workshop annuleren, geen teruggave betaling?

1
Hey,

Een kennis van me boekte verschillende workshops bij een bepaalde zaak. De betreffende zaak annuleerde 1 workshop enkele uren voor aanvang wegens onvoldoende inschrijvingen en een andere annuleerde ze omdat het benodigde materiaal niet was aangekomen :shock:
Nu vraagt ze een terugbetaling van deze 2 workshops maar ze willen haar enkel inschrijven voor 2 nieuwe, gelijkaardige workshops...
Is dat wel wettelijk?

Re: workshop annuleren, geen teruggave betaling?

3
Dit vind ik in hun algemene voorwaarden:
"Annulering:

Bij annulering van een cursus of workshop zal het betaalde bedrag eigendom blijven van the Orchard Cake Academy. Het betaalde bedrag wordt als aanbetaling voor een volgende workshop voor u gereserveerd. Bij annuleringen binnen 48 uur voor aanvang van een cursus of workshop blijven de betaalde kosten van the Orchard Cake Academy. The Orchard Cake Academy heeft niet de verplichting u een alternatieve workshop of cursus aan te bieden.

Bij speciale workshops waar gastdocenten ingehuurd zijn vervalt deze regel indien binnen 14 dagen voor de workshopdatum deelname geannuleerd wordt. Het betaalde bedrag blijft eigendom van the Orchard Cake Academy. "

Maar dit gaat over annulering langs de kant van de klant...

Re: workshop annuleren, geen teruggave betaling?

4
Algemene voorwaarden kunnen ook onredelijk bezwarend zijn en daardoor nietig of vernietigbaar. Dat lijkt mij hier wel het geval: enkele uren voor aanvang afzeggen is een leveringsverplichting niet nakomen en wanprestatie. Je zal daarvoor maar een dag (onbetaald) vrij hebben genomen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: workshop annuleren, geen teruggave betaling?

6
Mails en telefoontjes zetten geen zoden aan de dijk.

Brief schrijven dat er sprake is van wanprestatie en dat je binnen een redelijke termijn het geld terug wil... laten we zeggen 14 dagen en mocht het geld niet terug komen je jezelf beraad op (gerechtelijke) stappen. en alvast reeds nu voor alsdan in gebreke stelt. alles onder voorbehoud van de gebruikelijke rechten natuurlijk.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl