31
Mieke,

Het is waar je de nadruk op legt. Wil je met een lage investering een (professionele) webwinkel dan is een webwinkel tegen een maandbedrag de beste oplossing. Je gaf aan dat je graag een eigen feel kan maken. Onderschat dit niet. Een open source pakket is makkelijk te installeren zonder programmeer kennis als je er maar even in verdiept maar dan zou je toch verder in moeten verdiepen om de look en veel aan te kunnen passen. Dat is niet even gedaan. Zal een hoop tijd kosten. Er zijn een hoop webwinkels die zelf geknutseld zijn met Magento of iets anders. Daar zie je soms de webwinkel in 2 talen (sommige woorden staan nog in het Engels), niet alles is gestyled simpel weg omdat het puzzelwerk is om het allemaal aan te passen naar jouw eigen wensen.

Wil je een professionele webwinkel huur er dan 1. Ga op zoek naar een aanbieder waar je aan de lay-out veel kan sleutelen (en die zijn er wel). Zoek anders een aanbieder waar je kan huren en een lay-out eventueel op maat kan laten maken. Je beschikt over een werkende webwinkel voor een lage prijs en goede support (daarvan uitgaan).

Het is wat er eerder werd gezegd. Je kan bij deze aanbieders vaak een hoop aanpassen aan het layout zodat het in 1e instantie er niet op lijkt dat van de bekende aanbieder is. Je moet er alleen tijd aan besteden.

Wil je toch zelf knutselen zoek dan naar een template van magento en pas die her en der aan. Een eigen lay-out in magento stoppen gaat je veel tijd en frustraties opleveren en in die tijd had je wellicht al omzet kunnen draaien.

Vergeet niet bij de meeste aanbieders zitten de hosting kosten inbegrepen in de prijs. Magento vraagt een snelle server en dit kost bijna evenveel of misschien meer dan de maandelijkse bedragen die je betaald voor een webwinkel.

Succes ermee!

32
Maar gelukkig zijn er naast Magento een heleboel andere open source pakketten die dezelfde functionaliteit (kunnen) bieden zonder een zware opgave te leggen aan de server.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

33
Sinds vorig jaar wordt er in het startup circuit veel gepraat over
minimum viable product. MVP, kort gezegt, is een strategie waarmee je kunt bepalen of je product (in dit geval, het verkopen van je producten) werkt en of er klanten voor zijn. Door het minimale te doen, kun je onderzoeken en leren hoe groot je markt is voor je product. Dit proces is eigenlijk een cirkel (bouwen, meten, leren) en met wat je geleerd hebt, kun je weer verder bouwen.

In jouw geval betekend dit, dat je niet eerst een programmeertaal moet gaan leren, maar misschien eerst een kleine webwinkel moet opzetten met een deel van de producten die wilt verkopen en misschien een beetje reclame maken via Adwords met niche zoekwoorden. Je kunt dan zien hoe mensen 'stemmen' met hun portemonnee. Als je klanten/bezoekers het niks vinden (of niet kunnen vinden of zoeken) dan weet je dat eerder en hoeft je niet veel tijd en geld te besteden aan zaken die geen geld opleveren.

Ik ben software ontwikkelaar en dit is de enige manier waarop ik mijn nieuwe producten ontwikkel. Mijn klanten sturen bewust en onbewust de richting waarin het product zich ontwikkelt.
Peter Stuifzand
[url=http://stuifzandwebwinkels.nl/]Stuifzand Webwinkels[/url]

34
Ik ben trouwens druk bezig. HTML en CSS aan het leren. Ik heb er zowaar nog lol in ook.
Ik heb een eigen achtergrond in elkaar gefietst. Superleuk!
Zelfs al ga ik het uiteindelijk uit handen geven, weet ik wat en wanneer ik hoe wil. ;)
http://aagjedoeken.wordpress.com/
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

35
Kijk eens aan, kunnen we al ergens iets bewonderen?

Vooral dat laatste is erg handig, kenbaar kunnen maken wat je wil en ook een beetje weten waar je het over hebt :)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

