Aangifte inkomstenbelasting

1
Hallo,

dit jaar is de eerste keer dat ik inkomstenbelasting moet doen i.c.m. mijn webshop.
Nu is de webshop geopend in oktober dus er is nog niet zoveel spannends. maar er zijn wel al inkomsten geweest.

Ik laat mijn privé aangifte altijd doen door een belastingconsulent, dus nu ga ik dit ook zeer zeker weer laten doen.

kan iemand mij precies vertellen wat hij hiervoor nodig heeft?
Hij had het over een winstberekening en balans.

Nu snap ik de winstberekening wel maar het gaat even over de balans.
Ik neem aan dat het gaat over goederen die ik eind 2012 voorradig had? Of zit ik helemaal fout.
Misschien kan iemand mij vertellen wat er precies allemaal nodig is.

Alvast bedankt!

Re: Aangifte inkomstenbelasting

2
Maverickje schreef: Nu snap ik de winstberekening wel maar het gaat even over de balans.
Ik neem aan dat het gaat over goederen die ik eind 2012 voorradig had? Of zit ik helemaal fout.
Misschien kan iemand mij vertellen wat er precies allemaal nodig is.
Een balans is een overzicht van je bezittingen en schulden op een bepaald moment. Omdat het over de aangifte van 2012 gaat, gaat het dus inderdaad om de balans per 31-12-2012.
Het gaat dus niet alleen om je voorraad goederen maar o.a. ook over je bank- en kassaldo, investeringen, debiteuren, eigen vermogen, leningen, crediteuren, BTW saldi, etc.. Het is erg afhankelijk van de situatie van je bedrijf welke posten er op je balans staan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Aangifte inkomstenbelasting

5
vampirelord schreef:19 modellen pffffffff.

De overheid, waarom makkelijk als het ook moeilijk kan?
ja inderdaad.
Ik zal eerlijk zijn. Dit is voor mij acacadabra.
Ik run een webshop op basis van dropship.
Ik heb dus alleen mijn inkomsten van bestellingen, uitgaves van bestellingen bij leveranciers, wat vaste kosten(advertenties, hosting e.d.) en mijn voorraad zijn de artikelen die retour gestuurd worden door klanten die niet terugkunnen naar de leverancier.

Misschien dat mij iemand hiermee verder kan helpen.

Re: Aangifte inkomstenbelasting

7
Maverickje schreef:Ik heb dus alleen mijn inkomsten van bestellingen, uitgaves van bestellingen bij leveranciers, wat vaste kosten(advertenties, hosting e.d.) en mijn voorraad zijn de artikelen die retour gestuurd worden door klanten die niet terugkunnen naar de leverancier.
Een balans is puur de verzameling eigendommen, en de schulden die daar tegenover staan. Heb je nog een schuld bij je leverancier, of zijn er klanten die achteraf betalen en op 31 december dus je debiteuren waren? En inderdaad die retourgekomen artikelen. Misschien een zakelijke laptop of bureaustoel. Als je in oktober gestart bent is dat waarschijnlijk al je hele balans!
Nu op mijn weblogs: