Beslist.nl verwijdert (!) shopreviews ouder dan 12 maanden
Geplaatst: 24 april 2014
Worden bij jullie ook alle reviews ouder dan 12 maanden verwijdert? Op mijn pagina zijn ze niet meer te zien bij de shopreviews. Ook als ik inlog bij Beslist.nl, zie ik ze niet meer.
Volgens mij is dit het gevolg van een recente wijziging. De pagina is sowieso onlangs helemaal vernieuwd (geen verbetering in mijn ogen, je ziet o.a. minder snel het verschil tussen positieve en negatieve reviews).
Ik heb ze hier onlangs over gemaild, toen kreeg ik een mailtje terug waarin geen antwoord werd gegeven op mijn vraag:
Ik baal er nogal van. Reviews verzamelen is niet eenvoudig. Ik snap overigens ook niet waarom Beslist waardevolle (door gebruikers gegenereerde!) content wegmikt.
Volgens mij is dit het gevolg van een recente wijziging. De pagina is sowieso onlangs helemaal vernieuwd (geen verbetering in mijn ogen, je ziet o.a. minder snel het verschil tussen positieve en negatieve reviews).
Ik heb ze hier onlangs over gemaild, toen kreeg ik een mailtje terug waarin geen antwoord werd gegeven op mijn vraag:
Wat vinden jullie hiervan? Is dit ook bij jullie pagina op Beslist?Bedankt voor uw bericht.
Zoals we het eerder bij u bekend hebben gemaakt (onze e-mail van woensdag 19-3-2014), er is sinds kort een nieuwe shopreview pagina op Beslist live gegaan.
In de betreffende e-mail stond vermeld:
“Uw beoordeling
De beoordeling van uw webshop en de periode waarin u actief bent op beslist.nl worden op de nieuwe pagina prominenter getoond. Uw beoordeling wordt echter ook anders bepaald. In de nieuwe situatie wordt de beoordeling bepaald aan de hand van de minimaal 25 reviews die u in de afgelopen 12 maanden heeft gekregen. Indien u minder dan 25 reviews heeft wordt er gekeken naar de afgelopen 24 maanden. Beschikt uw webshop niet over 25 reviews die in de afgelopen 24 maanden zijn geplaatst dan wordt er geen beoordeling getoond. De beschikbare reviews over de afgelopen 24 maanden zijn wel zichtbaar.
Het Topwinkel keurmerk
In de oude situatie werd u vanaf 10 reviews met een gemiddeld cijfer van 7,5 of hoger als Topwinkel aangemerkt. Dit keurmerk komt in het nieuwe design te vervallen en zal spoedig in een nieuwe vorm terugkomen. U wordt hier binnenkort over geïnformeerd.
Uw reactie op een review
Via https://cl.beslist.nl/shop/reviews/ heeft u de mogelijkheid om te reageren op reviews die over uw webshop worden geplaatst. Nadat u uw reactie heeft geplaatst wordt de discussie direct gesloten. Voor beide partijen is het dan niet meer mogelijk om te reageren. Daarnaast is het in de nieuwe situatie niet meer mogelijk dat een andere bezoeker zijn reactie toevoegt aan een bestaande review. Doel van deze wijzigingen is het voorkomen van ellenlange discussies.
Detailpagina
Reviews worden steeds belangrijker op beslist.nl, zoals ook te zien is in de nieuwe opzet van de shopreview pagina. Naast de shopreview pagina zullen reviews ook op de detailpagina, de pagina waar consumenten de productdetails kunnen bekijken en de aanbieders van een product kunnen vergelijken, een prominentere rol gaan spelen. Over deze nieuwe detailpagina ontvangt u op donderdag 20 maart aanvullende informatie.
Indien u meer informatie wenst of vragen heeft over de nieuwe shopreviewpagina dan kunt u contact opnemen via sales@beslist.nl of 026-3190410. “
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik baal er nogal van. Reviews verzamelen is niet eenvoudig. Ik snap overigens ook niet waarom Beslist waardevolle (door gebruikers gegenereerde!) content wegmikt.