Graag feedback op www.laptopmania.nl

1
Hallo mensen,

Ik ben wesley 21 jaar oud, woon in haarle.

Sinds 12 december ben ik op het idee gekomen om een webshop te beginnen met laptop onderdelen. Voornamelijk laptop adapters.

Ik ben nu 1 jaar zpp'er die zich bezig houd met reparatie's van computers laptops en service bied op dit gebied. De laatste paar maanden kreeg ik vaak vragen naar laptop onderdelen zoals schermen adapters en meer.

Zo kwam ik op het idee om maar een webshop te beginnen. Ik ben er nu een paar weken mee bezig, en ben nu voornamelijk nog bezig met het toevoegen van producten dit zijn er heeeel wat.

En aangezien ik per product appart de seo kan instellen en graag hoog in google wil komen doe ik dit allemaal handmatig.

Toch wil ik graag van jullie weten wat jullie van de webshop vinden.

Graag hoor ik jullie positieve / negatieve reactie's en mogelijke verbeter punten.

de website : http://www.laptopmania.nl

Met vriendelijke groet,

Re: Graag feedback op www.laptopmania.nl

2
Hallo leuk dat je je aangemeld hebt op webwinkelforum.

Ten eerste vind ik de webwinkel er tip-top uitzien. Strak, duidelijk en vind de kleuren bij het onderwerp passen. Ik mis echter wel 1 essentieel deel: Algemene Voorwaarden deze ontbreken (tenminste voor niet ingelogde mensen) Het is wettelijk verplicht dat je Algemene voorwaarden hebt en deze kunt tonen (ook aan niet ingelogde mensen)

Daarnaast mis ik nog een achteraf betaal methode. Ook dit is wettelijk verplicht, een klant moet de optie hebben om tenminste 50% achteraf te betalen.

Ook het verplicht registreren van klanten is een struikelblok. Online klanten willen gemakkelijk en snel kunnen bestellen en zitten liever niet te wachten op een 'account waar je toch het wachtwoord van kwijt raakt' Maak ook een optie om te kunnen bestellen zonder account. Dit kan je veel omzet opleveren

Voor de rest weinig punten van kritiek, vind het wel stoer als je iets besteld dat dit dan direct naar je mandje 'slide'

Succes!
Alles over webwinkels vind je op http://www.webshop-informatie.nl

Re: Graag feedback op www.laptopmania.nl

3
Eerste indruk is een positieve, maar toch staan twee dingen me tegen op de homepage:

• Je gebruikt een onbestemde steunkleur. Juist op een laptopscherm is niet duidelijk of het nu oranje, rood of iets van roze is. Die kleur zou ik als belangrijk accent harder aanzetten.

• De afbeelding met 12 productcategorieën in drie kolommen (met vinkjes voor "OK") is niet aanklikbaar. Je moet voor de categorielinks uitwijken naar de minder opvallende sidebar.

Verder mis ik een belangrijke insteek voor de laptopgebruiker die accessoires zoekt: "Ik heb zus-en-zo'n laptop, welke accessoires zijn daarvoor geschikt?" Net zoals shops voor toners en inkt zou je een selectiesysteem kunnen aanbieden op basis van merk en type. Nu mis ik in de productgegevens te veel concrete specificaties: ik kan bijvoorbeeld niet zien of mijn laptop wel in de aangeboden laptoptas past en dat is *klik* exit bezoeker.
StoreCore.io

Re: Graag feedback op www.laptopmania.nl

4
Webshop Informatie schreef:Hallo leuk dat je je aangemeld hebt op webwinkelforum.

Ten eerste vind ik de webwinkel er tip-top uitzien. Strak, duidelijk en vind de kleuren bij het onderwerp passen. Ik mis echter wel 1 essentieel deel: Algemene Voorwaarden deze ontbreken (tenminste voor niet ingelogde mensen) Het is wettelijk verplicht dat je Algemene voorwaarden hebt en deze kunt tonen (ook aan niet ingelogde mensen)

Daarnaast mis ik nog een achteraf betaal methode. Ook dit is wettelijk verplicht, een klant moet de optie hebben om tenminste 50% achteraf te betalen.

