Beginfase webshop opstarten

1
Eerst een beetje achtergrond informatie :
Ik ben 19 jaar oud en ik studeer elektronica aan een hogeschool. Daarvoor heb ik een MBO-4 opleiding afgerond in industriële automatisatie.

Ik verkocht al een tijdje componenten die helpen bij het ontwikkelen van elektronica via marktplaats. Deze componenten importeer ik uit China en verkoop ik dan weer verder. Dit loopt dusdanig goed dat ik gestopt ben met de marktplaats verkoop en actief bezig ben met het opzetten van een webshop.

Een vriend van mij doet websites en webwinkels opzetten als bijverdienste en ik heb samen met hem de webwinkel al zo goed als klaar. Er moeten nog enkele OpenCart plugins geschreven worden en dan is de basis af. Daarna moeten de producten met duidelijke omschrijving en foto's geplaatst worden.

Ik heb me goed verdiept in de wettelijke eisen van een webshop en de belastingtechnische aspecten die erbij horen. Ik heb zelf gemerkt dat veel bekende webshops die in dezelfde tak zitten hier niet aan voldoen. Dit vindt ik een beetje "slecht" van hun aangezien de eisen duidelijk zijn en het niet veel werk is om ze toe te passen.

Nu moet ik nog een afspraak plannen bij de Kamer van Koophandel om mij als eenmanszaak in te schrijven. Nu had ik ergens gehoord dat het mogelijk kan zijn de ouders van een "kind" dat onder de 21 is iets van de kvk moeten onderteken voordat het mogelijk is om mij in te schrijven.
Dit zou verder geen probleem zijn maar ik kan het 1 2 3 niet terugvinden.

Ik heb ook al verschillende banken en betaaldiensten vergeleken en een Rabobank zakelijke rekening en iDeal betaling via Sisow kwam het beste uit de bus. Ik verwacht dat 10% van de klanten gebruik zal maken van Paypal en de extra Sisow toelage te omzeilen zal ik een zakelijke rekening aanmaken bij Paypal.