Beginfase webshop opstarten

1
Eerst een beetje achtergrond informatie :
Ik ben 19 jaar oud en ik studeer elektronica aan een hogeschool. Daarvoor heb ik een MBO-4 opleiding afgerond in industriële automatisatie.

Ik verkocht al een tijdje componenten die helpen bij het ontwikkelen van elektronica via marktplaats. Deze componenten importeer ik uit China en verkoop ik dan weer verder. Dit loopt dusdanig goed dat ik gestopt ben met de marktplaats verkoop en actief bezig ben met het opzetten van een webshop.

Een vriend van mij doet websites en webwinkels opzetten als bijverdienste en ik heb samen met hem de webwinkel al zo goed als klaar. Er moeten nog enkele OpenCart plugins geschreven worden en dan is de basis af. Daarna moeten de producten met duidelijke omschrijving en foto's geplaatst worden.

Ik heb me goed verdiept in de wettelijke eisen van een webshop en de belastingtechnische aspecten die erbij horen. Ik heb zelf gemerkt dat veel bekende webshops die in dezelfde tak zitten hier niet aan voldoen. Dit vindt ik een beetje "slecht" van hun aangezien de eisen duidelijk zijn en het niet veel werk is om ze toe te passen.

Nu moet ik nog een afspraak plannen bij de Kamer van Koophandel om mij als eenmanszaak in te schrijven. Nu had ik ergens gehoord dat het mogelijk kan zijn de ouders van een "kind" dat onder de 21 is iets van de kvk moeten onderteken voordat het mogelijk is om mij in te schrijven.
Dit zou verder geen probleem zijn maar ik kan het 1 2 3 niet terugvinden.

Ik heb ook al verschillende banken en betaaldiensten vergeleken en een Rabobank zakelijke rekening en iDeal betaling via Sisow kwam het beste uit de bus. Ik verwacht dat 10% van de klanten gebruik zal maken van Paypal en de extra Sisow toelage te omzeilen zal ik een zakelijke rekening aanmaken bij Paypal.

Voor de marktplaats verkopen maakte ik gebruik van de PostNL online verzending. Het uitprinten en uitknippen is veel te veel werk en zal dan ook niet geschikt zijn voor de webshop. Nu heb ik gekozen voor de digitale postzelgel van PostNL en die uit te printen met een Dymo 450.
Wanneer het zakelijk en financieel gunstig is ga ik overstappen naar Parcelware van PostNL.

De belasting zaken ga ik nog eens goed nakijken en op een rijtje zetten voordat ik met de kvk inschrijving begin. O.a. voorraad inbrengen in bedrijf (+- 500 euro), alle eisen nog eens nakijken en (mogelijk) vergunning artikel 23 aanvragen (import non eu-landen btw als voorbelasting, niet bij douane).

De producten die ik ga verkopen zijn bij Nederlandse webshops niet te krijgen. Maar er is wel veel vraag naar. Ik wil mijn webshop laten uitblinken door goede service te bieden, snelle levering uit voorraad, veilige iDeal betaling en de producten voor een eerlijke prijs aan te bieden.

Ik heb ook al contacten gelegd met groothandels voor de producten die ik zelf niet goedkoper uit China kan halen. Hier is natuurlijk meer concurrentie maar dat maakt niet uit.

Het grootste risico van de webwinkel is dat hij te snel groeit en mijn school er onder gaat leiden.
Het financieel risico is minimaal omdat ik genoeg spaargeld heb om dit allemaal te financieren en er geen lening of dergelijke van toepassing is. Indien het ooit nodig is dan zijn mijn ouders in staat om mij financieel te steunen voor grotere orders.

Ik heb nu al heeel veel getyped en ik zal er maar eens mee ophouden. :roll:
Indien er belangstelling is hou ik jullie graag op de hoogte met de voortgang van de webshop en het bedrijf.

Gr. Spikee

Re: Beginfase webshop opstarten

3
Hallo,

Ik ben zelf ook 19 & ben een maand of 2/3 geleden bij de KVK geweest (:, no problemo met ouders.

Ik gebruik zelf Sisow en ben tot dusver erg tevreden over hun doen en laten, werkt ook gemakkelijk en overzichtelijk. Je kan gelijk zien of de betaling "succesvol" of niet is ;).

