[bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

1
http://www.bellebambino.nl

Deze site heb ik sinds vorig jaar oktober goed gevuld. 1 e maand zeer rustig, daarna kwamen de bestellingen op gang, niet veel, mondjesmaat.
Nu was hij ook totaal niet te vinden op Google, dus dan is het ook niet zo raar.
Nu staat hij onder het zoekwoord "kinderkleding" op blz 37. En bij "Goedkope kinderkleding" op blz 6. Dus al wel vooruitgang.
Bestellingen zijn er ook nog mondjesmaat.

Nu wil ik van een buitenstaander(kenner) wel eens weten, of ik de indeling qua merk/maten en de opbouw van de homepage een beetje orderlijk eruit heb zien.
Het een winkelpakket van winkelplein.nl, dus heel veel qua hoofd en subrubrieken kan ik er niet mee.

Graag lees ik eens wat reacties en natuurlijk hoe te verbeteren!

Groet Kristel

Re: Hoe ziet mijn site eruit, is hij functioneel genoeg?

2
Naar mijn mening ziet het er wel ordelijk uit, maar zoals jij het ook al zei, als je weinig aan hoofd/sub rubrieken kan veranderen dan is het wel jammer.
Die zorgen ervoor dat je site aantrekkelijker wordt voor je klanten en wat betreft inhoud. kinderkleding, jurken enz. zou je misschien de kindermaten kunnen verdelen in de rubrieken.
een ander tip: verkoop van kinderschoenen, ballerinas zouden ook een extra bijdrage kunnen hebben (weet natuurlijk niet of het financ. haalbaar is)

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

3
*Belle Belly geeft geen garantie op kapotte ritsen/drukkers en andere confectiefouten. eveneens strasssteentjes/ander glittermateriaal, wat van kleding kan geraken. Deze kleding koopt u op eigen risico. ... Dit omdat wij geen connecties hebben met de leveranciers van de merken zelf.

Dit stemt mij niet blij en geeft mij reden om niet te bestellen. En je overtreed de wet hiermee. Als je iets aanlevert wat kapot is ben je verplicht zonder kosten aan je klant een deugdelijk product te leveren.

!Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van of aan de pakketjes vervoerd door TNT post!

Overtreed je weer de wet, jij bent aansprakelijk.

*Past of bevalt de kleding niet?
... Dit alles MINUS de door ons gemaakte verzendkosten!


En weer een overtreding...

Retourneren kan, mits de kleding niet gedragen is, geen vreemde luchtjes(rook)draagt en voorzien van kaartjes, zoals u het ontvangt.
DUS OOK INCL: EVENTUELE GIVE-AWAYS OF ANDERE GRATIS VERKREGEN EXTRA'S!(Indien deze niet zijn toegevoegd, wordt uw retournering niet in behandeling genomen. Geldt alleen bij retourneren van het complete pakket)


Als jij zelf iets in het pakket toevoegt kan je dit niet terugeisen. Alles wat jij je klant vrijwillig toestuurt waar deze niet om gevraagd heeft mag de klant houden.

Irritant trouwens, die pop-up als je iets wilt kopiëren van de site, voegt totaal niets toe. Je AV zijn erg schreeuwerig en betuttelend opgesteld. Je legt alle verantwoording bij jou klant neer en wast je handen in onschuld. Getuigt niet van heel netjes zakendoen.

Je uitroepteken en hoofdletter gebruik pas je ook op andere momenten toe op je site, zoals je winkelwagen. Zou ik niet doen, schreeuwerig en betuttelende teksten...

Tevens klopt dit dus niet in je winkelwagen: DRUK OP DEFINITIEF BESTELLEN!
Kan je flink naar zoeken, maar die knop is er niet...

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

4
Hallo Webdealer,

Bedankt voor je reactie.