Ook het verplicht registreren van klanten is een struikelblok. Online klanten willen gemakkelijk en snel kunnen bestellen en zitten liever niet te wachten op een 'account waar je toch het wachtwoord van kwijt raakt' Maak ook een optie om te kunnen bestellen zonder account. Dit kan je veel omzet opleveren

Voor de rest weinig punten van kritiek, vind het wel stoer als je iets besteld dat dit dan direct naar je mandje 'slide'

Succes!

Hallo, ten eerste bedankt voor je reactie, soms zie je door het bos de bomen niet meer aangezien ik de webshop de hele dag zie.

1. De algemene voorwaarden staan wel op de site, in de footer ook voor niet ingelogde mensen.

2. Daarnaast mis ik nog een achteraf betaal methode. Ook dit is wettelijk verplicht, een klant moet de optie hebben om tenminste 50% achteraf te betalen. ( wat kan ik hier het beste voor gebruiken ? )

3. Ook het verplicht registreren van klanten is een struikelblok. Online klanten willen gemakkelijk en snel kunnen bestellen en zitten liever niet te wachten op een 'account waar je toch het wachtwoord van kwijt raakt' Maak ook een optie om te kunnen bestellen zonder account. Dit kan je veel omzet opleveren

Hierin heb je gelijk dit ga ik aanpassen !
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Graag feedback op www.laptopmania.nl

5
Ward schreef:Eerste indruk is een positieve, maar toch staan twee dingen me tegen op de homepage:

• Je gebruikt een onbestemde steunkleur. Juist op een laptopscherm is niet duidelijk of het nu oranje, rood of iets van roze is. Die kleur zou ik als belangrijk accent harder aanzetten.

• De afbeelding met 12 productcategorieën in drie kolommen (met vinkjes voor "OK") is niet aanklikbaar. Je moet voor de categorielinks uitwijken naar de minder opvallende sidebar.

Verder mis ik een belangrijke insteek voor de laptopgebruiker die accessoires zoekt: "Ik heb zus-en-zo'n laptop, welke accessoires zijn daarvoor geschikt?" Net zoals shops voor toners en inkt zou je een selectiesysteem kunnen aanbieden op basis van merk en type. Nu mis ik in de productgegevens te veel concrete specificaties: ik kan bijvoorbeeld niet zien of mijn laptop wel in de aangeboden laptoptas past en dat is *klik* exit bezoeker.
Hallo, bedankt voor je reactie.

1. Je gebruikt een onbestemde steunkleur. Juist op een laptopscherm is niet duidelijk of het nu oranje, rood of iets van roze is. Die kleur zou ik als belangrijk accent harder aanzetten. Deze kan ik eventueel nog aanpassen maar is nu heel veel werk ivm email layout en factuur etc etc.

2. De afbeelding met 12 productcategorieën in drie kolommen (met vinkjes voor "OK") is niet aanklikbaar. Je moet voor de categorielinks uitwijken naar de minder opvallende sidebar.

Klopt het is een afbeelding verder niet, hier zal in de toekomst meer aan worden gedaan.
De categorie links hiermee bedoel je de onderverdeelde producten ? Hier kan ik verder weinig aan doen, Een zoekfucntie op op laptop merk en model te filteren komt er z.s.m maar deze is vrij duur!

Re: Graag feedback op www.laptopmania.nl

6
Ik tel op de eerste pagina 32 het woord laptop. Waarvan 1 gespeld is als: "latop" Tenzij je ook nog van plan bent om andere schermen, adapters, muizen, kabels en toetsenborden te verkopen, is het dan niet praktischer om het beestje gewoon bij de naam te noemen? Voor zover ik weet zit er weinig verschil tussen een laptop muis en een desktop muis. Misschien zijn er interessante kleine muisjes voor bij je laptop, maar die kun je prima ook op een desktop aansluiten.