Ik zou zelf persoonlijk geen artikel 23 aanvragen, onnodig werk lijkt me. De administratie is al groot genoeg geworden. (Zorg ervoor dat je gelijk een goeie basis hebt en niet dat je dit na 2 maand nog eens goed gaat onderzoeken net als ik heb gedaan ;) )

Over die "andere" webshops. Niet teveel naar kijken, regels zijn er om ze te overtreden. Tot de consument hier problemen van ondervind. Veel van deze webshops zijn ook "niet actief" iow wordt niks meer mee gedaan.

Aanraden; ING Zakelijke rekening is het eerste jaar gratis. Als je prive & zakelijk bij de zelfde bank doet heeft de bank recht van vereffening. Als je prive rood staat mogen ze dit zonder pardon van je zakelijke rekening afhalen en visa versa. Als je je rekeningen bij verschillende banken hebt kun je hier niet op een ochtend van schrikken.
Nu heb ik gekozen voor de digitale postzelgel van PostNL en die uit te printen met een Dymo 450.

Waarom heb ik daar nog nooit aan gedacht...
Zelf bestel ik 100 postzegels op een rol en ga lekker een 10 minuten zegeltjes plakken. Ik bestel ze ivm de factuur, hoef ik geen kassabonnen te bewaren maar gewoon een factuur op een A4'tje en heb ik hem gelijk voor mijn mapjes & digitaal in mijn computer mapjes(dit moet je beiden hebben namelijk, raar maar waar.)
(tip voor labels; Labeldiscounter.com/nl/)

Ik ben erg benieuwd hoe je het opbouwt en de SEO gaat doen! Zelf heb ik hiervoor een bedrijf ingeschakeld ;).

Groeten,
Frits
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Beginfase webshop opstarten

4
Elecs schreef: Ik zou zelf persoonlijk geen artikel 23 aanvragen, onnodig werk lijkt me. De administratie is al groot genoeg geworden. (Zorg ervoor dat je gelijk een goeie basis hebt en niet dat je dit na 2 maand nog eens goed gaat onderzoeken net als ik heb gedaan ;) )
Ik hoopte hiermee de inklaringskosten van PostNL te omzeilen. Ik heb hier nog even over zitten googelen en het is voor mij voordeliger om met DHL de zendingen uit Azie te laten komen dan 17,50 euro inklaringskosten te betalen. Hierdoor heeft een artikel 23 geen nut meer voor mij.
Elecs schreef:Ik ben erg benieuwd hoe je het opbouwt en de SEO gaat doen! Zelf heb ik hiervoor een bedrijf ingeschakeld ;).
Wanneer de website iets verder af is dan zal mijn kennis zich gaan richten op de SEO.

Naar aanleiding van dit topic kreeg ik een bericht van Sendcloud met wat uitleg over hun product. Ik heb de demo op hun website even geprobeerd en de opencart installatie getest. De prijzen zijn scherper dan ik zelf kan regelen bij PostNL als beginner. En de etiketten kunnen gewoon via mijn laserprinter op A4 stickervellen (die 4 euro ex. kosten voor 100 pagina's). Dan hoef ik ook geen dure dymo aan te schaffen. En voor 4 euro voor 100 A4 stikker vellen (400 zendingen) kan ik wel een eindje vooruit. Nu bied SendCloud ook een briefpost module aan voor 5 euro pm. of eenmalig 50€ . Ik weet niet precies welke tarieven dan gelden voor de verschillende gewichten dus dit heb ik net even een mailtje over gestuurd. Als dit voordeliger is dan ga ik hier ook gebruik van maken.
Elecs schreef: Zorg ervoor dat je gelijk een goeie basis hebt en niet dat je dit na 2 maand nog eens goed gaat onderzoeken net als ik heb gedaan ;)
Heb jij verder nog tips voor de administratie ?
Ik ben nu aan het uitzoeken of een extern programma voor administratie nodig is of voordeel heeft. Anders gebruik ik gewoon opencart hiervoor en wat klappers.

