Uw webshop en Het mobiele algoritme van Google

1
Sinds november introduceert google een mobielvriendelijk label. Dit houd in dat de zoekmachine aangeeft aan de betreffende gebruiker of een bepaalde url wel optimaal is voor de internet bezoeker. Google heeft in het verleden al aangegeven dat zij een test aan het draaien waren zodat zij de mobiele gebruikservaring een boost konden geven in de rankings. Vanaf 21 April 2015 zal Google de mobiel vriendelijkheid van uw website of webshop meenemen als ranking factor. Zorg dat u als internetondernemer er klaar voor bent.

De invloed op de rankings?
De verwachting is dat de mobiele ranking van grote invloed zal zijn. Dit geeft Google zelf ook aan. Is jou website nog niet optimaal voor mobiele gebruikers? Dan is er zeker een kans dat je je prominentste posities gaat verliezen. Dit telt extra zwaar wanneer uw concurrenten wel een mobiel vriendelijke website hebben.

In hoeverre heeft het mobiele algoritme invloed op het bezoekers aantal en conversies van uw website?

Dit is niet helemaal duidelijk. Onthoud dat mobiele bezoekers vaak aan het orienteren zijn om later thuis achter een desktop de koop af te ronden.
Wat er bekend is over het mobiele algoritme
De feiten over het mobiel vriendelijk algoritme:
- Het mobiel vriendelijke concept gaat gelden over de hele wereld
- 21 april begint de uitrol. Het kan een tijd duren voordat het overal meeweegt
- Het mobiele algoritme heeft geen invloed op de posities van desktops
- Het algoritme draait live. Dus wanneer u uw site na 21 April alsnog optimaliseert voor mobiel gebruik zal het resultaat snel zichtbaar zijn binnen de zoekmachine Google.nl
- De mobiel vriendelijkheid zal per pagina worden bepaald.
- Zodra je in het bezit bent van het mobiel vriendelijke label zal dit direct meewegen in de resultaten.

Wilt u weten of uw site geoptimaliseerd is voor mobiele gebruikers? Doe dan hier de gratis test >
https://www.google.com/webmasters/tools ... -friendly/
Full service online marketing bureau Mediadeboer Google AdWords uitbesteden Tips, Trends internetmarketing.

Re: Uw webshop en Het mobiele algoritme van Google

2
Ik had laatst een discusie ben benieuwd hoe jij daar tegenaankijkt.
Hoe zie jij het alternatief om je website mobiel vriendelijk te maken met bv een mobiele versie in te laden tegenover het responsive maken van je webshop?

Iemand zij mij dat Google het liefst website wil die responsive zijn klinkt enig sinds zinnig.
Wat denk jij?
Logo ontwerpen maak je bij http://www.customlogo.nl | Website design South East Asia http://www.logobkk.com

Re: Uw webshop en Het mobiele algoritme van Google

3
U heeft de volgende opties:

Native app.
Mobiele website of web app.
Standaard responsive website.
Adaptive responsive website.

Persoonlijk zou ik voor een standaard responsive design gaan. Past zich automatisch aan en dus geschikt voor ieder scherm. Bijkomend voordeel is dat je maar 1 cms systeem hebt wat het beheren van je content erg gebruiksvriendelijk maakt.

Excuus voor mijn late reactie. Mocht u vragen hebben dan hoor ik dit graag.
mvg
Elroy de Boer
Full service online marketing bureau Mediadeboer Google AdWords uitbesteden Tips, Trends internetmarketing.