Duplicate content

1
Hallo,

Ik heb een vraag over duplicate content.
Ik heb voor elk product in mijn webshop een unieke tekst geschreven.
Maar onder elk product heb ik hetzelfde stuk tekst staan over onze service, betaalmiddelen etc.
Dit stuk tekst wordt dus op elke productpagina weergegeven.

Deze tekst heeft weinig te maken met de keywords waar ik op wil ranken.
Maar wordt dit wel gezien als duplicate content?

Re: Duplicate content

2
Staat deze tekst in een los artikel die geprogammeerd staat als toevoeging/ op je indeling? Of staat deze tekst bij elk artikel weer gecopy/pasted?

In het laatste geval is het namelijk wel duplicate content, in het eerste geval niet.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Duplicate content

4
Romano schreef:Staat deze tekst in een los artikel die geprogammeerd staat als toevoeging/ op je indeling? Of staat deze tekst bij elk artikel weer gecopy/pasted?

In het laatste geval is het namelijk wel duplicate content, in het eerste geval niet.
Googlebot kan het verschil helaas niet zien. Beide soorten content komen uit een database. Beide staan in gelijksoortige HTML-tags.

Als het algemene informatie is, bijvoorbeeld over bestellen en bezorgen, zal het geen probleem zijn. Het kan wel een probleem worden als de standaardtekst lijkt te gaan over het product: het is zo uniek, zo goedkoop, ruikt zo lekker, het is het beste van het beste, enzovoort. Als je dát doet, is een tekst die uniek hoort te zijn niet langer uniek en heb je last van duplicate content.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Duplicate content

5
Duplicate content is op zich toch niet iets slechts? Als je bijvoorbeeld een product hebt en die in meerdere categorieën wil plaatsen, is dat ook duplicate content.

Re: Duplicate content

6
ikwilzitzakken schreef:Duplicate content is op zich toch niet iets slechts? Als je bijvoorbeeld een product hebt en die in meerdere categorieën wil plaatsen, is dat ook duplicate content.
Dan heb je één productpagina en verschillende categoriepagina's, maar als het goed is niet meerdere identieke productpagina's waarvan alleen de URL verandert.
StoreCore.io

Re: Duplicate content

7
In principe is duplicate content niet altijd zon groot probleem. Het resultaat is vooral dat slechts 1 van de pagina's met duplicate content een hogere ranking krijgt. Daarbij kan linkwaarde wel verdeeld worden.

Voor dit specifieke geval een oplossing? Plaats eventueel de informatie middels een iframe of javascript code. Dan wordt deze niet geïndexeerd, maar wel weergegeven.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Duplicate content

8
Interessante kwestie, maar duplicate content is an sich helemaal niet zo erg tenzij het om massa's vergelijkbare pagina's gaat (spam). Natuurlijk raad ik je wel aan om het te beperken en daarvoor kan je bijvoorbeeld scans gebruiken als die van Siteliner.
Joep Franssen - Co-auteur - Marketingmed.nl

Vind Marketingmed op: Twitter, FaceBook, Google + en Pinterest

Re: Duplicate content

9
Wanneer je een multishop hebt is het dus niet erg om bijvoorbeeld eenzelfde tekst op een klantenservice pagina en contact pagina te behouden? Ik vroeg me dit toevallig vandaag nog af.

Re: Duplicate content

10
dborneman schreef:Wanneer je een multishop hebt is het dus niet erg om bijvoorbeeld eenzelfde tekst op een klantenservice pagina en contact pagina te behouden? Ik vroeg me dit toevallig vandaag nog af.
Hier zou ik me inderdaad geen zorgen om maken. Wel is het zo dat uniekere teksten vrijwel altijd beter zijn. Zeker als het voor de bezoeker beter is om op de klantenservice en de contactpagina een net iets andere tekst te lezen.
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.