Gr. Thijs
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beginfase webshop opstarten

6
Elecs schreef: Zelf bestel ik 100 postzegels op een rol en ga lekker een 10 minuten zegeltjes plakken. Ik bestel ze ivm de factuur, hoef ik geen kassabonnen te bewaren maar gewoon een factuur op een A4'tje en heb ik hem gelijk voor mijn mapjes & digitaal in mijn computer mapjes(dit moet je beiden hebben namelijk, raar maar waar.)
(tip voor labels; Labeldiscounter.com/nl/)
Ik bestel ook af en toe postzegels via internet, maar ik betwijfel of het wel veilig is. De laatste keer verstuurde PostNL 2 rollen postzegels (totale waarde: 200 euro) in een luchtkussenenveloppe met de brievenbuspost. :shock: De andere keren werd het altijd met de pakketpost verstuurd.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Beginfase webshop opstarten

7
Spikee schreef:Ik hoopte hiermee de inklaringskosten van PostNL te omzeilen. Ik heb hier nog even over zitten googelen en het is voor mij voordeliger om met DHL de zendingen uit Azie te laten komen dan 17,50 euro inklaringskosten te betalen. Hierdoor heeft een artikel 23 geen nut meer voor mij.
Inklaringskosten en invoerrechten blijf je houden ongeacht de vervoerder. Artikel 23 heeft te maken met de BTW maar niet met deze kosten.

Re: Beginfase webshop opstarten

8
frafra schreef:
Spikee schreef:Ik hoopte hiermee de inklaringskosten van PostNL te omzeilen. Ik heb hier nog even over zitten googelen en het is voor mij voordeliger om met DHL de zendingen uit Azie te laten komen dan 17,50 euro inklaringskosten te betalen. Hierdoor heeft een artikel 23 geen nut meer voor mij.
Inklaringskosten en invoerrechten blijf je houden ongeacht de vervoerder. Artikel 23 heeft te maken met de BTW maar niet met deze kosten.
Dat klopt, daarom zie ik af van artikel 23 en ga ik gebruik maken van DHL, UPS, Fedex als mijn vervoerders voor zendingen uit Azië. De bedrijven waar ik deze goederen inkoop hebben contracten met deze vervoerders waardoor de verzendkosten drastisch worden verlaagd.

Re: Beginfase webshop opstarten

9
Ik bestel ook af en toe postzegels via internet, maar ik betwijfel of het wel veilig is. De laatste keer verstuurde PostNL 2 rollen postzegels (totale waarde: 200 euro) in een luchtkussenenveloppe met de brievenbuspost. :shock: De andere keren werd het altijd met de pakketpost verstuurd.
Altijd via pakketdienst tot nu toe, misschien een makkelijke postbezorger? (ik heb zelf een tijdje een kartonnen doos naast de deur gehad waar de pakketjes ingingen ;). )
frafra schreef:
Spikee schreef:
Ik hoopte hiermee de inklaringskosten van PostNL te omzeilen. Ik heb hier nog even over zitten googelen en het is voor mij voordeliger om met DHL de zendingen uit Azie te laten komen dan 17,50 euro inklaringskosten te betalen. Hierdoor heeft een artikel 23 geen nut meer voor mij.

Inklaringskosten en invoerrechten blijf je houden ongeacht de vervoerder. Artikel 23 heeft te maken met de BTW maar niet met deze kosten.


Dat klopt, daarom zie ik af van artikel 23 en ga ik gebruik maken van DHL, UPS, Fedex als mijn vervoerders voor zendingen uit Azië. De bedrijven waar ik deze goederen inkoop hebben contracten met deze vervoerders waardoor de verzendkosten drastisch worden verlaagd.
DHL gewoon doen. Goeie track en trace, vaak voordeliger & meestal betaal ik geen eens inklaringskosten, in ieder geval, volgens de factuur niet haha.

Ik raad je wel aan een labelprinter van €74,99 te kopen (de btw krijg je terug bij je omzetbelasting en de rest van het bedrag kun je aftrekken van je winst) ik zou nu niet meer terug willen naar mijn a4 papiertjes met stickertjes, never.
Vrijdag heb ik een afspraak gemaakt om mij in te schrijven bij de kvk.
Spannend! Google wel alvast je naam uitvoerig, anders moet je daar iets ter plekke bedenken. Als ze je vragen of je ook een btw nummer wilt, moet je wel ja zeggen. En kijk welke papieren je terug krijgt ;). Ik kreeg de papieren mee in een mooi mapje. Was het van de Roemeense vrouw die in het kamertje naast mij zat, ze opende een bordeel in haar slaapkamer...
Heb jij verder nog tips voor de administratie ?
Ik ben nu aan het uitzoeken of een extern programma voor administratie nodig is of voordeel heeft. Anders gebruik ik gewoon opencart hiervoor en wat klappers.
Ik heb een excel bestand gekregen van iemand op dit forum. Die heb ik wat aangepast naar mijn eigen situatie dan, maar het is wel gemakkelijk! En als je de code's volgt leer je ook nog hoe het werkt ;). Als je die wilt moet je even een DM sturen met je email ;). En gewoon veel hier vragen. Domme vragen bestaan niet denk ik altijd maar.
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Beginfase webshop opstarten

10
Ik ben vandaag bij de kvk geweest en heb mij ingeschreven zonder problemen.
Ik was een uur te vroeg maar ik kon meteen beginnen.

