Faruk schreef:ik denk dat het moeilijk te meten is of dit nou echt effectief is of niet.
Ik heb een keurmerk omdat ze er zijn, omdat velen webshops die wel hebben, als jij die dan niet hebt, KAN iemand zich afvragen, waarom niet? dat kan kritische vragen oproepen bij klanten, daarom heb ik het gewoon gedaan. Nu ben ik al in de 2e maand van mijn shop in de mogelijkheid gekomen een keurmerk te voeren, heb nu binnen een paar dagen de kosten voor een paar jaar eruit. Of dit daadwerkelijk door het keurmerk komt? Nee. Dat komt door de tijd die ik investeer in klantenservice, de webshop, promotie en alle andere dingen. Ik zou eerder kopen bij iemand die een SSL verbinding heeft een geen keurmerk, dan een keurmerk en geen ssl certificaat. Het is inderdaad wat bob zegt (als ik me niet vergis dat dat bob was) het wekt een schijn van vertrouwen, maar die schijn hoeft niet perse vals te zijn. Je kan een shop zonder keurmerk ook vertrouwen als je goede ervaringen ermee hebt. Echter bevestigt het keurmerk dit vertrouwen. Ik heb laatst mijn eerste negatieve ervaring gehad via webwinkelkeur, een klant die heel erg overstuur was na 2 mails geen antwoord gekregen te hebben. Ik heb die mails nooit gekregen, heb contact opgenomen, bleek dat die klant het e-mail adres fout had gespeld. (volgens mij was het een concurrent) Klacht werd verwijderd door webwinkelkeur omdat de klant ook nog in zijn klacht aangaf niets besteld te hebben. (reden voor webwinkelkeur om het te zien als een ervaring van een "niet-klant" en deze dus te verwijderen)
Het baat noch schaadt. in mijn ogen
Een keurmerk krijg je al wanneer alleen je betaal pagina beveiligd is. Echter het invoeren van informaties voor het afrekenen hoeft niet beveiligd te zijn om een keurmerk te krijgen, was bij mij ook niet, toch gekregen. Daarna alsnog ssl op elke pagina geactiveerd.