Ik zou de afbeelding met die vinkjes en de hele opsomming weghalen. Dan zijn de aanbevolen producten ook eerder in beeld.

Over het algemeen klaag ik steen en been over de indeling van een menu in merk. In dit geval is het helemaal verantwoord om adapters op merk in te delen, prima gedaan dus.


Dat je door de bomen het bos niet ziet is helemaal logisch. Daarom ben ik ook liever adviseur dan ontwerper. Dan kan ik beter letten op die kleine details.

Re: Graag feedback op www.laptopmania.nl

7
Tink schreef:Ik tel op de eerste pagina 32 het woord laptop. Waarvan 1 gespeld is als: "latop" Tenzij je ook nog van plan bent om andere schermen, adapters, muizen, kabels en toetsenborden te verkopen, is het dan niet praktischer om het beestje gewoon bij de naam te noemen? Voor zover ik weet zit er weinig verschil tussen een laptop muis en een desktop muis. Misschien zijn er interessante kleine muisjes voor bij je laptop, maar die kun je prima ook op een desktop aansluiten.

Ik zou de afbeelding met die vinkjes en de hele opsomming weghalen. Dan zijn de aanbevolen producten ook eerder in beeld.

Over het algemeen klaag ik steen en been over de indeling van een menu in merk. In dit geval is het helemaal verantwoord om adapters op merk in te delen, prima gedaan dus.


Dat je door de bomen het bos niet ziet is helemaal logisch. Daarom ben ik ook liever adviseur dan ontwerper. Dan kan ik beter letten op die kleine details.
Ik tel op de eerste pagina 32 het woord laptop. Waarvan 1 gespeld is als: "latop" Tenzij je ook nog van plan bent om andere schermen, adapters, muizen, kabels en toetsenborden te verkopen, is het dan niet praktischer om het beestje gewoon bij de naam te noemen? Voor zover ik weet zit er weinig verschil tussen een laptop muis en een desktop muis. Misschien zijn er interessante kleine muisjes voor bij je laptop, maar die kun je prima ook op een desktop aansluiten.
Latop heb ik veranderd, dit is voor het indexeren van google op zoekwoorden, de afbeeldingen ben ik ook nog niet klaar mee het is een tijdelijke indelen. Maar je hebt daarin wel gelijk !
Over het algemeen klaag ik steen en been over de indeling van een menu in merk. In dit geval is het helemaal verantwoord om adapters op merk in te delen, prima gedaan dus.
Meen je dit serieus ? vind je het niet teveel verdelingen "te veel subcategorien ?" Ik vind het zelf namelijk nogal veel maar er is helaas geen andere mogelijkheid. De acer aspire serie is tot nu toe het compleetste met categorien en sub categorien.
Dat je door de bomen het bos niet ziet is helemaal logisch. Daarom ben ik ook liever adviseur dan ontwerper. Dan kan ik beter letten op die kleine details.
Mijn dank hiervoor nu kan ik weer wat aanpassingen doen ivm de verbetering van de shop.

Re: Graag feedback op www.laptopmania.nl

8
laptopmania schreef:
Tink schreef:Over het algemeen klaag ik steen en been over de indeling van een menu in merk. In dit geval is het helemaal verantwoord om adapters op merk in te delen, prima gedaan dus.
Meen je dit serieus ? vind je het niet teveel verdelingen "te veel subcategorien ?" Ik vind het zelf namelijk nogal veel maar er is helaas geen andere mogelijkheid. De acer aspire serie is tot nu toe het compleetste met categorien en sub categorien.
Ja dat meen ik serieus. Mensen die roepen dat er te veel subcategorieën zijn blijven hangen in oude usability principes. Zoals je best doen om binnen drie klikken overal te zijn. Gebruikersvriendelijkheid is niet aan vaste regels te leggen, hoe graag we dat ook doen.

