"Zelfstandig zonder personeel"

1
Zijn wij ook "ZZP'ers"??
Als niet native nederlandstalige, ik begrijp het ZZP concept niet zo goed. Ik dacht dat "zelfstandigen" hetzelfde zou zijn als "freelancers" in het Engels, maar van wat ik pas geleden heb gelezen bij http://www.zzp-nederland.nl/ begrijp ik dat het voor elke ondernemer zonder personeel gaat. Dus ook wij, webwinkelondernemers, zijn "ZZP'ers"... of niet?!

Re: "Zelfstandig zonder personeel"

2
Als je geen personeel hebt dan ben je inderdaad een ZZP-er. Maar je bent ook een freelancer, interim (hoewel je dan meestal ingehuurd wordt door een andere firma) of hoe je het ook wilt noemen. Allemaal andere naampjes voor hetzelfde beestje :)

ZZP-er wordt vaak gebruikt in de bouw, freelance vaak bij media, interim vaak bij managing functies.

Re: "Zelfstandig zonder personeel"

3
Zelfstandigen worden vaak ondernemers mee bedoelt. In het Engels zijn dat entrepreneurs.

Freelancer wordt vaak gebruikt voor 'inhuurbare ondernemers' inderdaad. ZZP'er voor ondernemer zonder personeel. Interim voor werknemer die niet op de loonlijst staat. Enige verschil met freelancer is dat het bij interimmers eigenlijk altijd om langere perioden gaat.

Webwinkeliers zijn ondernemers. Webwinkeliers zonder personeel dus ZZP'ers
Nu op mijn weblogs: