Boekhoud programma

1
He hallo,
Kan iemand mij helpen aan een boekhoud programma.
Heb geen excel, en als ik dat had.. heb ik ook geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
Heb een startende webwinkel en heb me met terugwerkende kracht inlaten schrijven.. dus ik moet nu al aangifte doen.. op zich geen probleem... maar heeft iemand tips hoe ik dat het beste kan doen?
En ik heb ook nog "gewoon" een baan, hoe zou het dan geregelt moeten zijn voor de belastingen.
Het makkelijkste zou zijn als ik echte facturen zou hebben.. maar heb ik niet omdat ik het meeste via, hyves, marktplaats en braderie heb verkocht. Ook zou slim zijn een boekhouder... maar die kost op t moment te duur.

Re: Boekhoud programma

2
Joycev1976 schreef: En ik heb ook nog "gewoon" een baan, hoe zou het dan geregelt moeten zijn voor de belastingen.
Of je een baan hebt maakt qua werkzaamheden eigenlijk niet zoveel uit. Het kan het zelfs simpeler maken omdat je urenminima mogelijk niet haalt. Het maakt vooral uit hoeveel Belasting je betalen moet maar de aangifte op zich, blijft ook dan hetzelfde.
Joycev1976 schreef: Het makkelijkste zou zijn als ik echte facturen zou hebben.. maar heb ik niet omdat ik het meeste via, hyves, marktplaats en braderie heb verkocht. Ook zou slim zijn een boekhouder... maar die kost op t moment te duur.
Dit is niet alleen het makkelijkste, het is ook verplicht! Als je niet met Excel kan werken en nog geen programma hebt kun je het ook gewoon op papier doen. Schrijf de bonnetjes nog maar even op. De recente, waarbij je de klant zelf nog kunt vinden, kun je nog aan je klant meegeven.

Is er iemand in je omgeving met goede ervaringen met de Belastingdienst of een student met goede kennis van boekhouden? Want een goede boekhouder hoeft niet duur te zijn. Het is een vrij beroep. Iedereen die jou wil helpen met je administratie, kan het op zich nemen. Dus misschien een goede kennis, vriend(in) of familielid. Op die manier kun je een basis opzetten. Bijv. in Excel maar anders in een programma. Online zijn er voldoende te vinden!
Nu op mijn weblogs:

Re: Boekhoud programma

4
Joycev1976 schreef: Het makkelijkste zou zijn als ik echte facturen zou hebben.. maar heb ik niet omdat ik het meeste via, hyves, marktplaats en braderie heb verkocht. Ook zou slim zijn een boekhouder... maar die kost op t moment te duur.
Dit is niet alleen het makkelijkste, het is ook verplicht! Als je niet met Excel kan werken en nog geen programma hebt kun je het ook gewoon op papier doen. Schrijf de bonnetjes nog maar even op. De recente, waarbij je de klant zelf nog kunt vinden, kun je nog aan je klant meegeven.



Even voor mijn gemak. Ik heb op een braderie nog nooit een factuur gehad bij de aankoop van wat voor product dan ook. Is dit echt verplicht, of maak je achteraf facturen voor je eigen administratie?
Oriënterend om webwinkel te starten...alle hulp is welkom :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Boekhoud programma

5
Vedet schreef:Even voor mijn gemak. Ik heb op een braderie nog nooit een factuur gehad bij de aankoop van wat voor product dan ook. Is dit echt verplicht, of maak je achteraf facturen voor je eigen administratie?
Je mag het kasstelsel hanteren in plaats van het factuurstelsel. Daarbij ga je uit van kastotalen en kasverschillen. Precies zoals kleinere winkels doen: die reiken ook niet aan iedereen een factuur uit, maar tellen 's avonds na winkelsluiting wat er in de kassa's is bijgekomen. Dat is hun dagomzet en die gebruiken ze bijvoorbeeld ook voor btw-aangiften.