Wat bedoel je precies met onderstaand?
Die zorgen ervoor dat je site aantrekkelijker wordt voor je klanten en wat betreft inhoud. kinderkleding, jurken enz. zou je misschien de kindermaten kunnen verdelen in de rubrieken.

Ik kan alleen een hoofrubriek en daarachter 1 subrubriek plaatsen. Dus een subrubriek kan ik niet meer onderverdelen.

Hallo Meesleepbeest,

Ook bedankt voor je reactie.

Je hebt het nu over de av, maar dat was niet de vraag die ik hier gesteld heb.

Maar goed, je hebt met sommige voorwaarden wel een punt hoor en ik weet, dat ze niet confom de wet zijn.
Belle Bambino geeft geen garantie op kapotte ritsen/drukkers en andere confectiefouten. eveneens strasssteentjes/ander glittermateriaal, wat van kleding kan geraken. Deze kleding koopt u op eigen risico. ... Dit omdat wij geen connecties hebben met de leveranciers van de merken zelf.

Deze zal ik ook wijzigen, want is ook een vreemde voorwaarde. Gedeeltelijk althans. Er zijn mensen die gedragen kleding, wat ze zelf niet goed behandeld hebben proberen vergoed te krijgen. Daarvoor heb ik deze destijds opgesteld, maar hij moet wel aangepast.

De andere voorwaarden ja komt niet overeen met de wet, maar houd ik wel zo.
Voorkomt ook 'nep bestellers' mensen die achter elkaar door willen ruilen of voor de gein bestellen en lekker alles weer retour en wij maar voor de kosten opdraaien.

Die pop-up is irri ja, maar dat voorkomt het 'makkelijk' kopieren. Als ze willen kan het toch, weet t, maar zo gaat het iets moeilijker. Die pop-up plaatst 'winkelplein' heb ik niet in de hand.

Welke teksten in de homepage zijn schreeuwerig?

Winkelwagen ga ik inderdaad ook aanpassen. Is ook niet nodig.
Meer feedback is altijd welkom (homepage en indeling rubrieken in het bijzonder)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

7
Wil je lieve woorden van mij of gewoon weten waar het op staat zodat je meer kan verdienen?
Ik weet dat ik soms lekker bot uit de hoek kom/kan komen. Je kan daar wat mee doen of boos worden.

Maar je standpunt is duidelijk, de mijne ook. En de anderen forumleden zijn geheel vrij hun zegje te doen, wat je wellicht op weg kan helpen.Ik wens je verder alle succes.

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

8
Hallo Meesleepbeest,

Lieve woorden hoef ik niet, dan kom ik hier niet voor feedback vragen.
Maar...ik geloof, dat ik ook feedback mag geven op reacties die ik krijg..?

Het is geen reactie, waarmee ik alles wat je zegt in de wind sla. Zeker niet. Ik ga (en heb er inmiddels al) wat mee doen (gedaan).

"Verwacht van mij geen hulp" Je lijkt me een beetje geirriteerd? Die reactie lijkt me verder dan ook niet nodig.

Maar laten we hier nu geen discussie maken over reacties...

Ik ben alleen op zoek naar feedback, mag ook best kritiek zijn (juist) daar kan ik wat mee.
Graag dan ook met uitleg hoe anders....

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

9
Dan ook maar van mijn kant uit. De voorwaarden slaan nergens op en je overtreedt hier dus bewust de wet. Klanten kunnen je hierop pakken. Je kunt wel zeggen dat je hier niet om vraagt maar dit hoort ook bij de webwinkel. Is zelfs misschien nog wel belangrijker.

Dat jij nu zo dom reageert richting meesleepbeest is echt raar want je bent gewoon in overtreding.

Ben wel benieuwd hoe oud je bent want je reageert als een puber.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

10
Hallo Peter, ze zijn inmiddels al aangepast hoor, maar die heb je dan ws niet gelezen.

Jammer, dat ik hier geen reacties krijg op mijn vragen.
Dat waren nml de homepage en de indeling van de rubrieken??

