Zo te lezen gaat het om een spoedgeval. SEO kost tijd. Wellicht reageer ik een keer met adviezen in dit topic, maar naar aanleiding van je bericht in je voorgaande topic (
viewtopic.php?f=11&t=16607), had ik je destijds een mail gestuurd en nul reactie daarop ontvangen. Ik had je graag willen helpen.
Als je het nog een paar maanden uithoud, zou je kunnen overwegen om te gaan nichebloggen, aan de hand van een SEO strategie:
viewtopic.php?f=3&t=16934
Toch snel een paar opmerkingen:
1 - Denk ook eens aan netwerken met personen die in jouw doelgroep vallen. Probeer met hen, één op één een heel sterke band op te bouwen, zodat ze jou gaan vertrouwen en vervolgens binnen hun netwerk vertellen dat ze van jou hebben gekocht + ervaring met jouw shop en product. Desnoods tegen een beloning bij resultaat (hoeft niet financieel).
Kortom, voor snel succes zou je je kunnen mengen in relevante groepen die die pillen/bars van je, normaliter al elders kopen of hier interesse in tonen, jezelf bekend proberen te maken onder die mensen, zodat ze van jou gaan bestellen en zodoende proberen aan je eerste klanten te komen. Wees maximaal aanwezig op de plekken waar jouw doelgroep al aanwezig is. En bouw je naam op door op een positieve manier op te vallen.
2 - Kijk op welke manier je waarde kan toevoegen aan de mensen die in je doelgroep vallen. Oftewel: hoe kan jij hun leven beter maken. Met advies? Of met iets heel anders, wat zijn je persoonlijke, sterke kwaliteiten, benut die. En voeg daarmee waarde toe, zodat je gaat opvallen, aan bekendheid wint en via die route de eerste bestellingen kan ontvangen. Als je consistent waarde toevoegt (liefst 1-op-1), krijg je een gunfactor. Kan je niet van een potje een paar proefverpakkingen (laten) maken en dit verspreiden onder geselecteerde personen om een voet tussen de deur te krijgen?
3 - SEO duurt misschien te lang nu voor jou, volgens mij gaat het om een spoedsituatie.
Conversie krijg je omhoog door te testen. Uit die test ontvang je data. Met die data kan je beslissingen (aanpassingen dus) nemen op basis van feiten. Dit is een betere methode dan beslissingen nemen op basis van meningen en daarop allerlei aanpassingen doen, terwijl je niet zeker weet of bezoekers daar meer of juist minder van gaan kopen. Cijfers heb je nodig. Feiten. Statistiek. Dan heb je bewijs wat werkt. Verkregen van de mensen die je als klant wilt hebben / al hebt.
4 - Of gebruik het LIFT model om je conversie te verhogen, gebruik ik zelf ook:
https://www.widerfunnel.com/the-six-lan ... e-factors/. Ook hierbij doe je aanpassingen op basis van data, dus misschien iets voor de komende maanden.
5 - Conversie krijg je ook omhoog door BELIEF/TRUST te vergroten. Hier hoef je niet per se data voor op te bouwen. Als iemand veel vertrouwen/geloof in jou heeft, zal deze (eerder) bestellen. Belief/trust wordt o.a. opgebouwd door ervaringen. Genereer dus zoveel mogelijk positieve ervaringen. Dit kan een bestelling zijn, waaruit een positieve ervaring volgt (beste manier). Een belletje na de bestelling of alles naar wens is en misschien nog een cadeautje of iets (allerbeste manier). Maar ook gewoon een simpel bezoek aan jouw shop draagt bij aan BELIEF/TRUST. Of een persoonlijk contact met mensen in je doelgroep (= beginnen met netwerken). Je moet zorgen dat zoveel mogelijk mensen vertrouwen in jou krijgen. En dit BELIEF wordt het meest gevoed door ervaringen / resultaten / de uitkomst van iets. Als mensen groot vertrouwen in jou hebben, gaan ze van je kopen. Ze weten dan al wat ze zullen krijgen, dat het goed is, wat het resultaat zal zijn, wat ze kunnen verwachten, etc. etc.
6. Misschien kan je partnerships sluiten met relevante bloggers. Zij hebben al traffic, dus misschien een kans dat zij daar wat van willen delen, in ruil voor een dikke beloning bij resultaat.
Concreet: kies een strategie welke snel voor resultaat kan zorgen, zelf zou ik zorgen voor een betrouwbare uitstraling op homepage, productpagina's, etc. (maak een checklist van alles wat je moet regelen, vergelijk jouw shop met een gerleateerde shop en brainstorm over te nemen acties om betrouwbaarheid te verhogen) daarna zou ik beghinnen met één op één netwerken, zodat de bal alvast kan gaan beginnen te rollen. Naarmate ik een netwerk opbouw, die personen motiveren om weer andere mensen naar mijn webshop toe te brengen. Binnen een netwerk heerst vertrouwen (trust), zodat je niet telkens weer opnieuw vertrouwen moet opbouwen bij elke nieuwe bezoeker die nog geen ervaring met jouw shop / jouw product heeft.
Dit was even mijn persoonlijke visie.
James Hardenberg