36
Het staat alleen nog op mijn pc. Net was ik weer aan het sleutelen en nu ligt de boel weer door elkaar heen. Mss vanavond wat. Het is nog wel heel provisorisch met allemaal tijdelijke afbeeldingen enzo.
http://aagjedoeken.wordpress.com/

37
Zo, even dit topic weer opdiepen haha... Ik was benieuwd of je er al wat verder mee was Mieke.

Tevens is er nog een andere oplossing, want ik kamp met hetzelfde probleem, of leren en opensource, of genoegen nemen met een template.
Die oplossing is er bij Shoptrader wel, je kan ze namelijk je persoonlijke wensen in je shop laten verwerken, je kan hun kennis hiervoor inhuren. En zij voeren dit dan uit, je kan ook bij ze langsgaan.

Ik heb hier al eens info over gekregen van hen, en dat was ook nog zeer betaalbaar. Je krijgt ook gewoon vooraf een prijsopgave. Je kan zo dus vanalles in de template aan laten passen, ook de layout als je zou willen.
Geen idee wat je precies allemaal aan kan laten passen, maar informeren staat vrij denk ik ;)

Of dit bij andere template aanbieders ook kan weet ik niet.

Succes verder.

38
Er zijn ook genoeg bedrijven die voor een redelijk uurtarief of per offerte templates voor open source bouwen...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

39
Meesleepbeest schreef:Zo, even dit topic weer opdiepen haha... Ik was benieuwd of je er al wat verder mee was Mieke.

Tevens is er nog een andere oplossing, want ik kamp met hetzelfde probleem, of leren en opensource, of genoegen nemen met een template.
Die oplossing is er bij Shoptrader wel, je kan ze namelijk je persoonlijke wensen in je shop laten verwerken, je kan hun kennis hiervoor inhuren. En zij voeren dit dan uit, je kan ook bij ze langsgaan.

Ik heb hier al eens info over gekregen van hen, en dat was ook nog zeer betaalbaar. Je krijgt ook gewoon vooraf een prijsopgave. Je kan zo dus vanalles in de template aan laten passen, ook de layout als je zou willen.
Geen idee wat je precies allemaal aan kan laten passen, maar informeren staat vrij denk ik ;)

Of dit bij andere template aanbieders ook kan weet ik niet.

Succes verder.
Een andere oplossing is een totaaloplossing op maat afnemen. Er zijn hier verschillende partijen waarbij je dat kunt doen (waaronder wij).
Het voordeel hiervan is dat je je volledig kunt richten op dat waar je goed in bent; de producten in de webwinkel zetten, de verkoop / orderafhandeling en het contact met klanten. Heel het technische gebeuren besteed je uit en wanneer je ergens niet uitkomt of er iets niet werkt kun je bij 1 partij terecht met al je vragen.

Een template is trouwens een ruim begrip. Elk softwarepakket zal met een soort van template werken. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk dat je bij die clubs alleen kunt kiezen uit een paar standaard templates ipv iets op maat te kunnen laten maken. Dat laatste heeft doorgaans de voorkeur om geen 13-in-een-dozijn-shop te krijgen.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

40
Meesleepbeest schreef:Zo, even dit topic weer opdiepen haha... Ik was benieuwd of je er al wat verder mee was Mieke.

Tevens is er nog een andere oplossing, want ik kamp met hetzelfde probleem, of leren en opensource, of genoegen nemen met een template.
Die oplossing is er bij Shoptrader wel, je kan ze namelijk je persoonlijke wensen in je shop laten verwerken, je kan hun kennis hiervoor inhuren. En zij voeren dit dan uit, je kan ook bij ze langsgaan.

Ik heb hier al eens info over gekregen van hen, en dat was ook nog zeer betaalbaar. Je krijgt ook gewoon vooraf een prijsopgave. Je kan zo dus vanalles in de template aan laten passen, ook de layout als je zou willen.
Geen idee wat je precies allemaal aan kan laten passen, maar informeren staat vrij denk ik ;)

Of dit bij andere template aanbieders ook kan weet ik niet.