Stel je voor dat je een klant bent met een kapotte adapter, wat zijn dan je voorwaarden? Dat je adapter op je laptop past. Wat weet een klant van zijn laptop? Vrij weinig, het merk en hoe die er uit ziet meestal. Wie onthoudt er nou een typenummer?
Maar een klant die een nieuwe muis zoekt, zoekt die een bepaald merk? Soms wel. En soms zijn ze gewoon opzoek naar een muis met 5 knoppen. Of een "muis zonder die verdomde scrollwielen, want daar kan ik niet mee omgaan." (Stel je even een niet zo handige computer gebruiker voor).

Re: Graag feedback op www.laptopmania.nl

9
Hallo laptopmania,

Hierbij mijn reactie puntsgewijs neergezet:

- er staan 3 afbeeldingen / banners boven elkaar en niet 1 is aanklikbaar!
- de 2e banner / afbeelding kun je weghalen dubbele info, staat ook al rechts
- Hoe wil je voor 22:00 besteld morgen in huis realiseren ? Ben ik wel benieuwd naar
- Het woordje meer kan ook wel weg bij de categorieën, als ik er op klik gebeurd er niks
- Probeer geen 06 nummer op de site te vermelden, neem dan een VOIP nummer
- is het verzenden & afhalen of verzenden of ophalen --> wees duidelijk
- voorraad en levertijd hetzelfde icoontje ?? niet doen is verwarrend

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Veel succes met je webwinkel!
WebwinkelCommunity <-- Wordt nu lid

Re: Graag feedback op www.laptopmania.nl

10
webwinkeladviseur schreef:Hallo laptopmania,

Hierbij mijn reactie puntsgewijs neergezet:

- er staan 3 afbeeldingen / banners boven elkaar en niet 1 is aanklikbaar!
- de 2e banner / afbeelding kun je weghalen dubbele info, staat ook al rechts
- Hoe wil je voor 22:00 besteld morgen in huis realiseren ? Ben ik wel benieuwd naar
- Het woordje meer kan ook wel weg bij de categorieën, als ik er op klik gebeurd er niks
- Probeer geen 06 nummer op de site te vermelden, neem dan een VOIP nummer
- is het verzenden & afhalen of verzenden of ophalen --> wees duidelijk
- voorraad en levertijd hetzelfde icoontje ?? niet doen is verwarrend

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Veel succes met je webwinkel!
- er staan 3 afbeeldingen / banners boven elkaar en niet 1 is aanklikbaar!
Banners hoeven niet perse aanklikbaar te zijn, tevens heb je wel gelijk 3 is misschien teveel.
de 2e banner / afbeelding kun je weghalen dubbele info, staat ook al rechts
Waar rechts ? welke bedoel je precies ?
- Hoe wil je voor 22:00 besteld morgen in huis realiseren ? Ben ik wel benieuwd naar
Nou als iemand iets besteld voor 22:00 geef ik het door aan mijn leverancier, is het morgen bij de klant in huis. Niet zo moeilijk toch ? Zijn er genoeg die dit aanbieden, lijkt me alleen maar een + punt.
- Het woordje meer kan ook wel weg bij de categorieën, als ik er op klik gebeurd er
niks
Hier heb je gelijk in ga ik veranderen !
- Probeer geen 06 nummer op de site te vermelden, neem dan een VOIP nummer
Ik zal dit in overweging nemen, ik vind het persoonlijk niet storend.
- is het verzenden & afhalen of verzenden of ophalen --> wees duidelijk
Hier heb je gelijk in zal dit veranderen !
- voorraad en levertijd hetzelfde icoontje ?? niet doen is verwarrend
Persoonlijk vind ik dit niet storend graag hoor ik hier meer meningen over van anderen !

Re: Graag feedback op www.laptopmania.nl

11
laptopmania schreef:
- voorraad en levertijd hetzelfde icoontje ?? niet doen is verwarrend
Persoonlijk vind ik dit niet storend graag hoor ik hier meer meningen over van anderen !
Mee eens: ik vind het op zich duidelijk genoeg, want de levertijd is heel logisch direct afhankelijk van het wel/niet op voorraad zijn van artikel.

Alleen, de aanduidingen "laag" en "gemiddeld" voor de voorraadstatus zijn erg vaag. Kan ik voor het kantoor drie laptops bestellen als de voorraad "gemiddeld" is? Is "laag" maar één exemplaar en wordt een tweede nageleverd? Dat soort klantvragen blijven nu onbeantwoord.

Wie het aantal balkjes in de pictogrammen gaat tellen, zou wel eens de verkeerde conclusie kunnen trekken.
StoreCore.io

Re: Gaarne Feedback op productpagina met film

15
Weinig op aan te merken, prima productpagina en duidelijke video. Paar dingen waarover ik struikelde:

• "Conditie: Nieuw" suggereert dat je ook veel tweedehands spullen verkoopt.

• Van "Garantietermijn: 300 Maanden" zou ik gewoon "25 jaar garantie" maken.

• "Geschikt voor: 14 inch" ... 14 inch wat? Moest even nadenken om te begrijpen dat je "14 inch laptop" bedoelt en geen 14 inch telelens.

• In "Referentie:59511" mis ik een spatie. Bovendien klinkt "referentie" wat formeel; misschien is "artikelnummer" beter.

• Je gebruikt het woord "winkelmand" maar de afbeelding van een winkelwagentje. (Wordt vaak gedaan, ik weet het, maar een winkelmand of winkeltas heeft geen wielen.)

• Onder "Nieuwe producten" staat bovenaan hetzelfde product. Dat leidt de aandacht weg van het huidige product: je moet twee keer kijken en de namen aandachtig vergelijken voordat je door hebt dat klikken geen zin heeft.
StoreCore.io

Re: Gaarne Feedback op productpagina met film

16
Ward schreef:Weinig op aan te merken, prima productpagina en duidelijke video. Paar dingen waarover ik struikelde:

• "Conditie: Nieuw" suggereert dat je ook veel tweedehands spullen verkoopt.

• Van "Garantietermijn: 300 Maanden" zou ik gewoon "25 jaar garantie" maken.

• "Geschikt voor: 14 inch" ... 14 inch wat? Moest even nadenken om te begrijpen dat je "14 inch laptop" bedoelt en geen 14 inch telelens.

• In "Referentie:59511" mis ik een spatie. Bovendien klinkt "referentie" wat formeel; misschien is "artikelnummer" beter.

• Je gebruikt het woord "winkelmand" maar de afbeelding van een winkelwagentje. (Wordt vaak gedaan, ik weet het, maar een winkelmand of winkeltas heeft geen wielen.)

• Onder "Nieuwe producten" staat bovenaan hetzelfde product. Dat leidt de aandacht weg van het huidige product: je moet twee keer kijken en de namen aandachtig vergelijken voordat je door hebt dat klikken geen zin heeft.
Hallo ward dankje voor de feedback ik zal gaan kijken wat ik hieraan ga en kan veranderen.

Re: Gaarne Feedback op productpagina met film

17
Ward schreef: • Je gebruikt het woord "winkelmand" maar de afbeelding van een winkelwagentje. (Wordt vaak gedaan, ik weet het, maar een winkelmand of winkeltas heeft geen wielen.)
Dan doe jij geen boodschappen bij de Albert Heijn. Zo'n klein blauw plastic mandje, ook wel winkelmand genoemd heeft toch echt wieltjes! ;)

Verder mijn opmerkingen:
- Ik mis de mogelijkheid voor klanten om een review te plaatsen
- Plaats je bewust geen EAN nummer? Het komt wel eens voor dat mensen zoeken op een EAN nummer om snel het identieke product te vinden en te vergelijken met andere webwinkels
- Naast de voorraad wellicht ook direct de levertijd indicatie weergeven. Nu moet men eerst met de muis over de voorraad slepen. Op voorraad dan verwacht ik morgen geleverd, maar dan zie ik toch 2-3 werkdagen. Wellicht in de toekomst eens proberen of het een positief effect heeft als je het niet alleen bij een hover over de levertijd indicatie plaatst maar ook gewoon direct op die pagina.

