We hebben net de volledige switch gemaakt van Prestashop naar Magento community. Er waren veel features die we nodig hadden die in Prestashop niet te vinden waren.
Wat vinden jullie dat kan verbeteren aan onze nieuwe webshop? Het assortiment wordt (eindelijk) vanaf september uitgebreidt.
Onze website is http://www.koffietmolentje.be en kritiek is meer of welkom!
Re: Koffietmolentje.be Van Prestashop naar Magento
2De kleuren op de website zijn erg goed gekozen.
Ik heb eigenlijk geen kritiek. Alles is duidelijk. Makkelijk te vinden. Veel info.
Ik heb eigenlijk geen kritiek. Alles is duidelijk. Makkelijk te vinden. Veel info.
Re: Koffietmolentje.be Van Prestashop naar Magento
3Nette webwinkel zeg! Ziet er goed uit! En de verkooppunten die je bovenaan klein noemt geven mij al helemaal het vertrouwen met een serieuze zaak te maken te hebben. Zeker een pluspunt dus!
Maar goed je vraagt vooral om kritiek en niet om complimenten dus hier komen mijn suggesties:
Op
op de /koffie-pagina hoeft er geen t achter besteed volgens mij?
Verder zou ik op de contacteer ons-pagina rechts naast het contactformulier wederom de adres- en contactgegevens noemen. Deze noem je al netjes overal onderaan de pagina maar dat contactformulier is toch niet beeldvullend dus houd je ruimte over?
Maar goed je vraagt vooral om kritiek en niet om complimenten dus hier komen mijn suggesties:
Op
kan ik niet klikken, en er staat geen telefoonnummer bij. Het mouseover-effect van kleurverandering is dan alleen verwarrend?Bel ons voor meer informatie over onze producten.
op de /koffie-pagina hoeft er geen t achter besteed volgens mij?
De rubriek diverse is nu leeg, dan zou ik die ook niet tonen. Over het zoekvenster bovenaan twijfel ik over het nut, bij kleinere webwinkels vind ik een rustig design altijd prettiger, dus functies weglaten die onnodig zijn is mijn persoonlijke motto. Geldt ook voor enkele andere functies zoals het sorteren van de Espressomachines op die pagina. Het geeft nu het beeld dat je nog de site aan het vullen bent en dus zou ik nu niets kopen omdat ik denk dat er straks meer keuze komt. Probeer altijd het beeld te geven aan de shopper dat 'dit het is'.wordt dan ook besteedt aan het optimaal branden
Verder zou ik op de contacteer ons-pagina rechts naast het contactformulier wederom de adres- en contactgegevens noemen. Deze noem je al netjes overal onderaan de pagina maar dat contactformulier is toch niet beeldvullend dus houd je ruimte over?
Nu op mijn weblogs:
Re: Koffietmolentje.be Van Prestashop naar Magento
4Hopelijk denken onze potentiële klanten er ook zo over. Bedankt voor je meningHorseTopShop schreef:De kleuren op de website zijn erg goed gekozen.
Ik heb eigenlijk geen kritiek. Alles is duidelijk. Makkelijk te vinden. Veel info.
Bij deze heb ik ons telefoonnummer daar toegevoegd en het mouseover-effect verwijderd. Hier had ik niet bij stilgestaan dat ze het als link zouden beschouwenDirkjan schreef:Maar goed je vraagt vooral om kritiek en niet om complimenten dus hier komen mijn suggesties:
Opkan ik niet klikken, en er staat geen telefoonnummer bij. Het mouseover-effect van kleurverandering is dan alleen verwarrend?Bel ons voor meer informatie over onze producten.
OpgelostDirkjan schreef:op de /koffie-pagina hoeft er geen t achter besteed volgens mij?
Ik heb "Slowcoffee" en "Geschenkpakketten" uit het menu gehaald en de desbetreffende producten onder diverse gezet.Dirkjan schreef:De rubriek diverse is nu leeg, dan zou ik die ook niet tonen.
Hier ben ik volledig mee akkoord. Echter hoop ik dat deze tegen eind september zullen nodig zijnDirkjan schreef:Over het zoekvenster bovenaan twijfel ik over het nut, bij kleinere webwinkels vind ik een rustig design altijd prettiger, dus functies weglaten die onnodig zijn is mijn persoonlijke motto. Geldt ook voor enkele andere functies zoals het sorteren van de Espressomachines op die pagina. Het geeft nu het beeld dat je nog de site aan het vullen bent en dus zou ik nu niets kopen omdat ik denk dat er straks meer keuze komt. Probeer altijd het beeld te geven aan de shopper dat 'dit het is'.
