Even voorstellen

1
Hallo,

Ik ben software engineer van beroep, momenteel geveld door een burnout. Ik heb een webshop met voedingsupplementen (importeer vanuit de VS).

Ik maak momenteel gebruik van OpenCart voor mijn webshop maar ben eigenlijk niet tevreden over de mogelijkheden die deze software biedt. Mijn ambitie is dan ook om zelf een webshop applicatie te ontwikkelen waarbij wel rekening wordt gehouden met het backend gebeuren (etikettering, voorraadbeheer, klantenbestand etc.)

MVG,

Rick Verdonschot

Re: Even voorstellen

2
HQ Supps schreef:Hallo,

Ik ben software engineer van beroep, momenteel geveld door een burnout. Ik heb een webshop met voedingsupplementen (importeer vanuit de VS).

Ik maak momenteel gebruik van OpenCart voor mijn webshop maar ben eigenlijk niet tevreden over de mogelijkheden die deze software biedt. Mijn ambitie is dan ook om zelf een webshop applicatie te ontwikkelen waarbij wel rekening wordt gehouden met het backend gebeuren (etikettering, voorraadbeheer, klantenbestand etc.)

MVG,

Rick Verdonschot
Welkom. Enne voedingssupplementen; is dat in de lijn met wat RoTos International ook mee bezig is?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Even voorstellen

4
HQ Supps schreef:Hallo,
Mijn ambitie is dan ook om zelf een webshop applicatie te ontwikkelen waarbij wel rekening wordt gehouden met het backend gebeuren (etikettering, voorraadbeheer, klantenbestand etc.)
Welkom ! Maar eh ... dit is precies waarom je die burnout hebt denk ik.

Er zijn fantastische stukken software voor het runnen van een webwinkel. Speel ermee, have fun maar probeer niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden !

(Als software ontwikkelaar keek ik er vroeger ook zelf zo naar)
http://www.hollandwinkel.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Even voorstellen

5
martijn schreef:
HQ Supps schreef:Hallo,
Mijn ambitie is dan ook om zelf een webshop applicatie te ontwikkelen waarbij wel rekening wordt gehouden met het backend gebeuren (etikettering, voorraadbeheer, klantenbestand etc.)
Welkom ! Maar eh ... dit is precies waarom je die burnout hebt denk ik.

Er zijn fantastische stukken software voor het runnen van een webwinkel. Speel ermee, have fun maar probeer niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden !

(Als software ontwikkelaar keek ik er vroeger ook zelf zo naar)
Nou, de reden van mijn burnout zit wat dieper (ik heb me o.a. iets te lang en te gedreven bezig gehouden met sharepoint - wat op zich voor eindgebruikers een bruikbare applicatie zou kunnen zijn maar wat als developer platform absoluut volstrekt bagger is), maar je hebt zeker een punt als het gaat om de denkwijze. Het is waarschijnlijk beter om op een bestaand en bewezen concept verder te bouwen (indien nodig) dan alles van scratch te willen ontwikkelen.

In ieder geval bedankt voor je feedback.