, dan is de "keuze" verwarrend:
Hier lopen verschillend problemen door elkaar:
1. Er lijkt een keuze te zijn, maar die is er niet.
2. Er zullen kopers zijn die door het woord "Upgrade" en de knop "Toevoegen" denken dat ze nog eens € 4,95 extra moeten betalen voor de pakketpost of voor de Track & Trace. Dus niet € 4,95 in totaal, maar € 2,95 + € 4,95 of € 4,95 + € 4,95. De toevoeging "We berekenen automatisch de laagste verzendkosten" is dan ook verwarrend, want die suggereert dat de automatisch geselecteerde eerste keuze van € 4,95 goedkoper is en je "dus" voor de tweede keuze extra betaalt.
3. Er zullen kopers zijn die eigenwijs toch voor brievenbuspost kiezen, omdat ze bijvoorbeeld niet thuis zijn. Die krijgen echter alsnog pakketpost, terwijl ze denken toch uitdrukkelijk anders te hebben aangegeven.
Eigenlijk moet je die hele keuze weglaten als het sowieso pakketpost voor € 4,95 wordt. "Dit wordt pakketpost en dat kost altijd maar € 4,95." Klaar.
Hier lopen verschillend problemen door elkaar:
1. Er lijkt een keuze te zijn, maar die is er niet.
2. Er zullen kopers zijn die door het woord "Upgrade" en de knop "Toevoegen" denken dat ze nog eens € 4,95 extra moeten betalen voor de pakketpost of voor de Track & Trace. Dus niet € 4,95 in totaal, maar € 2,95 + € 4,95 of € 4,95 + € 4,95. De toevoeging "We berekenen automatisch de laagste verzendkosten" is dan ook verwarrend, want die suggereert dat de automatisch geselecteerde eerste keuze van € 4,95 goedkoper is en je "dus" voor de tweede keuze extra betaalt.
3. Er zullen kopers zijn die eigenwijs toch voor brievenbuspost kiezen, omdat ze bijvoorbeeld niet thuis zijn. Die krijgen echter alsnog pakketpost, terwijl ze denken toch uitdrukkelijk anders te hebben aangegeven.
Eigenlijk moet je die hele keuze weglaten als het sowieso pakketpost voor € 4,95 wordt. "Dit wordt pakketpost en dat kost altijd maar € 4,95." Klaar.
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
19Het is gelukt!
Ik heb een nieuwe module gevonden waarmee het nu wel mogelijk is de verzendmethoden op de goede manier weer te geven. Nu verdwijnt de brievenbuspost variant wanneer deze niet gebruikt kan worden. Pakketpost blijft altijd staan en kan dus ook als upgrade gekozen worden bij producten waarbij brievenbuspost standaard is.
Op naar het volgende punt... Nu ga ik op zoek naar een manier om het menu met merken beter weer te geven. Als iemand hier een oplossing voor weet dan hoor ik dat graag.
Ik heb een nieuwe module gevonden waarmee het nu wel mogelijk is de verzendmethoden op de goede manier weer te geven. Nu verdwijnt de brievenbuspost variant wanneer deze niet gebruikt kan worden. Pakketpost blijft altijd staan en kan dus ook als upgrade gekozen worden bij producten waarbij brievenbuspost standaard is.
Op naar het volgende punt... Nu ga ik op zoek naar een manier om het menu met merken beter weer te geven. Als iemand hier een oplossing voor weet dan hoor ik dat graag.
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
20Duidelijk en overzichtelijk webshop.
Snelheid is een irritatie. Dit is al bekend met Magento maar er zijn een aantal dingen die je kan doen om de snelheid te verhogen.
http://www.netdip.com/how-to-speed-up-m ... mmerce-bt/
Heb zelf magento enige tijd geprobeerd en alle toepassingen toegevoegd die je in die link kan vinden. Het wordt wel iets sneller. De snelheid is juist de reden waarom ik voor een ander pakket heb gekozen.
Respons tijd van jou server is gemiddeld 2.76 seconde
Totale tijd van het inladen van 1 pagina 4.04 seconde
Dit is met google chroom, snelste volledig ondersteunend webbrowser.
respons tijd blijft voor alle browsers hetzelfde, maar je kan met een offset werken voor EI +2sec
firefox +1sec voor het inladen van element.
Snelheid is een irritatie. Dit is al bekend met Magento maar er zijn een aantal dingen die je kan doen om de snelheid te verhogen.
http://www.netdip.com/how-to-speed-up-m ... mmerce-bt/
Heb zelf magento enige tijd geprobeerd en alle toepassingen toegevoegd die je in die link kan vinden. Het wordt wel iets sneller. De snelheid is juist de reden waarom ik voor een ander pakket heb gekozen.
Respons tijd van jou server is gemiddeld 2.76 seconde
Totale tijd van het inladen van 1 pagina 4.04 seconde
Dit is met google chroom, snelste volledig ondersteunend webbrowser.
respons tijd blijft voor alle browsers hetzelfde, maar je kan met een offset werken voor EI +2sec
firefox +1sec voor het inladen van element.
Re: [webshoptoday.nl] Graag ontvang ik feedback en tips!
21YSlow (http://developer.yahoo.com/yslow/ schreef:Grade F on Make fewer HTTP requests
This page has 7 external Javascript scripts. Try combining them into one.
This page has 4 external stylesheets. Try combining them into one.
This page has 30 external background images. Try combining them with CSS sprites.
Decreasing the number of components on a page reduces the number of HTTP requests required to render the page, resulting in faster page loads. Some ways to reduce the number of components include: combine files, combine multiple scripts into one script, combine multiple CSS files into one style sheet, and use CSS Sprites and image maps.
Grade C on Put CSS at top
There are 2 stylesheets found in the body of the document
Moving style sheets to the document HEAD element helps pages appear to load quicker since this allows pages to render progressively.