Je bent wettelijk verplicht om een opgestelde factuur daadwerkelijk aan de koper uit te reiken. Even achteraf een factuur in elkaar zetten voor je eigen administratie, is niet toegestaan en ook niet nodig. De marktkoopman waarbij je een kilo appels of een pond kaas koopt, gaat daarvoor ook niet 's avonds allerlei facturen in elkaar sleutelen.
StoreCore.io

Re: Boekhoud programma

6
Misschien is ReeLeeZee.nl iets voor jou, is webbased.

Basis is gratis, en als je meer klanten hebt, kun je gewoon een module er bij kopen.
Ze hebben ook een kassa module, welke misschien interessant is voor je braderie.
Je kunt alles koppelen, webwinkel, fysieke kassa aan de boekhouding.

Re: Boekhoud programma

7
Pas op met onervaren boekhouders. Een neef of wat dan ook die dat wel even doet lijkt me geen goed plan. Een goede boekhouder verdient zichzelf terug. Zeker als je ernaast werkt kan het ook interessant zijn.

Ga luisteren in je netwerk welke goed werk doen maar kijk niet alleen naar de prijs.

Een goede boekhouder voorkomt of voorziet ook eventuele problemen in de toekomst.

Re: Boekhoud programma

8
BeOriginal schreef:Misschien is ReeLeeZee.nl iets voor jou, is webbased.
Ben dat nu voor de gein (wel serieus) aan het bekijken. Ik zie nergens waar ik het daadwerkelijke voorraad aantal kan invoeren. Ook intracommunautaire leveringen schijnt niet te werken, er wordt gewoon BTW berekend. Zal ze morgen wel een mailtje sturen.

Re: Boekhoud programma

9
frafra schreef:
BeOriginal schreef:Misschien is ReeLeeZee.nl iets voor jou, is webbased.
Ben dat nu voor de gein (wel serieus) aan het bekijken. Ik zie nergens waar ik het daadwerkelijke voorraad aantal kan invoeren. Ook intracommunautaire leveringen schijnt niet te werken, er wordt gewoon BTW berekend. Zal ze morgen wel een mailtje sturen.
Waarom zou je de voorraad in je boekhouding willen bijhouden? Je hebt toch een voorraad administratie, dan ga je toch niet het op twee plaatsen bij houden, redundante inconsistente gegevens. Uitgaande van dat je een webshop hebt, waar de voorraad geautomatiseerd word geadministrateerd, kun je dat automatisch laten boeken dmv een koppeling naar je boekhoud administratie.

Over intracommunautaire kan ik helaas niks zeggen, geen ervaring mee. Maar volgens mij, kun je btw zelf specificeren en dan naar 0%

Re: Boekhoud programma

10
Het programma wat ik nu gebruik vermeld ook gewoon de voorraad. Ik krijg redelijk veel telefonische orders en die laat ik niet via de webshop lopen. Ik heb dus een programma nodig waar ik de actuele voorraad direct kan zien.

True, dat is niet optimaal want ik dien daarna ook wel de verkochte producten aan te passen op de webshop. Maar dat is ook de reden waarom ik de mogelijkheden van Reeleezee aan het bekijken was, heb het gevoel dat ik te veel handelingen moet verrichten af en toe.

Re: Boekhoud programma

11
Heb met Reeleezee gebeld en er is blijkbaar een module voorraad. Deze werkt echter nog niet goed met de nieuwe versie van Reeleezee maar wordt aan gewerkt.

Re: Boekhoud programma

12
Ik weet natuurlijk niet hoever je nu bent, maar mocht het nog van belang zijn zou het goed zijn om te weten met welke webshop software je werkt!

Wij kunnen je helpen tegen betaling.
Hoor graag hoever je bent en of wij hierin iets voor u kunnen betekenen.
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 17 juli 2011, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links verwijderd. Het idee is niet dat je men doorverwijst naar je eigen bedrijf, maar gratis en openbaar helpt..
http://www.guapamedia.nl

Re: Boekhoud programma

13
Ik vind reeleezee aardig aan de dure kant. Als je ff googled vind je zo een administratie kantoor, die ook nog es voor je boekt en je aangifte doet.
Voor een kleine webshop ( 30 - 50 verkopen per maand) mag je niet meer dan 60 euro per maand betalen. Een boekhouder heeft daar niet eens 1 uur werk aan per maand.