Webdealer, als je dit leest, wat bedoelde je met wat je zei? Misschien kan ik daar nog wat mee...

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

11
Ow oke als je maar 1 subrubriek kan gebruiken per hoofdrubriek dan is het inderdaad wel lastig, wat ik ermee bedoel is dat je misschien een indeling kon maken gebaseerd op de kindermaten die je tot je beschikking hebt wat betreft de kinderkleding. Nu ik hoor dat je weinig subrubrieken kan gebruiken, ziet het er naar uit dat je het zo kan houden.

gr WD

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

12
Hallo Webdealer,

Oh zo bedoel je, ja dat kan helaas niet.
Wat vind jij dan?
Ik heb nml in het begin nog zitten twijfelen, of ik de indeling op sexe+maat, of op merk zou indelen.
Heb toch maar voor het merk gekozen.

Ik weet niet of het de juiste keus en dus het meest overzichtelijk is....

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

13
Waarom stel je de vraag niet wel wat breder.
Je wil meer kopers en bezoekers en hebt zelf de conclusie getrokken dat dit wellicht aan je indeling ligt en wil kijken of hier iets in veranderd kan worden.

Dit is een kritisch forum waardoor je een breder antwoord krijgt dan je vraag. Wees blij, anders schiet je er nog niets mee op.

Ik zou je winkel wel ter feedback plaatsen maar dan je gehele shop zodat je alle punten kunt bekijken die het verbeteren waard zijn.
De punten die eerder genoemd worden zijn namelijk wel zeer belangrijke punten die ervoor kunnen zorgen dat klanten niet bij je willen kopen. Internetshoppers worden kritischer en achterdochtiger door allerlei slechte webshops die geen goede service verlenen of zich niet aan de wet houden.

Ik vind dat je je eigen doelgroep te kort doet en 'beledigd' wanneer je uitgaat van het feit dat ze jou willen bedonderen of expres op kosten willen jagen.

Behandel je klanten zoals je zelf ook behandeld wil worden. Juist op het internet.

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

14
Om even op de vraag in te gaan...

licht blauwe achtergrond met groene letters is slecht leesbaar.
er is een categorie ********** met als subcategorie ******* zonder producten...
de categorie verkocht snap ik niet...
mis het aanbod per maat... dus maat 110 kunnen klikken dan broeken/t-shirts etc kunnen klikken en alles krijgen in maat 110.

Verder zou ik zeggen doe je voordeel met alle andere opmerkingen die je er gratis bij krijgt, de algemene voorwaarden kloppen (nog steeds) voor geen kant waardoor ze dus nietig zijn en je het kleine beetje speelruimte dat je krijgt van de wetgever niet gebruikt.

Verder mist de SSL in het afrekenproces
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

16
Kijk nog eens kritisch naar je productfotografie. De meeste kledingstukken worden plat en daardoor gekreukt en vormloos in beeld gebracht. Meer Marktplaats voor tweedehands kleding dan een volwaardige webshop. Gebruik bijvoorbeeld een paspop of kijk anders eens of de groothandel/importeur/fabrikant professionele foto's kan aanleveren.

Verder zijn de foto's niet overal even groot, wat vooral in overzichten met meerdere producten een slordige indruk maakt.
StoreCore.io

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

18
Zo wat veel reacties.

Iedereen bedankt!

De foto's, ik heb ze inderdaad met pop en zonder pop. De kleine maten heb ik (nog) geen pop voor. Nu moet ik zelf zeggen, dat ik ze wel netjes vind op de gekleurde platen.
Ik verkoop tot nu toe trouwens ook alleen nog maar die kleding. (dus de kleinere maatjes)

Zien de foto's op de pop er wel uit? Zoals die foto helemaal onderaan, met de witte kleding?

Ik kan geen produkt foto's krijgen van leveranciers, aangezien het outlet is, wat ik van winkels koop. Dus helaas...

