12
door Yamma
Wij worden ook regelmatig benaderd door leveranciers, maar lopen tegen het volgende aan:
- ze zitten in China, zeer gebrekkig Engels en het lijkt haast spam. (iig geen mail op maat, wel mailen ze meerdere keren, eerst intro, dan website, dan prijslijst erbij).
- ze hebben al onze concurrenten ook benaderd, of hanteren idiote prijzen. Ik kijk er wel serieus naar, en reageer ook. Maar meestal haak ik toch af
- ze denken iets unieks te hebben, willen dat verkopen, maar: ze hebben weinig notie van hoe de markt werkt en haken dan zelf weer snel af. Dit al een aantal keer meegemaakt, en dan moet ik dus eigenlijk gaan uitleggen wat de regelgeving is (etikettering, gebruikelijke gang van zaken mbt levering etc.). Het is geen raadsel dat dit doorgaans opportunistische amateurs zijn die er te makkelijk over denken. Geen gevestigde leveranciers dus, maar mensen die met hun unieke product de marktleider in de niche proberen te pakken, maar waarbij ik dus eigenlijk investeer en coach. Op de korte termijn is het leuk, op de lange termijn werkt het zelden. (is ook voor mij een goede les geweest).