Een Google map werd toegevoegd met desbetreffende informatie over onze firma.Dirkjan schreef:Verder zou ik op de contacteer ons-pagina rechts naast het contactformulier wederom de adres- en contactgegevens noemen. Deze noem je al netjes overal onderaan de pagina maar dat contactformulier is toch niet beeldvullend dus houd je ruimte over?
Superbedankt voor all tips Darkjan!!
Trotse eigenaar van https://www.koffiemakers.be
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Koffietmolentje.be Van Prestashop naar Magento
5Je site ziet er mooi en verzorgd uit. Ik krijg gelijk trek in koffie!
Wel een paar kleine puntje die mij opvielen:
-Je hebt een stats counter onderaan je site. Ik zou die weghalen. Alleen je concurrenten zijn geïnteresseerd in hoeveel bezoekers jij per maand hebt. Het is waardevolle info, maar eigenlijk alleen geschikt voor jou.
-De kiyoh widget is heel goed. Je ziet dat je tevreden klanten er op na houdt.
-Ik vind je site iets te langzaam. Ik heb 'm door google pagespeed insights gehaald. Er staan een aantal makkelijk uit te voeren punten in, waarmee hij een stuk sneller wordt. Ik weet niet hoe technisch je bent, maar je webbouwer en webhoster kunnen je hiermee helpen.
Je hebt trouwens een hele mooie facebook pagina (met super foto's!) en heel veel fans. Zijn die fans klanten uit de (stenen) winkel?
Wel een paar kleine puntje die mij opvielen:
-Je hebt een stats counter onderaan je site. Ik zou die weghalen. Alleen je concurrenten zijn geïnteresseerd in hoeveel bezoekers jij per maand hebt. Het is waardevolle info, maar eigenlijk alleen geschikt voor jou.
-De kiyoh widget is heel goed. Je ziet dat je tevreden klanten er op na houdt.
-Ik vind je site iets te langzaam. Ik heb 'm door google pagespeed insights gehaald. Er staan een aantal makkelijk uit te voeren punten in, waarmee hij een stuk sneller wordt. Ik weet niet hoe technisch je bent, maar je webbouwer en webhoster kunnen je hiermee helpen.
Je hebt trouwens een hele mooie facebook pagina (met super foto's!) en heel veel fans. Zijn die fans klanten uit de (stenen) winkel?
Re: Koffietmolentje.be Van Prestashop naar Magento
6Website ziet er erg goed en professioneel uit. De complimenten!
Re: Koffietmolentje.be Van Prestashop naar Magento
7Bedankt voor je feedback! Dat de site langzaam is ben ik nog voor aan het kijken. Ik denk dat dit deels aan mijn hosting ligt en het feit dat we geen page cache gebruiken. We zitten wel met enkele externe scripts om bijvoorbeeld conversie te optimaliseren en een visueel overzicht te krijgen van waar mensen scrollen, etc. Misschien kunnen er nog enkele afbeeldingen in sprites worden gestopt maar ik vrees dat er niet veel meer mogelijk is op dit moment.Michel-1000en1smaken schreef:Je site ziet er mooi en verzorgd uit. Ik krijg gelijk trek in koffie!
Wel een paar kleine puntje die mij opvielen:
-Je hebt een stats counter onderaan je site. Ik zou die weghalen. Alleen je concurrenten zijn geïnteresseerd in hoeveel bezoekers jij per maand hebt. Het is waardevolle info, maar eigenlijk alleen geschikt voor jou.
-De kiyoh widget is heel goed. Je ziet dat je tevreden klanten er op na houdt.
-Ik vind je site iets te langzaam. Ik heb 'm door google pagespeed insights gehaald. Er staan een aantal makkelijk uit te voeren punten in, waarmee hij een stuk sneller wordt. Ik weet niet hoe technisch je bent, maar je webbouwer en webhoster kunnen je hiermee helpen.
Je hebt trouwens een hele mooie facebook pagina (met super foto's!) en heel veel fans. Zijn die fans klanten uit de (stenen) winkel?
Die stats counter is eigenlijk een gemakkelijke manier om keywoordgerichte backlinks te genereren op een natuurlijke manier Verder wordt onze facebookpagina bijna niet meer gebruikt. Het probleem is dat onze markt aan potentiële klanten zodanig groot is dat we weinig ervaring hebben met welke type doelgroep we juist moeten bereiken. Het gevolg hiervan is dat we moeilijk doelgerichte en interessante communicatie kunnen aanbieden.
Helaas heb ik tot op de dag van vandaag nog geen marktonderzoek gevonden of kunnen laten doen want ik vrees dat hier een serieus prijskaartje aan hangt.
Iemand ervaring met full page cache?
Trotse eigenaar van https://www.koffiemakers.be