advertentie banners

1
Hallo allen,

Voor een bekende ga ik een vergelijkingssite maken. En zoals de meeste online ondernemers dacht ik. Daar heb je er weer een! Maar na het helre plan gehoord te hebben sta ik wel achter zijn motivatie.

Op de site moeten er wat banners/advertentie ruimte komen.
wat mag je voor zoiets vragen?

Groet

Re: advertentie banners

2
Dat hangt af van het aantal bezoekers, de doelgroep, de locatie van de banners en de uiteindelijke vraag ernaar. Je mag blij zijn als je in het begin uberhaupt adverteerders aantrekt.

Re: advertentie banners

3
Ik verwacht in het begin ook zeker geen bergen met goud. Het gaat om een specifieke doelgroep die gericht opzoek is. Dus geen beslist o.i.d. met diverse producten maar zie het als een telefoonvergelijken maar dan in een totaal andere branche.

De advertenties zullen eerst gevuld worden door vrienden en bekenden en zal in verloop van tijd dus aan winkeliers aangeboden worden.

Maar moet ik denken aan € 10 per 1000 views of adviseren jullie per klik?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: advertentie banners

5
€ 10 per 1000 views
Dan moet je een heel goed lopende site hebben of adverteerders die niet opletten wat ze uitgeven.
Hou meer rekening met iets van 25 eurocent per 1000 views.

Re: advertentie banners

6
PaulG schreef:
€ 10 per 1000 views
Dan moet je een heel goed lopende site hebben of adverteerders die niet opletten wat ze uitgeven.
Hou meer rekening met iets van 25 eurocent per 1000 views.
Dat hangt natuurlijk sterk af van de doelgroep. Op een voor ons zeer belangrijke website wil ik best iets meer betalen. Maar, het blijft een volume product, niemand wil adverteren voor 2000 views per maand.

Re: advertentie banners

7
Bedankt voor jullie meedenken. Omdat ik nog niet alles wil prijsgeven over de inhoud van de nog te bouwen site laat ik het voor nu even rusten. Wanneer de site online staat zal ik weer op dit topic reageren.

Bedankt!

Re: advertentie banners

8
Ik ben trouwens net gebeld door de lokale nieuwswebsite met 80.000 bezoekers per maand. Een banner kost daar 25 euro aan de zijkant (klein) of 100 euro in het midden (groot, tussen de berichten) per maand.

Re: advertentie banners

10
Aan de zijkant staan alle banners altijd zichtbaar, de volgorde is wel random, soms sta je bovenaan, soms verder naar beneden. De banner tussen de nieuwsberichten werkt net zo, na elk nieuwsbericht staat een banner (ik vind het wat veel, maar goed) en de volgorde daarvan is ook willekeurig.