Succes verder.
Ik blijk dus een vriendin te hebben die als hobby het bouwen van websites en webwinkels heeft. We gaan binnenkort samen zitten. Ik weet precies wat ik wil qua uitstraling (maten ed), nog niet qua kleur. Grafisch is ze ook heel goed, dus ik ga eerst samen met haar dat pad nog af.
Daarna, als dat niet lukt, ga ik verder kijken. (A. Loomans, je staat als eerste op mijn lijstje ;) )
http://aagjedoeken.wordpress.com/

42
meesleepbeest, heb je al eens gekeken bij "mijnwebwinkel 5" van logivert.
Lijkt me ook wel een goed programma.
Ze hebben hun eigen forum, lijkt me wel handig.

43
veke schreef:meesleepbeest, heb je al eens gekeken bij "mijnwebwinkel 5" van logivert.
Lijkt me ook wel een goed programma.
Ze hebben hun eigen forum, lijkt me wel handig.
Daar heb ik zeker naar gekeken, ik heb sowieso alle 'bekendere' al wel gehad. En ik kom er op uit dat de sites van Magento en Zen-cart die door mensen vaak zelf gemaakt zijn gewoonweg veel mooier zijn.
Bij de voorbeeld shops die ze op de site hebben staan had ik bij 90% al direct van: "Ah laat maar, standaard, niks interessants." etc.

Dus dat viel al vrij snel af, op dit moment.

44
Tja hun voorbeeldsites, zijn niet allemaal echt goed.
Maar zoals je zegt 10% valt wel mee en ik ben ook naar andere sites gaan zoeken via hun forum.
Dan zie ik hier en daar toch wel iets dat ok is.
Ik zal ook nooit meer dan 300 items hebben.
En wil het strak en simpel houden.

Heb ook getwijfeld over magneto, maar ben computerleek, dus schrik dat het te moeilijk is.

45
veke schreef:Heb ook getwijfeld over magneto, maar ben computerleek, dus schrik dat het te moeilijk is.
Ik hoop dat Zen-cart wat makkelijker is... En daar zit ook een NL community achter en een Engelse. Alle begin is denk ik wel moeilijk, maar het is gratis om uit te proberen ;) Daarom kiezen wij voor voorbereiden-voorbereiden-voorbereiden, dan missen we deze Sinterklaas maar, maakt ons niks uit.

46
Mieke schreef: [..]
Ik blijk dus een vriendin te hebben die als hobby het bouwen van websites en webwinkels heeft. We gaan binnenkort samen zitten. Ik weet precies wat ik wil qua uitstraling (maten ed), nog niet qua kleur. Grafisch is ze ook heel goed, dus ik ga eerst samen met haar dat pad nog af.
Daarna, als dat niet lukt, ga ik verder kijken. (A. Loomans, je staat als eerste op mijn lijstje ;) )
Kijk eens aan, dat laatste zie ik als een compliment :-)

Ik blijf graag op de hoogte van de vorderingen!
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

47
A. Loomans schreef:Wat jij bedoelt is waarschijnlijk dat je bij die clubs alleen kunt kiezen uit een paar standaard templates ipv iets op maat te kunnen laten maken. Dat laatste heeft doorgaans de voorkeur om geen 13-in-een-dozijn-shop te krijgen.
Euh, hier heb ik overheen gelezen vorige post ;)
Nee, bij Shoptrader kun je alles aan laten passen, qua layout en invulling van de template. Je begint eventueel met een standaard template en past die aan(, dit kun je grotendeels ook zelf alleen is dat even puzzelen). En hiervoor kun je een prijsopgave krijgen en dan zelf beslissen of je dat wilt of niet. Ik neem aan dat ze dat nog steeds doen, ze passen dan alles aan wat je wenst. Zover ik weet draait dat hele zwikkie daar trouwens op osC.