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik zal eens kijken, wat ik de komende tijd kan aanpassen.

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

21
Als je met je huidige software beperkt bent in basis functies als categorie indelingen dan zou ik toch overwegen over te stappen op een ander software pakket.

De layout ziet er ook niet actueel uit. Het is in vergelijking met andere shops van tegenwoordig een gedateerde layout zonder mooie opmaak of pagina indeling.

In het begin zal je vooral bekenden of bekenden van bekenden als klant hebben gehad. Bij deze klanten hangt het wel of niet kopen minder af van de layout van je webwinkel. Krijg je echter bezoekers die je niet persoonlijk kent dan kan de layout een reden zijn om af te haken. Als ik het beoordeel als buitenstaander dan is het meer een hobby shop dan een serieuze webwinkel. Hiermee zeg ik niet dat jij niet serieus bezig bent met je webwinkel maar dit is wel de eerste gedachte die in mij op komt.

De categorieen zijn wat mij betreft op dit moment totaal onoverzichtelijk. Alleen als je op zoek bent naar producten van een bepaald merk is deze indeling wel goed. Als je gewoon een overzicht wilt hebben van bijvoorbeeld jongens broeken dan moet je op jouw website flink graven in alle categorieen om alles te zien.

Ik zou de categorieen eerder op deze manier neerzetten:

hoofdcategorieen: Jongens/meisjes/baby
subcategorie: soort kledingstuk

en dan eventueel verfijnen met maten een merk keuze of kleur.

Dan kan je daarnaast een aparte pagina maken met alle merken die klikbaar zijn naar aparte pagina's met alle producten van dat merk.

Als dit niet mogelijk is met de huidige software dan raad ik je sterk aan om over te stappen. Ook al zal het waarschijnlijk betekenen dat je moet investeren in tijd en geld maar ik weet zeker dat je je verkopen zo flink kunt verhogen.

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

22
Ben het helemaal hiermee eens.
Ik zie best leuke dingen voor mijn jongens maar moet wel zoeken, dat duurt me dan te lang.
Ik zou overigens bij je header o.i.d. vermelden dat je outlet-kleding verkoopt. Dan begrijpt de klant ook direct de lage prijzen.

Anders ga je twijfelen of het niet tweedehands is.

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

24
Outlet is niet persé nieuw. Kan verlopen seizoen zijn (magazijn opruiming), overtollige (opgekochte) partijen, kleding met mankementen (bv. weeffoutjes, knoop eraf, retouren enz. meestal staat dit er dan wel bij) of testproductie enz.
Vb. in Bataviastad wordt maar een bepaald percentage nieuwe colectie verkocht, mag geen 100% zijn. Logisch want dan kan je jezelf geen Outlet meer noemen.
En wat is nieuw? Ongedragen? Net (in)gekocht? Met kaartje er nog aan (maar zegt ook niet alles)?
Ik denk zelf dat als je aangeeft dat je een Outlet bent ook gewoon deze bewoording aan moet houden.

Gr, Miran

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

25
Hallo allemaal!

Wat fijn zoveel reacties!

Rudy, ik ben ook sterk aan het twijfelen, om een website te kopen. Qua kosten zal het niet zo veel meer zijn. Wat ik nu heb, is nml al het duurste pakket bij Winkelplein.
Ik wil ook graag een betere zoekoptie. Als ik zelf op internet shop kijk ik ook bij winkels met een makkelijke zoekoptie.
De indeling die ik nu heb, is net als bij Amazing kids. Die hebben het ook zo.
Dat is toch ook wel een grote winkel.
Daar shop ik ook regelmatig.

Tja ik weet niet of die indeling op jongen/meisje/baby dan de oplossing is. Veel werk en echt heel veel overzichtelijker is het dan nog niet, omdat je dan bij jongen en meisje echt alle maten van 104-176 bij elkaar krijgt... Dat is ook zo'n gezoek lijkt me dan toch..?
Het beste is inderdaad een zoekmachine....

