Beste Webwinkelforum,
Er was een klant die kocht een aansteker in onze webshop. Deze aansteker is van een bekend merk en deze had volgens hem een mankement. Wij vragen de klant het altijd retour te sturen en dan krijgen ze een nieuwe en wij sturen de kapotte aansteker naar de Nederlandse leverancier.
Nu zegt de klant dat de aansteker vlam aan bleef staan toen hij de knop losliet waardoor er schade is op zijn mobiel. Toen begon hij over een schade claim dit en dat.
Mijn vraag, wie is er verantwoordelijk voor zo een schade. Zijn wij dit als webshop of is dit het bedrijf zelf die de aansteker maakt?
Hij zegt, als ik een TV koop bij de mediamarkt en die geeft schade dat hij dan bij de mediamarkt een claim indient. En dit dus hetzelfde is als een webshop.
Kunnen jullie mij uitleggen wat hierin de aansprakelijkheid is en hoe het zit met het verhaal hierboven?
Alvast ontzettend bedankt voor jullie kennis!
Groeten Jordi
Schadevergoeding wie verantwoordelijk?
1Tijdelijk actie voor webwinkeleigenaren: Webshop banner laten maken voor slechts 30 euro met 100% tevredenheidsgarantie. Referentiewerk Aanstekerwebshop