Succes.

Re: Gaarne Feedback op productpagina met film

18
RicardoV schreef:
Ward schreef: • Je gebruikt het woord "winkelmand" maar de afbeelding van een winkelwagentje. (Wordt vaak gedaan, ik weet het, maar een winkelmand of winkeltas heeft geen wielen.)
Dan doe jij geen boodschappen bij de Albert Heijn. Zo'n klein blauw plastic mandje, ook wel winkelmand genoemd heeft toch echt wieltjes! ;)

Verder mijn opmerkingen:
- Ik mis de mogelijkheid voor klanten om een review te plaatsen
- Plaats je bewust geen EAN nummer? Het komt wel eens voor dat mensen zoeken op een EAN nummer om snel het identieke product te vinden en te vergelijken met andere webwinkels
- Naast de voorraad wellicht ook direct de levertijd indicatie weergeven. Nu moet men eerst met de muis over de voorraad slepen. Op voorraad dan verwacht ik morgen geleverd, maar dan zie ik toch 2-3 werkdagen. Wellicht in de toekomst eens proberen of het een positief effect heeft als je het niet alleen bij een hover over de levertijd indicatie plaatst maar ook gewoon direct op die pagina.

Succes.
- Naast de voorraad wellicht ook direct de levertijd indicatie weergeven. Nu moet men eerst met de muis over de voorraad slepen. Op voorraad dan verwacht ik morgen geleverd, maar dan zie ik toch 2-3 werkdagen. Wellicht in de toekomst eens proberen of het een positief effect heeft als je het niet alleen bij een hover over de levertijd indicatie plaatst maar ook gewoon direct op die pagina.
Er staat gewoon voor 22:00u besteld morgen in huis bij het desbetreffende product.
- Ik mis de mogelijkheid voor klanten om een review te plaatsen
Een review plaatsen per product vind ik zelf niet perse nodig, je ziet het ook bijna nergens en waar je het wel ziet word het bijna niet gebruikt.
- Plaats je bewust geen EAN nummer? Het komt wel eens voor dat mensen zoeken op een EAN nummer om snel het identieke product te vinden en te vergelijken met andere webwinkels
Dit heeft mijn leverancier er niet bij staan dus kan ik er ook niet bijvoegen.

Re: Gaarne Feedback op productpagina met film

19
RicardoV schreef:
Ward schreef:Je gebruikt het woord "winkelmand" maar de afbeelding van een winkelwagentje. (Wordt vaak gedaan, ik weet het, maar een winkelmand of winkeltas heeft geen wielen.)
Dan doe jij geen boodschappen bij de Albert Heijn. Zo'n klein blauw plastic mandje, ook wel winkelmand genoemd heeft toch echt wieltjes! ;)
Meer iets voor een apart topic, maar je zou nog kunnen beargumenteren dat het winkelwagentje als pictogram de algemenere betekenis "bestellen" of "kopen" heeft gekregen. Vergelijkbaar met de diskette als pictogram voor "opslaan": wie gebruikt er tegenwoordig nog floppy's, mijn kinderen weet niet wat dat zijn of hoe ze er uitzien. En dan kun je ook een wagentje tonen voor een winkeltas of winkelmandje. Zou je eigenlijk gebruikerstests voor moeten uitvoeren.
StoreCore.io

Re: Graag feedback op www.laptopmania.nl

22
Webshop Informatie schreef:Heb ik ook last van.. 404 error!
Komt omdat ik een tijd geleden het engelse taal pakket verwijderd heb. Zoals ook staat bij 404 pagina moet je even de geschiedenis wissen.

Dan moet het werken, waarschijnlijk ben je al eerder op de site geweest en staat hij nog zo in je geschiedenis dat hij naar.nl/nl word gelinkt, echter bestaat deze pagina niet meer.