Ja ik verkoop outlet (opgekochte partijen van winkels) en heb dan de Chilong jeans nieuwe coll. gekocht. Wilde meer nieuwe jeans inkopen, maar tot nu toe lopen eigenlijk alleen de babykleertjes goed. Dus wil ik nog niet gaan investeren in de grotere nieuwe kleding.
Ik zal inderdaad outlet bovenaan vermelden! Dat is een goeie. Vroeger wel gehad, maar ja heb de laatste tijd zoveel aangepast... Ook niet meer opgelet.

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

26
bellebell schreef:Wat ik nu heb, is nml al het duurste pakket bij Winkelplein.
Wat betaal je nu per maand voor dit pakket? Als ik op de winkelplein website kijk zie ik dat het duurste pakket € 50,- per maand is. In mijn ogen is dit echt veel te duur voor wat je krijgt. Voor dat geld zijn er verschillende opties die veel meer functies en een mooiere layout bieden.

Het beste is natuurlijk nog een shop met opensource software zoals magento. Ik gebruik zelf ook magento en dit is zeer flexibel en de mogelijkheden zijn bijna ongelimiteerd door alle verkrijgbare extensies. Dit kost per maand alleen hosting. De hosting is wel prijzig omdat je niet elke server voor magento kunt gebruiken. Je moet echt een snelle server ruimte huren wil je geen langzame shop krijgen.

Het ontwerp kan je standaard houden met een gratis template of je kan er een kopen (vaak mooier) of zelfs speciaal laten ontwerpen (±2500 euro). Om te beginnen volstaat een gratis/betaalde template vaak en dan kan je altijd nog een custom made template laten maken als het budget het toestaat.

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

27
Ja klopt, ik heb de corperate en dat is de duurste. Ruim E 600,= per jaar (Incl btw), maar het voordeel was, dat ik hem voor de helft kreeg, omdat we er nog 2 winkels hebben. Je mag er 2000 produkten op plaatsen, daarna komt er E 10,= p.mnd bij. En daar zit ik dus over niet al te lange tijd ook alweer aan...
Mijn man is nu al overgestapt, dus volgend jaar krijg ik deze ook niet meer voor de helft.

Ik heb totaal geen verstand van hoe dat allemaal werkt en heb mijn 1e webshop al ruim 6 jaar van Winkelplein en weet dus ook precies hoe deze werkt. Haha... daarom blijf ik maar hier.
Alleen de laatste tijd twijfel ik wel over het kopen van sites, maar ja, om die stap te gaan nemen...

k ZAl eens zoeken op Magento...

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

29
Hallo,

Ik ben een beetje aan het zoeken gegaan op Google, naar nieuwe webwinkels/designers.

Heb toch nog even wat vraagjes.
Zoals met Magento... Daar koop je dus ook een totaalpakket? Je kunt het ook per maand betalen geloof ik(Weet niet meer of het bij die was)
Je hebt ook verschillende soorten pakketten. Wat is dan een goed pakket?
Zijn er verder nog bijkomende kosten dan? (Behalve als je een eigen layout wilt laten maken?)

Ik twijfel nml ook nog met het kopen van een eigen site.
Dat is dan ook 1 malig een bedrag en dan iedere maand hostingkosten.

Re: [bellebambino.nl] Mijn site, functioneel genoeg?

30
Magento is in de basis helemaal gratis. De standaard software kost je niets. Ga ook niet in zee met partijen die een magento shop verhuren. Nergens voor nodig. Zoek gewoon een betrouwbaar bedrijf die je kan helpen bij het opstarten en de opbouw en dan heb je geen vaste kosten aan de software verder.

De kosten bij magento bestaan uit vaste hosting kosten en eenmalig eventueel betaalde extensies of de layout. Je hoeft magento dus niet per maand te betalen.