Webshop loopt niet goed!

1
Beste mensen,
Ik ben sinds een aantal maanden begonnen met een webwinkel in antieke en klassieke meubelen. http://www.antiekantiek.nl Het loopt alleen niet goed. Kan iemand mij tips geven of er iets veranderd moet worden of wat ik beter kan doen om de omzet te verhogen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

mvgr,
Ruben

2
De producten zijn wel erg duur en ik denk niet dat mensen via internet zo'n hoog bedrag uitgeven.

Plus dat iets pas antiek is als het meer dan honderd jaar oud is.

3
Misschien is het wel handig om eerst mee te delen hoeveel bezoekers er dagelijks de site bezoeken.

Veel bezoekers en weinig omzet kan natuurlijk te maken hebben met de prijs of het productaanbod.
Op zoek naar een fotolijst, fotokaders, muurstickers of ophangsysteem? Bezoek http://www.acaza.nl (Nieuw!)
http://www.acaza.be

4
De prijzen zijn inderdaad hoog; ik denk dat men dit soort bedragen niet zomaar uitgeeft aan de hand van kleine foto's. Een dergelijke webshop kan natuurlijk wel je verkopen verhogen van je fysieke kanaal; men ziet iets op internet en komt het daarom bekijken. Je webshop is dan meer je showroom en ondersteunt je fysieke winkel. Hoeveel % van je bezoekers gaat over tot een bestelling? Een conversion rate van 1% is redelijk normaal.
www.izitoko.nl

Voor ondernemende geesten die iets te bieden hebben!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Beste mensen,
alvast bedankt voor jullie reacties.
Er bezoeken dagelijks ongeveer 10 tot 20 mensen. Dat is denk ik niet veel. We zijn er ons bewust van dat antiek meer dan 100 jaar oud moet zijn en hebben ook bij verschillende categorieen ook echt antiek staan. Wat we nu alleen proberen is om ook de klassieke meubelen via internet te verkopen. Dat de prijzen hoog zijn voor een internet winkel dat is waar maar mensen kopen ook een TV voor 2000,- euro op internet. Kunnen jullie mij vertellen of er iets aan het uiterlijk of gebruiks vriendelijkheid moet gebeuren? Goedkopere artikelen plaatsen of aanbiedingen op de home pagina tonen? Zou dat helpen?

gr,
Ruben

7
Nee dat nog niet! Ik denk dat veel mensen wel kijken maar problemen hebben met de prijzen. De klassieke meubelen zijn natuurlijk we duur.

8
Wat mij opvalt aan de site is dat het niet direct duidelijk is dat het een winkel betreft. Dit kan een bewuste keus zijn, maar heeft wel gevolgen voor de conversie.

Daarnaast is het niet zozeer de prijs die bepalend is, maar vooral het product. Een tv is een tv, de consument orienteert zich, zoekt een type uit op bepaalde kenmerken en koopt deze dan bij de aanbieder die hem het beste aanspreekt. Een antiek stuk is veel persoonlijker lijkt me en de aankoopbeslissing loopt ook anders.

Wat je zou kunnen overwegen is meer eenheid in de presentatie te brengen. De meubels zijn bijna allemaal op andere achtergronden gefotografeerd of geplaatst waardoor de winkel wat rommelig oogt. Zeker bij een product als antiek wat toch een zekere waarde kent, verwacht de consument een bepaalde 'klasse' uitstraling van de site en/of webwinkel.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

9
Beste mensen,

ik heb mijn webshop verbeterd. Alleen er komen nu wel genoeg mensen naar de website maar de verkoop loopt nog niet goed! Hebben jullie misschien nog meer ideeën om de webshop aantrekkelijker te maken voor de klanten? Misschien nog ideeën? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr., Ruben
www.antiekantiek.nl

11
Ruben,

heb je al geprobeerd Google Analytics erop te plaatsen en te kijken of je daar een probleem kunt ontdekken?

Wij hebben er veel baat bij om te kijken op welke zoekwoorden we hoog scoren, maar ook hoeveel het weigeringspercentage is en bij welke pagina veel wordt uitgestapt. Door de landingspagina attractief te maken, kun je bezoekers interesseren verder te bladeren op de website. Kijk dan via analystics hoeveel pagina's er worden bezocht en hoeveel tijd de klanten doorbrengen op je webwinkel.

Een punt wat we zelf hebben aangepast bij onze webwinkel is een duidelijke link leggen naar de (traditionele) winkel. Een foto van de zaak op de hoofdpagina en daarnaast klantenkaartjes in de winkel verspreiden met achterop onze website. We merken dat klanten die in de winkel zijn geweest snelle over gaan tot het kopen in de webwinkel.
~ Yvo

12
Aan eentje: we krijgen wel af en toe een mailtje en een vraag. Maar heel veel bezoekers gaan niet over tot de koop.

13
Aan ugo,

ik zal me in analytics gaan verdiepen. Een goed advies om een foto te plaatsen van de winkel. Dank je ugo.

Zoals iedereen denk ik wel begrijp blijf ik open voor suggesties. Zijn b.v. de kleuren, tekst grootte/stijl, etc..... Goed?
Is de website wel professioneel genoeg opgezet? Zijn de afbeeldingen duidelijk?

Ik hoop dat jullie me weer een stukje verder helpen.

Alvast weer bedankt voor jullie suggesties.

Gr.,
Ruben
www.antiekantiek.nl

14
Hartstikke goed dat je zo serieus bezig bent met je webshop. Ik zou alleen een designer een echt goed ontwerp laten maken. Persoonlijk vind ik de kleuren niet aansprekend en de header met de bovenkant van een kast niet fraai. Ook de tekst die je in de header gebruikt zou ik zelf in een professioneel logo laten verwerken.

Ondanks dat het klassieke meubelen zijn mag het allemaal wel wat frisser en moderner. Alles draait tenslotte om consumenten vertrouwen en daar speelt ook de eerst indruk van een webwinkel een grote rol in. Als je een professionele uitstraling hebt zijn klanten eerder geneigd je te vertrouwen.

Ook zou ik de productfoto's groter tonen in de catalogus. En persoonlijk houd ik niet van verloop in de achtergrondfoto's. Je krijgt hier bijna altijd kleurverschillen in.

Uiteraard spelen er meer zaken een rol, maar dit viel me op.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

15
Beste Arie,
bedankt voor je adviezen. Ik ben alleen gebonden aan een aantal factoren. We werken met joomla. Om hiervoor een mooie template te maken is een beetje lastig. Het liefst zou ik ook een Designer het laten doen. Ik weet dan alleen niet wat mij dit gaat kosten en wie kan joomla templates designen? Ten tweede is dat we van onze leveranciers product foto's krijgen. Hierdoor hebben we niet de mogelijkheid om betere foto's te maken.
Ik ben benieuwd of iemand mij met het design kan helpen en wat mij dit dan gaat kosten?

Gr., Ruben

16
Helaas ben ik niet bekend met Joomla...wij maken al onze winkels in CubeCart versie 3, niet het meest uitgebreide systeem maar vrijwel alle basis mogelijkheden zijn aanwezig. En je kunt het zo gek maken als je wilt met extra modules.
~ Yvo

17
Ik denk dat er niet veel designers zijn die niet met Joomla overweg kunnen aangezien Joomla net als de meeste andere open source pakketten met CSS werkt om te stylen.

Hoe duur het gaat worden hangt meestal van de klant af... wat wil jij voor funktionaliteit en gadgets in de site hebben... Is het een kwestie van alleen een nieuwe stylesheet maken of wil je dan in eens veel meer?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

18
Beste Ruub,

Als ik de site zo bekijk lijkt er een fout in het bestelsysteem te zitten.
Zodra ik op het plaatje 'toevoegen' druk krijg ik een pop-up met twee opties; 'doorgaan' en 'mandje'. Dit schermpje is echter na 2 seconde plots verdwenen en pas later ontdekte ik dat het artikel in mijn mandje zat (daarvoor moest ik scrollen).

Verder vind ik dat de website niet echt duidelijk/gemakkelijk overkomt. Er is een zeer uitgebreide sitemap maar zijn al deze categoriën wel even makkelijk bereikbaar? (buiten het knopje sitemap om, natuurlijk)

Het zijn inderdaad persoonlijke en unieke producten, dat kan de verkoop verhinderen maar ook juist ten goede doen, lijkt mij zo. Probeer wellicht eens een dagje vrij te maken om andere (beter lopende) sites van gelijke aard eens grondig te onderzoeken.

19
Beste hhh,

Alvast bedankt voor de moeite die je hebt genomen om de website te bekijken. Ik heb het nu ook gemerkt m.b.t. het toevoegen aan het mandje. Het probleem is echter dat ik niet echt een programmeur ben die dit foutje uit virtuemart (joomla 1.5) kan halen. Misschien dat iemand hetzelfde probleem heeft gehad????