Ben nog steeds aan de website aan het werken en dat zal nog wel een paar weken in beslag nemen.

Re: Beginfase webshop opstarten

11
De website is grotendeels af en een bankrekening is aangevraagd.
Nu ben ik me eens aan het verdiepen in het btw verhaal zodat ik zeker geen verlies maak.

Inkoop bij groothandel met (0% tarief) : 86€ ex.
Verkoop prijs: 135€ incl.
Btw afdragen: 135 € / 121*21 = 23.43€
winst: (135€ - 23.43)-86€ = 25,57€

Klopt dit ?

Nu is het volgende probleem inkoop uit China.
Ik heb nu een kleine voorraad van 200€ aan goederen uit China. De chinezen houden niet zo van btw en douane dus ze hebben er gift etc... van gemaakt. Als bedrijf is dit niet zo handig. De goederen zijn al aanwezig in Nederland en er is nog geen btw over betaald. Wat is nou de beste manier om dit op te lossen? Bij de douane kan je volgens mij niet achteraf aangeven van ik heb dit besteld x euro en daar zou ik graag een rekening van willen hebben.

Artikel 23 kan een optie zijn maar daar moet je 8 weken op wachten en dat is niet zo handig. Is er een andere optie om als nog de btw te betalen en het belastingtechnisch weer goed te hebben ?

Bij de volgende bestelling ga ik zeker gebruik maken van DHL,Fedex om van dit gedoe af te zijn maar het is nu eenmaal gebeurt.

Iemand advies/ervaring ?

Gr. Thijs

Re: Beginfase webshop opstarten

13
Daar moet ik nog eens achteraan gaan. Maandag heb ik me ingeschreven voor een afspraak bij de Rabobank voor een zakelijke rekening. Ik heb een bevestiging gekregen maar ik heb er verder niks meer van gehoord :roll: . Denk dat ik vrijdag ofzo gewoon een langs ga bij de Rabobank om het gewoon zelf te doen, dit halve werk allemaal... Hetzelfde met DHL en Fedex dat hele furmulier ingevuld en bij Fedex "we bellen u in 2 werkuren" maar niets meer van gehoord. Bij Fedex heb ik het maar via de live support gedaan en het was gefixed in 3 minuten. Bij DHL is het account aangemaakt maar ik ben nog steeds aan het wachten op mijn klantennummer.

De Sendcloud registratie is ook ingevuld maar hier moet ik nog reactie op krijgen.

Het is nog wachten op de inschrijving van 1 groothandel, daarna zijn ze allemaal in orde.

Nu wachten op mijn EORI nummer, PostNL had een pakketje tegengehouden ter waarde van 11 euro omdat de chinees geen factuur / douane formulier heeft toegevoegd. Nu moet ik daar ook effe op wachten.

Verder is de website voor 90% af en moet ik nu nog een hoop producten toevoegen. Wanneer mijn Rabobank rekening geopend is kan ik bestellingen gaan plaatsen.

Dat was het weer voor nu :D

Re: Beginfase webshop opstarten

14
Je bent goed bezig lijkt me :)

Dit probleem had ik ook in gedachten: wat als ze je pakket niet tegenhouden en er dus geen btw wordt bijberekend?

Vooral als dit kleinere pakketten zijn, bv. navulling van pruiken in mijn geval.

Ik had een mail gestuurd naar de FOD van België, maar kreeg geen antwoord..

Succes

Re: Beginfase webshop opstarten

15
Spikee schreef: Nu is het volgende probleem inkoop uit China.
Ik heb nu een kleine voorraad van 200€ aan goederen uit China. De chinezen houden niet zo van btw en douane dus ze hebben er gift etc... van gemaakt. Als bedrijf is dit niet zo handig. De goederen zijn al aanwezig in Nederland en er is nog geen btw over betaald. Wat is nou de beste manier om dit op te lossen? Bij de douane kan je volgens mij niet achteraf aangeven van ik heb dit besteld x euro en daar zou ik graag een rekening van willen hebben.

