Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

32
RicardoV schreef:Wie zet geen retouradres op een brievenbusenvelop die hij/zij verstuurd naar een klant?
En indien je dit wel doet, waarom wel?
Klanten voeren zelf hun adres in. Als ze een fout maken, en het adres bestaat niet, krijg je de post tenminste nog terug.

Ik heb 1x een kwaaie klant gehad die volhield dat ze de zending nooit had ontvangen. Na controle bleek dat ze haar oude postcode had gebruikt. PC + huisnummercombinatie was trouwens geldig, dus werd gewoon bezorgd. Ze bleef overigens kwaad op mij want ik had het moeten controleren. En mijn aanbod om met 50% korting opnieuw te kopen was al helemaal fout.

Zucht. Sommige klanten ........

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

33
Wouterjan schreef:Ik heb op de adres sticker van de klant rechtsboven aan klein de afzender staan.
Kijk wel uit, dat het niet "herkend" wordt als geadresseerde. Op het postkantoor met een pakket eens meegemaakt. In koeieletters de geadresseerde, voorafgegaan door het woordje "Aan:" werd verward met de piepkleine letters van de afzender, voorafgegaan door het woordje "Afzender".

De mevrouw die het labeltje schreef presteerde het om het verkeerdom te doen.

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

34
Jaap1 schreef:
Wouterjan schreef:Ik heb op de adres sticker van de klant rechtsboven aan klein de afzender staan.
Kijk wel uit, dat het niet "herkend" wordt als geadresseerde. Op het postkantoor met een pakket eens meegemaakt. In koeieletters de geadresseerde, voorafgegaan door het woordje "Aan:" werd verward met de piepkleine letters van de afzender, voorafgegaan door het woordje "Afzender".

De mevrouw die het labeltje schreef presteerde het om het verkeerdom te doen.
Dacht ik dus inderdaad ook aan, zou dit niet perongeluk verkeerd gescand kunnen worden.
Afbeelding
?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

39
Tijdje aan het verzenden met luchtkussen enveloppen van het merk Mail Lite. Bevallen zeer prima. Hiervoor heb ik ook een tijdje verzonden met merkloze luchtkussen enveloppen. Die merkloze bevielen ook prima. Over de sluiting van de merkloze was ik echter meer te spreken dan over die van Mail Lite. Maar die van Mail Lite wegen dan weer wat minder wat soms in het voordeel kan zijn bij verzend kosten. ( dan haal je die 7€ extra kosten voor 200 Mail Lite t.o.v. merkloze er gemakkelijk uit wanneer je soms net die 0,5€ minder hoeft te betalen )

Maar nu was ik eigenlijk benieuwd met welke merken van luchtkussen enveloppen jullie verzenden en hoe dat bevalt :?:

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

40
Ik gebruik ook mail-lite, maar ik plak dan nog wel weer extra plakband over de sluiting. Het is me opgevallen, dat wanneer ik dit niet doe er gewoon meer 'kwijt' raakt. Ik koop ze voor 0.145 per stuk (inc. btw en verzendkosten).

Voor het stickeren heb een een dymo met dezelfde opmaak qua afz./geadresseerde als Wouterjan. De stickers heb ik via labeldiscounter, dat scheeldt toch behoorlijk ten opzichte van de originele.

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

41
PQU schreef:Ik gebruik ook mail-lite, maar ik plak dan nog wel weer extra plakband over de sluiting. Het is me opgevallen, dat wanneer ik dit niet doe er gewoon meer 'kwijt' raakt. Ik koop ze voor 0.145 per stuk (inc. btw en verzendkosten).

Voor het stickeren heb een een dymo met dezelfde opmaak qua afz./geadresseerde als Wouterjan. De stickers heb ik via labeldiscounter, dat scheeldt toch behoorlijk ten opzichte van de originele.
Je koopt dan waarschijnlijk een kleiner formaat in dan ik van plan ben, welke koop jij voor 0,145 per stuk? Ik heb namelijk de F/3 versie welke toch al gauw op de 0,3€ p/s komt. incl verzendkosten.

Labeldiscounter was volgens mij nog vrij prijzig, had laatst een andere gezien die zelfs op 1-2 rollen al 3€ goedkoper was.

Zelf plakken wij geen tape om de sluiting van de Mail Lite enveloppen, ook nog nooit iets kwijtgeraakt. Maar de sluiting is inderdaad iets die ik ook wat van lage kwaliteit vindt.

Welke fontgrootte gebruik je dan voor de afz en de geadresseerde? Plak namelijk momenteel gewoon nog een afz. adres links boven op de envelop van de 100 stickervellen die nog over zijn..

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

44
Ik heb nauwelijks brievenbuspakketjes, meeste dingen die ik verkoop passen bij lange na niet door de brievenbus heen. Maar de keren dat het wel voorkomt lever ik ze in op het station bij de AKO, zij hebben de bak achter de balie staan, waar niemand bij kan.
En wij hebben ook een business point op 2 minuten rijden zitten, dus daar lever ik ook regelmatig de post in.

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

45
RicardoV schreef:
PQU schreef:Ik gebruik ook mail-lite, maar ik plak dan nog wel weer extra plakband over de sluiting. Het is me opgevallen, dat wanneer ik dit niet doe er gewoon meer 'kwijt' raakt. Ik koop ze voor 0.145 per stuk (inc. btw en verzendkosten).

Voor het stickeren heb een een dymo met dezelfde opmaak qua afz./geadresseerde als Wouterjan. De stickers heb ik via labeldiscounter, dat scheeldt toch behoorlijk ten opzichte van de originele.
Je koopt dan waarschijnlijk een kleiner formaat in dan ik van plan ben, welke koop jij voor 0,145 per stuk? Ik heb namelijk de F/3 versie welke toch al gauw op de 0,3€ p/s komt. incl verzendkosten.

Labeldiscounter was volgens mij nog vrij prijzig, had laatst een andere gezien die zelfs op 1-2 rollen al 3€ goedkoper was.

Zelf plakken wij geen tape om de sluiting van de Mail Lite enveloppen, ook nog nooit iets kwijtgeraakt. Maar de sluiting is inderdaad iets die ik ook wat van lage kwaliteit vindt.

Welke fontgrootte gebruik je dan voor de afz en de geadresseerde? Plak namelijk momenteel gewoon nog een afz. adres links boven op de envelop van de 100 stickervellen die nog over zijn..
Is inderdaad een kleiner formaat, nl. D1
Voor de labels kwam ik op 2.41 p/rol voor 99012 (incl. btw en verzend en 10% korting)

Qua letterformaat zitten we met afzender op arial 8 en geadresseerde op 12. Tussen beide adressen staat wel een streepje om het verschil aan te gegeven. En bij de afzender hebben we alleen straat + huisnr + postcode + plaats + land, dus zonder bedrijfsnaam.

Re: Hoe versturen jullie brievenbuspost?

46
PQU schreef:Ik gebruik ook mail-lite, maar ik plak dan nog wel weer extra plakband over de sluiting. Het is me opgevallen, dat wanneer ik dit niet doe er gewoon meer 'kwijt' raakt. Ik koop ze voor 0.145 per stuk (inc. btw en verzendkosten).

Waar koop jij deze dan in?