paypal probleempje

1
Vandaag een bestelling ontvangen voor dik 900,- betaald via paypal.

Vandaag netjes verzonden, krijg ik zojuist een bericht dat paypal denkt dat de betaling niet door de rekeninghouder geauthoriseerd is, en teruggehaald wordt.

Iemand dit wel eens gehad? Wat te doen?

Re: paypal probleempje

2
Direct contact opnemen met de vervoerder om het pakket terug te halen indien mogelijk vanwege verdacht op fraude. (CC naar jou kan namelijk nodig zijn voor eventuele verzekering.)

Klant direct op de hoogte brengen van de storno door PayPal en de klant vriendelijk doch dringend te verzoeken om of het pakket te weigeren of als ze het pakket wel accepteren om per omgaande maar in ieder geval binnen 14 dagen het bedrag over te maken op jou bankrekening.
(wederom met cc naar jezelf)

Na die 14 dagen direct het incasso traject in. (belangrijk want voor een eventuele verzekering, rechtszaak of om later in ieder geval de BTW weer terug te krijgen moet je aantonen dat je alle moeite hebt gedaan om het bedrag in ontvangst te krijgen).

Verder kan je (helaas) weinig doen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: paypal probleempje

3
Bedankt voor het advies eentje. Ik heb de zending maar terug laten halen, als dat nog lukt tenminste.

Het is me wat zeg. Je krijgt dus een bestelling van € 938 euro, waarvan ze al 30 euro inhouden als commissie. Dan stuur je netjes de goederen af, en krijg ik savonds opeens bericht dat de betaling geblokkeerd wordt.

Zojuist paypal even gebeld, en ze gaven aan dat dit normaliter direct naar voren moet komen bij de betaling, maar dat dit nu pas later is gebeurd. Er kon nog sorry vanaf, maar helaas kon hij niets voor me doen.
Ik ga maar eens stoppen met paypal aanbieden als betaalwijze.

Re: paypal probleempje

4
Wij hadden 2 weken geleden precies hetzelfde.
Ging toen om 22 euro, maar toch.

Kreeg zo'n onduidelijke email van Paypal dat wij ook aktie moesten ondernemen op de paypal pagina.
Direct alles doorgegeven uiteraard.

Ook de klant op de hoogte gebracht dat de betaling niet door gegaan is.

Na 2 weken bericht van Paypal dat wij onder de verkopersbescherming vallen en dat we het geld dus toch gewoon uitgekeerd kregen.

Ondertussen hadden we nog niets van de klant gehoord. Nu nog steeds niet trouwens.
Dus ik denk dat het wel degelijk een fraudegevalletje was. En gelukkig heeft Paypal daar een systeem voor.

Helaas is de communicatie van Paypal naar de verkoper toe niet echt duidelijk en gebruikersvriendelijk.

Ik wist niet eens wat er bedoeld werd. Op mijn vragen werd simpelweg niet door Paypal geantwoord.
Totdat ik vandeweek die email van ze kreeg dat ze het bedrag toch gingen uitkeren.
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: paypal probleempje

5
Ook wel eens gehad: een klant uit een van de vormalige Sovjet-republieken, die bij voorbaat omstandig en met redenen omkleed uitlegde dat zijn creditcard in de VS was geregistreerd (je hebt nu eenmaal dat soort globetrotters toch...). In eerste instantie door PayPal geaccepteerd, maar gelukkig nog juist voor dat ik naar het postkantoor ging sloeg men alarm.

Re: paypal probleempje

6
Pff de zending gelukkig kunnen vasthouden.

Maarja, ik heb de klant netjes een mail gestuurd dat de betaling geblokkeerd is en dat we daarom de zending op hold hebben laten zetten. Klant natuurlijk zwaar over de pis. Had helemaal niets van paypal gehoord en stuurde direct een bevestiging mee dan de betaling wel van zijn creditcard was afgeschreven.

Wat een gezeik zeg.

Re: paypal probleempje

8
Tuurlijk weet ik ook, en daarom hou ik de bestelling vast tot ik daadwerkelijk een betaling binnen heb.

Mijn onderbuik gevoel zegt overigens dat het keurige mensen zijn verder, paar keer telefonisch contact gehad etc.

Maar toch, ik ben er al eens meer mee nat gegaan dus wacht ik tot ik geld binnen heb.

Re: paypal probleempje

13
Een prive verkoop gedaan op een hobby site en betaling is ontvangen van paypal.

Termijn van 45 dagen is ruimschoots overschreden.

Koper zegt nooit een pakket te hebben ontvangen.

Postnl zegt ondanks de T&T niets te kunnen vinden.

Net een Paypal ongeautoriseerde betaling melding ontvangen dat PP het door mij ontvangen bedrag teruggestort heeft. Mogelijk heeft de credit card maatschappij hierin een rol gespeeld.

Geen referentie, geen vraag van hoe zit dat, aangegeven dat er bewijs is van dat het pakket verzonden is etc etc. nul komma nul maakt allemaal niets uit.

Nu dus en geen spullen en geen geld.

Nooit meer iets verkopen via PP, kopen jaaaa dat wel en zit je krap nou ja dan is er een alternatief ....

Onvoorstelbaar dat zoiets kan in deze tijd.

Een ding is nu nu wel helder ik ga dus wel 10 x nadenken of ik wel PP als betaalmiddel wil op mijn webshopsite. Ik vrees echter dat de werkwijze bij alternatieven weinig anders zullen zijn.