Artikel 23 kan een optie zijn maar daar moet je 8 weken op wachten en dat is niet zo handig. Is er een andere optie om als nog de btw te betalen en het belastingtechnisch weer goed te hebben ?

Bij de volgende bestelling ga ik zeker gebruik maken van DHL,Fedex om van dit gedoe af te zijn maar het is nu eenmaal gebeurt.

Iemand advies/ervaring ?

Gr. Thijs
BTW is alleen van toepassing bij de verkoop aan particulieren, veelal leveren buitenlandse bedrijven aan Nederlandse bedrijven zonder BTW in rekening te brengen. Om dit te doen, zullen de buitenlandse bedrijven wel jouw BTW-nummer willen hebben...

Normaal zul je als particulier bij het invoeren invoerrechten en BTW moeten betalen. Volgens mij geldt hierbij ook nog een drempel wat betreft aantallen of bedragen.

Re: Beginfase webshop opstarten

16
Ook bedrijven moeten BTW betalen bij invoer. Wat je vertelt is onzin.

Alleen bij verkoop van een EU bedrijf aan een ander bedrijf binnen de EU, maar buiten het eigen land, kan de BTW verlegd worden. Dit heet intracommunautaire levering.

Als je uit china importeert dan moet je over de geimporteerde goederen BTW betalen.

Dat je die BTW dan vervolgens weer terug vordert bij je OB aangifte is een ander verhaal. Wellicht ben je daar mee in de war.

Re: Beginfase webshop opstarten

17
Bij mijn bestellingen uit china wordt bij afgifte geen btw afgedragen. Pas 2-3 weken later ontvang ik een factuur via de post van fedex/dhl/ups om de btw + inklaringskosten af te dragen. Goederen binnen de EU van andere bedrijven worden met het 0% btw tarief verzonden mits controle van beide kanten van het btw nummer.

Re: Beginfase webshop opstarten

18
Een kleine update:


Verkopen
De website draait nu ongeveer een week en er is op dit moment een omzet van 212 euro.
De meeste bestellingen tot nu toe zijn mede studenten, dit is wel logisch omdat de website eigenlijk sinds 13-05-2013 fatsoenlijk in google staat.

Van die 212 euro is zn 90 euro van een samenkoop actie waar ik geen cent op verdien. Maar ik stuur wel 5% kortingsbonnen op bij de bestelling om mogelijk hun als klant te lokken. Ook zijn hun aangemeld op de nieuwsbrief en dat kan misschien nut hebben in de toekomst.

~112 euro zijn directe verkopen aan mede studenten waar ik ook geen verzenkosten voor reken want de spullen neem ik mee naar de hogeschool. Dit bedrag kan ik wel verdubbelen voor het einde van de maand.


~10 euro aan verkopen via marktplaats, ik heb 3 mensen gehad die een product wouden kopen maar door een probleem in de verzendmodule voor briefpost (gewicht, volume etc...) rekende hij in die gevallen teveel verzendkosten en kwam het wat on professioneel over. Die 3 mensen hebben hun bestelling ook niet afgemaakt. Ik heb de problemen in de verzendmodule nu opgelost. En ik reken op een stijgend percentage marktplaats verkopen deze komende weken.

~0 euro aan bestellingen die niet via marktplaats , samenkopen of van mede student komen.
Dit is wel te verwachten in de eerste (paar) weken van een webshop in google.

Google Merchants
De website is aangemeld en de producten staan er ook in, alleen zijn ze in afwachting van goedkeuring. Dit verwacht ik ergens in de komende 4 weken te realiseren.

Google Adwords
Door 75 euro "gratis" advertentie tegoed in de computer easy en de vereiste inbreng van 25 euro is er nu een tegoed van 100 Euro aan adsense reclame die volgende week gaat beginnen.

Google Webmaster tools
De website scoort verrassend goed in google op zoektermen / producten waar veel aanbod van is. De concurrentie is dan vooral Conrad en enkele andere webshops maar de mijne staat steeds vaker op de eerste zoekpagina. Op dit moment (2 dagen) zijn er 80/300 pagina's geindexeerd en dit aantal blijft stijgen.

Google Analytics
Er zit een mooie stijgende lijn in met zn 100 bezoekers sinds deze donderdag (09-05-2013).

Google Analytics E-commerce module
Ik moet mijn mede student even pushen zodat hij dit ook in de website implementeert.