Tevens ben ik weer bezig geweest met een nieuwe template en het topmenu. Ik zou het weer graag waarderen wat jullie er van vinden

alvast bedankt voor jullie feedback.
Gr,
Ruben
www.antiekantiek.nl

fotos

20
De website ziet er opzich best netjes uit, alleen
zou ik de fotos een stuk groter doen, en misschien meerdere,
en meer informatie over de producten. Je hebt gelijk dat
mensen ook een televisie kopen, maar dat is omdat ze die zelfde
televisie meestal al wel in het echt hebben gezien. Daarom zou ik
mooie grote professionele fotos doen!

Groet,

21
Beste pienefrederique,

het probleem is echter dat we alle foto's van onze leveranciers krijgen. Het liefst heb ik ook mooiere foto's maar ja het is niet anders. Als je nog meer adviezen hebt dan hoor ik dat graag.

gr,
Ruben
www.antiekantiek.nl

22
Zelf foto's (laten) maken? Uiteraard ben ik voor laten maken door een professional, maar dat is beroepshalve ;-)
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

23
Hoi Ruben,

misschien kun je iets doen met wat meer call-to-action; bijvoorbeeld een aantal aanbiedingen op de homepagina, of dat mensen je altijd kunnen bellen voor meer informatie. Ook kun je klanten vragen om ervaringen en deze plaatsen, zodat je webshop meer vertrouwen uitstraalt!

Verder hoef je geen Joomla designer te zijn om de header aan te passen en een logo te plaatsen, dit kan allemaal in één plaatje. Er zijn genoeg mensen op internet te vinden die voor een klein bedrag iets moois in elkaar zetten.

Succes!
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!

Producten aanpassen

24
Ik zou ook de wat goedkopere dingen gaan aanbieden, iets wat bij antiek past maar wat het niet is. Er zijn vast wel dingen te vinden die veel goedkoper zijn maar het niet lijken kwa uiterlijk. verder zijn er natuurlijk ook veel kleinere gebruiks artikelen die wel antiek zijn maar toch niet zo duur, bied die ook eens aan!

Verder zou je ook advertenties kunnen plaatsen op http://www.veilingshopper.nl op deze site is het mogelijk om gratis te adverteren ( zonder contract) enige voorwaarde is wel dat er een verzoek via de mail gedaan moet worden bij de beheerder van de site via info@veilingshopper.nl.

Re: Webshop loopt niet goed!

25
Beste mensen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik me hier weer op de webwinkel forum begeef. Het lijkt dat het nu langzaam aan gaat komen. Nog niet spectaculair maar wel al een aantal artikelen verkocht. Toch wil ik me in blijven zetten voor verbetering. Misschien zijn er nieuwe webwinkel eigenaren die misschien ook nog extra feedback willen geven. Misschien dat iemand nog trucjes weet betreft pageranking? Links plaatsen dat heb ik al veel gedaan.

Alvast bedankt,

http://www.antiekantiek.nl

Gr, ruben

Re: Webshop loopt niet goed!

26
Beste Ruub,

Ik vind het persoonlijk voor de prijzen die jij vraagt een simpele website, ik zou gaan kijken naar me uitstraling en de kleur combinaties. Ik zeg er wel bij dit is mijn mening maar als ik een kast wil kopen van 2 400 euro dan moet de website wel knallen en uitstraling hebben om mij een vertrouwd gevoel te geven.

Probeer marktplaats Add markt, is bijna hetzelfde als google adds alleen is dit op marktplaats. Mensen die op marktplaats komen zijn van plan iets te kopen je kunt een Add markt campagne starten in bepaalde rubrieken dus bijvoorbeeld antiek.

vriendelijke groet Mike

Re: Webshop loopt niet goed!

28
Wat ik persoonlijk vind is dat je te weinig omschrijving bij je produkten hebt. ik zou meer de details beschrijven. Dat is niet alleen voor de bezoeker goed maar ook voor Google.

Verder vind ik dat je veel te weinig foto's hebt. 1 foto per artikel vind ik veel te weinig. Zeker met dit soort artikelen in zo'n "duur" segment. Als ik zo een stoel bekijk, dan wil ik eigenlijk dat ding van alle kanten bekijken. Ik zou dus minimaal 4 foto's maken: voor , achter en de 2 zijkanten. En dan een of 2 detailfoto's. Laat de knopen, de naden of andere kenmerken van dichtbij zien.

Re: Webshop loopt niet goed!

30
De site ziet er erg standaard en zelfs een beetje goedkoop uit. Ik kan me voorstellen dat dit mensen tegenhoudt om iets te kopen in deze prijsklasse.

Ik vind 1 productfoto ook erg mager, en mis extra informatie.

Veel afbeeldingen worden in de HTML geschaald, waardoor de site onnodig traag wordt.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.