Overige advertentie mogelijkheden
- Ik ben distributeur voor een bepaald development product van elektronica en ik wordt ook op hun website vermeld als distributeur in Nederland. In Nederland zijn er 13 andere webshops die ook distributeur zijn. Maar er komt zoveel traffic naar die distributeur pagina en mijn webshop heeft wel een pakkende / vertrouwde naam dat hij wel opvalt en ik denk dat er wel wat te verkopen valt. Mijn webshop wordt ook als Belgische distributeur vermeld en daar zijn er maar 9 van dus daar is de kans wat groter. Mijn naamsvermelding zal ergens deze week geplaatst worden.

- Ik ga nog een samenkoop actie starten voor een elektronica component waar ik er 100 stuks van heb. Bij vorige acties zijn er 800 verkocht (niet door mij) met een verkoop waarde van 1.95€ per stuk (de gem bestelling zal 5-10 stuks p.p. zijn) . De mensen laat ik dan betalen via de webshop en hier verdien ik niks aan of verlies ik zelfs wat geld door transactiekosten etc... (zal om 0-10 cent gaan afhankelijk van het aantal). Het kan zijn dat mensen meerdere dingen in de webshop bestellen omdat ze toch voor een pakket gaan en daar verdien ik dan geld op. Bij de bestelling komt dan een 5% kortingsbon die geldig is voor 1 maand. Dit doe ik om een bekende naam te worden op verschillende hobbyisten forums en om een goede reputatie + reviews op te bouwen. Ik denk dat ik daar een hoop klanten aan overhoudt. En eenmaal een goede naam bij hobbyisten hebben in mijn niche markt dan komen de verkopen vanzelf.

Kantoor setup
- 2de hands Dymo labelwriter 450 met 2 nieuw rollen adres etiketten voor 45 euro inc.

- Mij Samsung ML1160 mono laserprinter die ik al jaren heb, kan je voor 30 euro nieuw bij office centre halen. Ik gebruik "nep" cartridges van 123inkt en die werken perfect (35 euro incl. voor 1750 pagina's i.p.v. de 1000 std).

- (5)Klappers , nietmachine, nietjes , plakband roller ,perforator en pennen komen van de action vandaan en dit koste in totaal 16 euro!

- Ik gebruik op het moment mijn Dell XPS 17 school laptop zn 16 uur per dag en deze is daarnaast ook prima geschikt voor het hele webshop gedoe.

Website veranderingen [ software ]
Voor de webshop gebruik ik opencart en om een beetje fatsoenlijke webshop te maken ermee moet je heeeel veel aanpassen. (dit zal ook wel zo zijn bij andere pakketten) . Voor vrijwel alle extra modules is custom coding voor nodig geweest om het allemaal laten samen werken.

Mijn compagnon is gelukkig een een held in websites (php,java,html,databases etc) en hiervoor is hij nooit naar school geweest. Het is meer zijn hobby en als 17 jarige heeft hij al een hele mooie portfolio en is best bekend voor zijn custom werk op op verschillende freelance websites.
Er is nu een hele custom webshop cms onderweg die alles kan wat ik nu mis in opencart (zelfs met modules) waarin SEO goed in verwerkt is en zoveel mogelijk wordt geautomatiseerd. Het zal nog enkele maanden duren voordat deze het daglicht ziet maar de functionaliteit tot nu toe is veel belovend.

Website verandering [ inhoudelijk ]
Ik moet nog een hoop product beschrijving mooier maken en zelf betere foto's plaatsen. Hiermee zal ik me de komende weken bezig houden.


Tot zover deze "korte" update, voor de geïnteresseerde zal ik hieronder een link zetten met de url van de webshop. Ik sta open voor suggesties en (spel)fouten die ik mogelijk heb gemaakt. Ook in deze post zullen wat zinnen wazig zijn maar dat komt door het tijdstip :P . Ik zal morgen op school het allemaal nog eens doorlezen en mogelijke fouten aanpassen.
http://tinyurl.com/secret-url-haha

Re: Beginfase webshop opstarten

20
jumei schreef:Ik heb meerdere keren uit china geimporteerd en heb hier geen btw over hoeven betalen... Moet ik dit zelf aangeven? Hoe werkt dit? :S
Gebruik de zoekfunctie van het forum en je zult versteld staan.

Re: Beginfase webshop opstarten

21
@Spikee:

Je vraag om feedback op de shop. Hiervoor is een aparte categorie op het forum voor ingericht.
Het 'Feedback' gedeelte.

Ik zou het zeker doen, want er zijn wat puntjes die niet kloppen.